מאמרים - כישלון בקידום אתרים? לא בהכרח! הדפסה מאתר מאמרים

כישלון בקידום אתרים? לא בהכרח!

נכתב על ידי Dor Shavit

[ הדפסת המאמר ]

מרבית האנשים שמנסים את דרכם בקידום אתרים מפסיקים באמצע. לא נכשלים, אלא פשוט מפסיקים לקדם את האתר שלהם כי הם חושבים שהם נכשלו - יש הבדל גדול בין השניים.

למה להפסיק באמצע? הסיבה המרכזית, לדעתי, נעוצה בעובדה שקידום אתרים הינו תהליך ארוך ומתמשך. התוצאות לא מגיעות בין לילה אלא רק לאחר התמדה וחשיבה מקדימה.

בנוסף, יש מכשול טכני מרכזי שרבים מתקשים לעבור. מכשול שמנוע החיפוש גוגל המציא כדי לברור את האתרים שיופיעו במנוע החיפוש שלו, ועל זה נדבר כאן בהרחבה.

מנוע החיפוש גוגל הינו אחד הגופים הגדולים והמצליחים ביותר בעולם. הוא שולט על כמויות המידע העצומות שקיימות באינטרנט. למה שולט? כי מי שאינו מופיע בתוצאות של גוגל, פשוט לא קיים. יותר מ30% מגולשי האינטרנט מחפשים את המידע שלהם בעזרת גוגל וזה הופך אותו לאתר הכי רלוונטי באינטרנט - על פיו אתר יקום או יפול.

איך גוגל בוחר את האתרים שמופיעים בתוצאות את החיפוש ואת הסדר שלהם - לפי הנוסחה הסודית שמפעילה אותו. נוסחה השמורה בסודי סודות בחברת גוגל וידועה למעטים בלבד בעולם.

מלבד הנוסחה הסודית, יש עוד מכשול טכני שמונע מרבים להופיע בתוצאות. המכשול הזה נקרא ארגז החול של גוגל או באנגלית Sand Box.

ארגז החול הוא תופעה שהחלה לפני כשלוש שנים בערך ונועדה לסנן את האתרים החדשים שעולים לרשת האינטרנט. במטרה למנוע מאתרים להופיע בין לילה ולצמוח במנוע החיפוש, גוגל מפעיל את ארגז החול.

כל אתר חדש שנכנס לאינדקס של גוגל נכנס בד"כ לארגז החול והוא צריך להוכיח את עצמו שהוא מספיק בוגר (מבחינת הגיל) ומבחינת האיכות שהגיע שעתו לצאת מהארגז.

משתמע, גיל האתר מאוד חשוב לאנשי גוגל, הם רוצים לראות אתרים איכותיים שקיימים בשוק זמן רב מספיק כדי לשמש מקור ידע למחפשים בגוגל.

מה עושים? תמיד כדאי להתחיל בפעולות קידום האתר עוד בשלבי הבנייה, ולכן מי שבקיא ברזי קידום האתרים יודע שעליו להתחיל לפעול כמה שיותר מהר ועדיף שעה אחת קודם. כמובן שאם האתר כבר קיים מספר חודשים אז ארגז החול ישפיע עליו פחות, מאמצי קידום של אתר קיים יהיו נמוכים יותר לאחר שהוא כבר יצא מהארג.

לסיכום, ככל שנתחיל לקדם את האתר מוקדם יותר (עוד בשלבי התכנון וההקמה) כך נזכה לראות תוצאות טובות יותר במהירות רבה יותר.

אודות הכותב:
דור שביט הינו מקדם אתרים מקצועי מחבר הספר "מדריך קידום אתרים". באתר http://www.The-SEO-Guide.com
ניתן לקבל מידע נוסף ולהרשם למיני קורס בנושא "הטעויות הנפוצות ביותר בקידום אתרים".

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il