מאמרים - מה אוכלים הספורטאים אחרי אימון? יצאנו לבדוק הדפסה מאתר מאמרים

מה אוכלים הספורטאים אחרי אימון? יצאנו לבדוק

נכתב על ידי בוריס זלוטניקוב

[ הדפסת המאמר ]

המטרה של אכילה מייד אחרי האימון היא בראש ובראשונה להחזיר לגוף את אותם הנוטריינטים או החומרים המזינים שהגוף איבד במהלך הפעילות הספורטיבית. הדבר מאפשר חידוש של תאי השריר שניזוקו באם מדובר בחלבון, וחזרה לרמת סוכר רגילה בדם אם מדובר בפחמימה אשר נכנסת לאינטרקצייה עם הורמון האינסולין שבדם.


בכדי לספק את החומרים שהגוף זקוק להם בצורה המטיבה ביותר הגיוני להביא את המזון עצמו למצב שבו הוא נספג כמה שיותר מהר וכמה שיותר טוב, פה הממחה או הבלנדר בא לעזרתו של הספורטאי. הבלנדר הוא המכשיר שיודע לקצוץ הכל דק דק כך שהגוף יוציא כמה שפחות אנרגייה בלשבור את האוכל לחתיכות קטנות ומאמצי העיכול ילכו למיקסום פעילות הספיגה. כמו כן, הבלנדר צופן בחובו יתרון נוסף, השימוש בנוזל! כידוע בזמן הפעילות הספורטיבית אנו מאבדים נוזלים בצורת זיעה ושתיית מיים אחרי האימון תחזיר לגופינו נוזלים אילו מה שכה חשוב עבור ההתאוששות של השרירים לאחר האימון.


ללא ספק, איך שלא תסובבו את זה אימון יגמר בסוג של שייק כך או אחרת. הוא יכול להיות מבוסס אבקת חלבון רגילה ממי גבינה או חלבון צמחי כמו חלבון אפונה או חלבון אורז. שייק יותר מורכב יכיל מנת פרי, למשל בננה לחידוש האשלגן והסוכר בדם וסופר פוד לקבלת ויטמינים, מינרלים ורכיבי המיקרו. יתרון נוסף של הסופר פוד או בשמו האחר מזון על הוא אספקה של חומרים שונים שלהם יכולה להיות השפעה מטיבה עם גופינו כמו שיפור בקצב תיקון השריר הפגוע.  מזונות העל יכולים גם לסייע להתחדשות גופינו בגלל הכמויות הגבוהות יחסית של החומרים האדפטוגנים שבהם.


מזונות העל והשייק הירוק בעזרת התכונות האדפטוגניות שבהם מסיעים לגוף לשפר את כושר ההסתגלות שלו למצבי קיצון כגון פעילות ספורטיבית אינטנסיבית או מצבים מנטליים קשים. בין צמחים אילו אפשר למצוא: פטריות, זרעים, אצות, צמחי בר, פרות יער ופירות טרופיים שונים, כולם מתאימים לשייק ירוק שלאחר אימון. 


שותתנו ברחבי האינטרנט לבדוק לבדוק איך ספורטאי ישראל אוהבים את השייק שלהם.


מתוך אתר שוונג: "אחרי אימון שיק ירוק עם סופר פוד, טופו, דגנים קטניות. הרוב מבוסס על פירות וירקות" וגם- "שייק ירוק חיכה לי בסוף כל אימון. הבסיס וא כמאט תמיד בננה, לימון וספירולינה"


באתר ישראלבודי: "2 כפות של אבקת חלבון(בשייק) אחרי כל אימון ואחרי שעתיים בערך תאוכל ארוחה כגון 4-5 ביצים, רק את הלבן"


באתר לבס: "2 כוסות שיבולת שועל, 2 כוסות חלב, 2 כפות חמאת בוטנים"


באתר אתגר 22: "שייק עם כוס חלב סויה ו-50 גרם טופו רך בתוספת בננה ופירות אחרים לפי העונה והטעם" וגם- "שייק פירות העונה, חלב סוייה לייט, עלים ירוקים וזרעי ציה"


מתוך לקט זה אנו רואים שהשייק הוא אחת הדרכים הזריזות והידידותיות למשתמש לקבל חלבון וויטמינים. וכמובן טיפ לסוף, איך דואגים שהבלנדר ישאר נקי לאחר הכנת השייק ללא קרצוף? ממלאים כשליש מכד הבלנדר הרייק במיים ומוסיפית טיפה של סבון כלים, סוגרים במחסה ונותנים לו כמה פולסים של ערבוב. שוטפים במיים והכל חוזר להיות כמו חדש.

אודות הכותב:

לייב ספירולינה בנגב - חווה לגידול ספירולינה, צמחי מרפא, ומזון על קפוא. 

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il