מאמרים - 5 טעויות נפוצות בעיצוב אתרים הדפסה מאתר מאמרים

5 טעויות נפוצות בעיצוב אתרים

נכתב על ידי מירית כהן

[ הדפסת המאמר ]

לפני כמה שבועות נשאלתי "מהי הטקטיקה מספר אחת מאחורי ההצלחה העסקית שלי?" התשובה שלי הייתה...
עיצוב.


עיצוב אתרים איכותי הוא הרבה יותר מפיקסלים יפים. זה תקשורת, מהימנות ושיחה. בכדי לעצב אתר טוב, דרושה תובנה עמוקה ביחס שהצרכן מצפה לקבל, כיצד נתפסת איכות המוצרים שלך בעיניו וכמה קל יהיה להשתמש בהם. יש חשיבות גדולה לעיצוב אתרים חכם ואינטואיטיבי ולא רק כזה שנראה טוב.


בעוד שחברות רבות העלו את רמת עיצוב האתרים שלהם בשנים האחרונות, יש כמה רכיבים נפוצים שלרוב מפשלים בהם.


5 טעויות נפוצות בעיצוב אתרים

 


1.אנשים לא יודעים במה עוסק האתר

אם אנשים לא ידעו מה מהות האתר ב-5 השניות הראשונות שלהם בו, אתה תאבד אותם. אין צורך להסביר עד הפרט הכי קטן, אך כן להיות בטוח שניתן להבין את הרעיון הכללי.
חשוב לפנות לקהל היעד הדמוגרפי בצורה ברורה ולהבהיר מהי החברה, מיהו בית העסק? בנוסף, ניתן לשלב סרטונים. בעוד תמונה שווה אלף מילים, סרטון שווה מיליון.
אתר TOMS הוא דוגמה נהדרת. חברה המוכרת כ-10 שנים, אך עדיין מציגה בבירור מה היא עושה- מכירת נעליים. אין צורך בניחושים או ההנחה שכולם יודעים זאת.


בחן את עצמך: האם המשתמשים יודעים מה אתה עושה ומה מייחד אותך בחמשת השניות הראשונות שהם נוחתים באתר שלך? 

 


2.הלקוחות/ המשתמשים בורחים

שלב ראשון בשיווק הוא הבאת תנועה- traffic לאתר שלך. להשאיר את הלידים באתר ולגרום להם לחזור שוב, זה כבר השלב השני. חברות צריכות להתחיל במיקום המלכודות המתאימות באתר שלהן. למשל ניתן למקם את האייקון של פייסבוק או טוויטר ליד הלוגו של האתר. זה נותן למשתמשים מושג לגבי מה שהם לוחצים לייק עליו. ניתן גם להוסיף אופציית מעקב ברשת החברתית ב- sidebar תחתון במידה ויש.
מה בנוגע לאימיילים? כדאי להציע מספר מיקומים בהם ניתן להירשם. לדוגמה: בתפריט העליון, בפוטר ובפופ אפ. זכרו, כמות האנשים שנכנסת היום לאתר שלכם היא לא החשובה, אלא כמה אנשים יבקרו שוב מחר.


בחן את עצמך: האם אתה מצליח לייצר עוקבים דרך המדיה החברתית והאימיילים?

 


3.שכחת נקודת פתיחה

בניית עסק, לרוב, דורשת ממשתמשים לעקוב אחר שובל של מספר צעדים קטנים לפני שהם הופכים ללקוחות. אנשי השיווק קוראים לזה משפך- "funneling". כשאין אזור של "התחל כאן" באתר, לידים איכותיים יחמקו בין החריצים. ניתן, למשל, להציג מספר צעדים פשוטים ועל ידי כך לגרום למשתמשים חדשים להיות מעורבים. זה המקום גם ללכוד אימיילים ולהציע למשתמשים חדשים ערך וכך להבטיח את המשך מעקבם אחר המידע והמוצרים שלכם. נכון שזה לא קשור בעיצוב אתרים אבל זה הופך את האתר לאפקטיבי יותר ברשת.


בחן את עצמך: כבר הגדרת את המשפך שלך? האם האתר שלך מציע נקודת פתיחה ברורה?

 


4.הסתרת צור קשר

במידה ואתה חברה הנותנת שירותים או מוצרים למספר גדול של משתמשים, שירות הלקוחות צריך להיות בולט וממורכז. אין משהו יותר מתסכל מאשר חיפוש עמוד צור קשר נחבא, הידחפות למאגר מידע, אז למצוא טלפון תמיכה, אז לחיצה על סוג הבעיה שלך ואז בסיום קבלת מספר טלפון... אם אתה בעסק כדי לשמר לקוחות (אלה שמשלמים את המשכורת שלך), אז חשוב לשים את מספר הטלפון שלך בכל האתר. נכון, אתה תקבל קצת שיחות ספאם, או שיחות שיכלו להיפתר בקלות דרך מייל, אך הלקוחות שלך יהיו מרוצים וזה הכי חשוב.


בחן את עצמך: האם פרטי יצירת הקשר שלך נחבאים ולמשתמשים לוקח זמן רב למצוא אותם? 

 


5.הפונטים שלך לא קריאים

כולנו יודעים שאם אתה בן 50 או יותר, אתה משתמש בפונקציית הגדלת הפונט באייפון שלך. באתר שלך, לעומת זאת, אין צורך בזה. קריאה באתר צריכה להיות כמו קריאת ספר. ריווח בין אותיות ושורות וצבע הפונט עשויים ליצור שינוי משמעותי באטרקטיביות התוכן שלך.


בחן את עצמך: האם האתר שלך קריא כמו ספר? האם הריווח ואורך השורה מקסימליים לחוויית משתמש טובה? 

 

אודות הכותב:

מירית כהן, מעצבת אתרים info@designet.co.il סטודיו DESIGNET לעיצוב אתרים ובניית אתרים בוורדפרס

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il