מאמרים - טיפים לכותבי פוסטים בדף העסקי של עצמם הדפסה מאתר מאמרים

טיפים לכותבי פוסטים בדף העסקי של עצמם

נכתב על ידי איילת מיטש

[ הדפסת המאמר ]

 


יותר מדי בעלי עסקים פוחדים לכתוב פוסטים עסקיים בפייסבוק. מצד שני, יותר מדי בעלי עסקים כותבים פוסטים שמוטב שלא היו מעלים אותם מבלי לדעת כמה כללי אצבע נחוצים. פייסבוק הפך לזירת ניהול מוניטין דיגיטליים ומי שאינו מבין את כללי ההתנהלות בו עלול לשלם על כך לא רק תדמיתית אלא גם עסקית. ניהול תוכן בפייסבוק הפך למקצוע משום שתוכן שיווקי נכון יכול לעשות את כל ההבדל בין מיתוג מוצלח לבין מיתוג כושל. למי שעדיין רוצה לכתוב בכל זאת בעצמו, להלן חמישה טיפים פשוטים לכתיבה בפייסבוק.




    • הקשב של האנשים קצר ומוגבל בימינו, ומי שגולש בפייסבוק בסלולרי כמעט שאינו גולל את המסך. לכן, כתבו קצר וענייני עד 50 מילה וגם זה המון לפעמים. היוצא מהכלל הוא פוסט אישי נדיר שבו אתם חייבים לספר סיפור שהוא אינו שגרתי, ולכן אפשר ורצוי להשתפך בו.

    • הגיהו, אנא. לכולם כמעט יש טעויות הקלדה או שגיאות כתיב, אם מחוסר ידע ואם בהיסח הדעת. אם אינכם בטוחים, השתמש במילון אינטרנטי חינמי כדי לוודא שאתם משתמשים במילה הנכונה. זה נכון במיוחד כשכותבים מילים מועדות לפורענות בגלל הבלבול בין ח' לכ', א' לע', ועוד, כמו אחסון-אכסון, על-אל, עם-אם, לטעות-לתעות, ועוד.

    • אם זה לא הסגנון שלכם, אל תכתבו מה שאינכם. מרגישים מיד שזאת לא השפה שלכם. היוצא מהכלל הוא מותג לצעירים שמנוהל על ידי מבוגרים, או להפך, ואז במקרה הזה אולי באמת כדאי להניח למישהו אחר לנסח לכם את צורת ההתבטאות האמיתית של קבוצת הגיל המיועדת, או לפחות להגיה.

    • אם אינכם מוצאים מילים מתאימות, זה בסדר להסתפק בתמונה יפה שמעבירה את המסר. תמונה כזאת תעשה את העבודה יותר ממילים, בצירוף הפניה קטנה או אפילו אישית, למה אתם אוהבים את התמונה הזאת דווקא. רק הקפידו לקחת תמונה ללא זכויות יוצרים, או הוסיפו קרדיט צלם אם זה מה שנדרש מכם באתר שממנו לקחתם אותה.

    • עסקים חייבים להתנהל גם בכפוף לאירועים אקטואליים, אם הם משפיעים על ההתנהלות העסקית. עם זאת, מומלץ לא להתייחס לאירועים כאלה ביוזמתכם משום שעל כל דעה אוהדת יביעו דעה נגדית, הדיון מידרדר להחרמות הדדיות וגינויים, ולפני שאתם מספיקים להגיב, נוצר משבר תדמיתי שרק אנשי מקצוע יכולים לנהל אותו ולהוציא אתכם ממנו. כך שאלא אם כן אתם יכולים להרשות לעצמם, הימנעו מכך אפילו לא כאזכור הומוריסטי. היוצאים מהכלל, כמובן, הם אלה שלוקחים הכל בחשבון והפרובוקציה היא המיתוג שלהם.

אודות הכותב:

עורכת תוכן וכותבת ותיקה ומנוסה, בלוגרית, פעילה במדיה החברתית, מנחה סדנאות כתיבה יוצרת, מנהלת תוכן ועורכת כתבי יד.

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il