מאמרים - ניהול משברים מושכל הדפסה מאתר מאמרים

ניהול משברים מושכל

נכתב על ידי סתיו אדם

[ הדפסת המאמר ]

אני רוצה לחלוק עימכם תיאור אירוע בו לקחתי חלק ...


הוזעקתי לשיחה בגין משבר שנוצר בעסק, קבוצה של סטודנטים הגיעו לסיור לימודי וראו שם את תהליכי היצור ( מדובר במפעל שמייצר ומשווק סוג מסוים של אוכל מהחי ) , אחת הסטודנטיות הינה פעילה בארגון אנונימוס, היא הוציאה את הסמארטפון שלה צילמה סרטון ושלחה לחברים שלה, הסרטון נערך במניפולטיביות השגרתית אצל קבוצות מחאה ופנטיות דתית והחל להיות מופץ ברשת כך שכל פעם שעשו חיפוש בגוגל על החברה והמוצרים שלה קפצו עשרות גירסאות של הסירטון האחד שצולם בבלוגים, באתרים ופייסבוק ...


 ביקשתי לבקר על הקו ואחר כך שאלתי מה עשו עד עכשיו עם המשבר הזה...




    • אנחנו בודקים מי אחראי על כך שצילמו כזה סרטון

    • אנחנו בוחנים באם יש אפשרות לשנות את מהלך הסיור או לפחות להתכונן אליו

    • חשבנו להתעלם מהבעיה כי הזיכרון של אנשים קצר

 כלומר החברה החליטה למצוא אשמים ... או במילים אחרות נימצא מי אחראי ונעניש אותו ...המשבר יחכה ...


 מדובר בפיתרון שגוי מאחר והוא לא תורם במאומה לטיפול במשבר, אין ספק שצריך לבחון את הבעיה ולראות כיצד אין אפשרות שתחזור שנית יחד עם זאת הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לטפל במשבר עצמו ולא לטאטא אותו מתחת לשולחן הוא לא יעבור !!!


 לאחר בחינת כל העובדות הביקור בפס היצור הצבתי מטרה ראשונית ומטרה משנית ...




    • המטרה הראשונית היא הצגת נוכחות וזיואלית מסיבית ברשת האינטרנט במיוחד ברשתות החברתיות כך שהתוצאות עם השם של החברה יניבו תגובה חיובית

    • ·         המטרה המשנית הכנסה של תוכן אמיתי ברשת האינטרנט ( גוגל מת על תוכן אמיתי) וזאת בכדי להפוך את המוצרים של החברה למוצרים שיחשבו למקובלים בכל בית

 יצאנו לדרך ...


 גייסתי 20 בלוגרים ובלוגריות מהשורה הראשונה,




    • ערכנו אירוע בו שף מהמובילים בארץ הכין יחד איתם ארוחה שהמרכיב העיקרי שלה הוא המוצר של הלקוח

    • בסוף האירוע נתנו לכל בלוגר/ית צידנית ובתוכה מבחר מוצרים של הלקוח

    • הכרזנו על תחרות שהכללים שלה פשוטים ... הבלוגרים/יות יכינו את המתכונים שלהם, הם יפרסמו אותם בפייסבוק וביוטיוב , 50אנחנו הכנו עבורם עמוד עם פרטים על כול מוצר ומוצר ומילים שיש להכניס בתגיות ואם אפשר גם במתכונים ... 50 אחוז מהציון יהיה של צוות שופטים שמורכב מהשף, ממומחה למוצר הספציפי ואני ו50 אחוז יהיה מורכב ממספר הליקים והתגובות שהם יביאו ...

    • הפרס שהובטח היה מפתה והאתגר מעניין כך שהתחרות התנהלה בשצף קצף כחודש וחצי ובה עלו עשרות סרטונים של עשרות מתכונים עם המוצרים של הלקוח , הרשת החברתית הוצפה בתגובות ושיתופים

 התוצאה ... כאשר מישהו עשה גוגל על שם החברה או על שם אחד המוצרים שלה עלו לו ב3 הדפים הראשונים הסרטונים והמתכונים של הבלוגרים/יות ואילו אותם סירטוני זוועה שהציגו את החברה באור שלילי ירדו לדף הרביעי ומתחת לו ...


 המלצתי להביא יועץ ארגוני ללקוח שיבנה להם נוהל ביקור במפעל , נוהל טרום ביקור נוהל ביקור ונוהל אחרי ביקור ... החברה קיבלה את המלצתי לשמחתי ואכן הדברים נראים לגמרי אחרת בשנתיים האחרונות ...


 בואו נסכם ...




    • כאשר יש משבר צריך לטפל במשבר ולא לטפל בחיפוש אשמים

    • הטיפול צריך להיות יצירתי וכזה שיאפשר מינוף ו/או יניב תוצאות היקפיות ארוכות טווח

    • לאחר הטיפול במשבר יש צורך למצוא את הגורם למשבר ולדאוג לעצור את העניין להבא

    • יש לקבוע נהלים מסודרים כאשר מערבים גורמים מחוץ לעסק וזאת כדי לא להצטער אחר כך ..איך אמרו חכמים מוטב להיזהר מאשר להצטער מה עוד שבעסק צער = להוצאה כספית 

אודות הכותב:

אבא, בשלן, בלוגר, יזם, מגשר, מרצה, בלגניסט ומלווה עסקים 
דברו איתי על עסקים, דברו איתי על רעש ברשתות חברתיות .


אני תמיד זמין לחיוכים ובלאגן  stav@2bdaddy.co.il


0544716703

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il