דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחינות מועצת רואי חשבון 

מאת    [ 04/03/2011 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 6939 פעמים ]

מועצת רואי חשבון מקיימת כ – 15 בחינות למי שמעוניינים לקבל רישיון רואה חשבון. התנאים לקבלת רישיון רואה חשבון הם נוקשים ודורשים מלבד מעבר בחינות מועצת רואי חשבון גם התמחות של שנתיים לפחות במשרד רואי חשבון על ידי מי שמוגדר מאמן בהתאם לדרישות המועצה.

 

באפשרות מי שמעוניין לקבל רישיון רואה חשבון ללמוד לבחינות מועצת רואי חשבון באופן עצמאי או באמצעות מוסד לימודים המתאים את לימודיו לבחינות של מועצת רואי חשבון, לחילופין ניתן ללמוד במוסד לימודים מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, ומי שלומד חשבונאות במוסד כזה, זכאי לפטורים מרוב מבחני המועצה.

 

כך, מי שלומד חשבונאות לתואר ראשון במוסד לימודים מוכר, זכאי לפתור מכל הבחינות הראשונות, כ – 10 בחינות, אך יידרש לעבור את 5 הבחינות הסופיות של מועצת רואי חשבון.

 

באפשרות מי שלומדים תואר ראשון בחשבונאות ללמוד את שנה ד' בלימודי חשבונאות במוסד הלימודים שלהם או במוסד לימודים אחר, מי שלומד את שנה ד, זכאי לפטור נוסף משלוש בחינות סופיות, בין היתר פטור מהבחינה במסים. עם זאת, לימודי שנה ד' במוסד לימודים לחשבונאות נחשבים מקיפים מאוד וקשים מאוד, יש האומרים כי אף יותר קשים מלימוד עצמאי לבחינות מועצת רואי חשבון, מצד שני הלימוד המעמיק בשנה ד' נחשב כתורם ליכולות המעבר של הסטודנטים לחשבונאות את מבחני המועצה, שכן המרצים המלמדים בשנה ד את החומר בחשבונאות נחשבים מרצים הבקיאים מאוד בשאלות הנשאלות בבחינות של מועצת רואי חשבון.

 

אפשרות נוספת הנה ללמוד את שנה ד תוך הסתייעות באתרים אינטרנטיים המתמחים בחומר בחשבונאות וכן באמצעות אתרים המספקים קורסים בחשבונאות בעבור תשלום.

 

גם מי שלומד באופן עצמאי וגם מי שלומד חשבונאות במוסד לימודים, נדרשים לעבור את שתי בחינות מועצת רואי חשבון הסופיות, אלו הן הבחינה בחשבונאות פיננסית והבחינה בביקורת חשבונות. בחינות אלו נחשבות מקיפות במיוחד וכוללות את כל החומר אליו למדו הסטודנטים בחשבונאות במהלך השנים.

 

הבחינות נערכות בשני מועדים, מועד אביב ומועד סתיו, כל מוסד לימודים בוחר מתי להגיש את הבוגרים שלו לבחינות מועצת רואי חשבון בהתאם לאופן בו בחר ללמד את שנה ד. הבחינות נערכות בבנייני האומה בירושלים או בתל אביב בגני התערוכה.

 

על מנת לעבור את בחינות מועצת רואי חשבון, יש לקבל ציון של 60 לפחות, ניתן לערער על בחינות מועצת רואי חשבון, במידה והציון קרוב לציון עובר. מי שמצליח לערער על בחינות המועצה, כלומר עובר את הבחינה לאחר הערעור לא יידרש ללמוד אליה שוב, לכן ישנם מערערים מקצועיים שתפקידם לנסות ולאתר מקומות בהם ניתן להעלות ניקוד בפתרונות של מי שנכשלו במבחנים.

 

מי שעובר את בחינות מועצת רואי חשבון, והנו מעל גיל 18, ויסיים את ההתמחות בראיית חשבון (בפרימה כגון סומך חייקין) הנמשכת כשנתיים מלאות בהן נדרשים המתמחים לעבוד 36 שעות שבועיות, יהיה זכאי בתום ההתמחות לקבל רישיון של רואה חשבון.

 

עוד על בחינות מועצת רואי חשבון, ניתן ללמוד באתר סטאז'ר, הכולל חומר מסודר ומאורגן בדבר הדרישות למעבר בחינות מועצת רואי חשבון, האופן בו נערכות הבחינות, מחולל גרפים המציג את שיעורי המעבר בבחינות הסופיות של מועצת רואי חשבון בחלוקה למוסדות לימוד ועד.

סטאזר - אתר למען סטודנטים לחשבונאות, מתמחים לראיית חשבון ורואי חשבון בתחילת דרכם. www.Stager.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב