מאמרים - שיטת בייטס - כך תשיג שיפור ראייה טבעי מבלי להסתכן בתופעות הלוואי של ניתוח לייזר הדפסה מאתר מאמרים

שיטת בייטס - כך תשיג שיפור ראייה טבעי מבלי להסתכן בתופעות הלוואי של ניתוח לייזר

נכתב על ידי ורד ענבר

[ הדפסת המאמר ]

שיטת בייטס


כבר לפני כמאה שנה פיתח רופא עיניים אמריקאי בשם ויליאם הוראציו בייטס שיטה מוכחת לשיפור ליקויי ראייה. ד"ר בייטס הניח הנחה בסיסית חשובה - ליקויי ראייה אינם מצב קבוע (לטוב ולרע), וניתן באמצעות שינויי הרגלים ועבודה אישית ממוקדת לשפר את הראייה, להקטין את הצורך במשקפיים ולטפל בבעיות ראייה נוספות, עד כדי החזרת מצב הראייה לקדמותו.


שיטת בייטס מצביעה על קיומם של שני גורמים עיקריים האחראיים לבעיות ראייה:


א. מתח נפשי - מתח שכזה עשוי לנבוע מגורמים שונים - פיזיים, רגשיים, סביבתיים וכו'. מתח נפשי נגרם בשל אירוע כלשהו. האירוע כשלעצמו בדרך כלל לא יזום על ידנו ולעיתים אף לא ניתן להימנע ממנו, אולם כשאנו חווים אותו, אנו תופסים אותו דרך התפיסות המנטאליות האישיות-סובייקטיביות שלנו וכחלק מהתגובה הפנימית האישית שלנו - "צובעים" אותו במשמעות וברגש ייחודיים לנו.


כאשר אנו במתח, המוח שולח אל הגוף אותות הגורמים לשינויים כימיים וחשמליים. האנרגיה באזור המוח הגדול - אותו אזור האחראי על החשיבה, עשויה להיחסם ולגרום לניתוק התקשורת שבין שני חצאי המוח (הימני והשמאלי) וכך לגרום לאיברי החישה (העיניים, האוזניים וכדומה) "להיכבות" באופן בלתי רצוני.


לדוגמה: קושי חברתי אצל ילדים, יכול לגרום לרמת מתח רב שבסופו של דבר יתבטא בטיקים בעיניים.


ב. הרגלי ראייה לקויים - בשל אורח חיינו ושעות הערות הארוכות שלנו לאורך היממה, נוצר עומס בלתי רצוי על תפקוד העיניים ופעילותן הולכת ומשתבשת. אופן הפעולה הרגוע, המאפיין עיניים בריאות, חסר. כתוצאה מכך באופן הדרגתי מתפתחים הרגלי ראייה לקויים כגון בהייה מתמשכת ללא עפעוף (מאפיין אנשים שעיקר עבודתם היא מול המחשב או מכורים למשחקי מחשב), מאמץ יתר על מנת לראות פרטים בבירור, שיבושי מיקוד ואי שימוש בראייה המרכזית והמקולה (המקום בו מושגת הראייה המרכזית המיטבית שלנו). הפגיעה המתמשכת תתבטא בד"כ בשינוי במספר הראייה ואף בליקויים נוספים - מה שמוביל כמובן לצורך העולה בשימוש במשקפיים או בעדשות מגע.


על מנת להימנע מהרגלים "רעים" אלה עלינו לפעול באורח תקין ונכון של שינוי הרגלי הראייה (למשל שינויי מיקוד הראייה בכל 20 דק', הקפדה על עפעוף, התאמת התאורה) והקטנת המתח הנפשי. בדקו עם עצמכם איך אתם מתמודדים עם מתח וכיצד ניתן למנוע אותו, נישמו עמוק בזמן לחץ, עשו הרפיות או פעילות שנעימה לכם, מצאו תחביב שמעניין אתכם או בצעו כל דבר כדי להפחית את המתח הנפשי.


שינויים אלה יתרמו להשגת שיפור הראייה בדרך טבעית ושמירה על בריאות העיניים שלכם לאורך זמן.

אודות הכותב:

ורד ענבר - לראות מעל ומעבר
מאבחנת ומטפלת במקור האמיתי של בעיות הראייה


נייד: 052-4674362
כתובת: כפר סבא
מייל: info@veredinbar.co.il
אתר: http://veredinbar.co.il

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il