מאמרים - חוק הטכנאים הדפסה מאתר מאמרים

חוק הטכנאים

נכתב על ידי עורך דין מוטי שחר שחר

[ הדפסת המאמר ]

"חוק הטכנאים" - תיקון לחוק הגנת הצרכן/ עורך דין ומגשר מוטי שחר


 


בשעה טובה, בספטמבר 2008 הגיח לאוויר העולם תיקון לחוק הגנת הצרכן העוסק בזמן ההמתנה לטכנאים. שמו של התיקון נודע כ"חוק הטכנאים".


מטרותיו של התיקון לחוק היו שיפור השירות לצרכנים והגבלת משך הזמן בו הצרכנים יאלצו להמתין בביתם, עד להגעתו המיוחלת של הטכנאי לשם קבלת שירות או תיקון. עד ליישומו של התיקון, רשאית הייתה חברה המעניקה שירותים לקבוע יום מסוים ומסגרת שעות ההמתנה יכולות היו להימשך על חציו של היום. כמובן שהדעת אינה סובלת מצב זה ואכן הצליחה כנסת ישראל לתקן את חוק הגנת הצרכן ולהביא בשורה אמיתית לצרכניה.


חוק הטכנאים, בנוסף לחוקי מגן אחרים, הגדיל את היקף ההגנה הניתן כיום לצרכנים וקבע את הנורמה הראויה למתן השירות כמו גם את הסנקציה למי שהפר את הנורמה הנ"ל.


לצערנו הרב, חוק הטכנאים אינו חל על כלל מערכות היחסים שבין צרכן ונותן השירות והוא אף רחוק מלהגן על כלל הצרכנים בכלל העסקאות, אך זהו בהחלט צעד שיוריד מהנטל ומהמעמסה הבלתי מוצדקים מכתפי הצרכנים.


 


אז על מי חל חוק הטכנאים


התיקון לחוק חל נכון להיום על המקרים הבאים:




    • 1. שירות למוצר הנמצא עדיין בתקופת האחריות (משתנה ממוצר למוצר ע"פ הקבוע בתעודת האחריות);

    • 2. מוצר הנמצא בבית הצרכן וזאת ע"פ הסכם או חוזה למתן שירות (לדוגמה: מכשיר תמי 4, ממירים מסוגים שונים - טלפון, אינטרנט, טלויזיה)

בנוסף, רשאי שר התמ"ת להוסיף שירותים נוספים עליהם יחול חוק הטכנאים. ראוי לציין כי עד כה, טרם הותקנו תקנות בנושא ולכן חוק הטכנאים חל רק על האמור בסעיפים 1-2.


חוק הטכנאים - הלכה למעשה


על נותן השירות לתאם עם הלקוח שעה מדויקת לביקור הטכנאי. זמן ההמתנה לטכנאי, לא יעלה על שעתיים ממועד התיאום. לחילופין, רשאי נותן השירות להציע לצרכן להמתין לקריאה טלפונית בטווח זמנים שלא יעלה על שעתיים, זאת כל עוד הובהר ללקוח כי הוא רשאי לסרב לחלופה זו. כל שינוי בלוח הזמנים האמור, יתבצע לכל המאוחר עד לשעה שמונה בערב שלפני המועד המתואם.


 


חוק הטכנאים קובע מפורשות את הסנקציה להפרת לוחות הזמנים. במידה והטכנאי איחר להגיע לבית הלקוח מעבר לשעתיים מזמן ההמתנה, ישלם נותן השירות ללא כל קשר לשאלה האם הטכנאי הגיע אם לאו וללא הוכחת נזק על ידי הצרכן פיצוי שעומד על 300 ש"ח. היה והטכנאי איחר מעבר לשלוש שעות מזמן ההמתנה, יפצה נותן השירות את הצרכן בסכום של 600 ש"ח.


כמובן ובמידה ונגרמו לצרכן נזקים נוספים עקב זמן ההמתנה הממושך, רשאי הוא לתבוע נזקיו מנותן השירות. על מנת לתבוע את הפיצוי על הנזקים הללו, יש צורך בהכנת תחשיב מדויק (עד כמה שניתן) וכן לנסח בקפידה מכתבי דרישה מוקדמים. במצבים אלה מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום ולקבל את עזרתו.


 


כפי שניתן להבין, זהו סעד מהיר וזמין שאמור להרתיע את נותני השירות ולגרום להם לכבד גם את סדר יומו של הצרכן. יחד עם זאת, עלינו להבין כי על מנת לקבל את הפיצוי האמור, יהיה עלינו לשהות בביתנו לכל הפחות ארבע שעות (זמן המתנה + שעתיים נוספות), זמן שהוא לכל הדעות ארוך מדי.



  • כתבה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ משפטי מקצועי ו/או אינה מהווה המלצה לעשיית פעולה משפטית או הימנעות מעשייתה.


 

אודות הכותב:

מוטי שחר הינו עורך דין ומגשר בעל ניסיון והצלחה רבים בתחומים האזרחיים והמסחריים, כגון: השכלה גבוהה, גישור ובוררות, צרכנות ותביעות אזרחיות, עסקים וחברות, יזמות עסקית, חוזים והסכמים, הוצאה לפועל, עמותות, גביה ועוד. עורך דין מוטי שחר הוא בעליו של מוטי שחר, משרד עורכי דין. היכנסו כבר עכשיו על מנת להתרשם מאתר המשרד mtts-law.co.il, או צרו קשר על מנת לקבל ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות!  077-9100805

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il