מאמרים - להתאהב במוצר שלנו הדפסה מאתר מאמרים

להתאהב במוצר שלנו

נכתב על ידי סתיו אדם

[ הדפסת המאמר ]

לפני אי אלו שנים היתי בעליו של אתר מסוים, האתר הזה היה אחד החזקים בישראל ולמעשה בתקופה בה שלטו ברמה מספר קטן של אתרים שיכלו להתפאר בכמות הכניסות שהייתה לי היה לי סוס מנצח ביד... התמזל מזלי וחיזרו אחרי מאחד הפורטלים הגדולים ואכן לאחר חודש של ישיבות סיכמנו על מחיר הוגן להעברת 51% מהמניות של האתר לידיהם ...עוד אנו יושבים ויו"ר הקבוצה נכנס לחדר והחל מקניט אותי שאת האתר שלי את הביבי המדהים הזה שבנתי בעשר אצבעות הוא יכול להרים היום בנשקעה של 8000 9000 ש"ח לחודש במשך כחצי שנה אז למה שישלם לי מליון ??? ועוד רק על 51% , נעלבתי עד לעמקי נשמתי קמתי שאני דוחף את הכיסא שלי אחורה ויצאתי מהחדר מפוצץ את העסקה ...


 לקח לי עוד כמה שנים טובות להבין את הטעות שעשיתי, זה בסה"כ היה משא ומתן ניסו להוריד עוד כמה אחוזים...ואני שהיתי מאוהב במוצר שלי והאמנתי שאין תחליף לא יכולתי לשאת את המחשבה שמישהו ייהנה מהפירות של העבודה שלי ומבלי להבין שלפעמים אחוזים נמוכים יותר ממשהו גדול ורחב שווים הרבה יותר ממאה אחוז בעלות על משהו שלא נמכר ...


 התופעה הזו של להתאהב במוצר שלנו היא רעה חולה שגורמת לנו לא למכור, לתמחר גבוה מידי ולמעשה להשאיר את המוצר שלנו אצלנו, קצת מזכיר את בעל חנות המכולת שמתרגז על שהוא צריך לעשות הזמנה גדולה מידי שבוע מספק כזה או אחר מבלי להבין שאם מזמינים יותר זה אומר שמכרנו יותר, אם מכרנו יותר זה אומר שהרווחנו יותר ...


ברגע שאנו מחליטים לעשות עסק אנו מוכרים משהו, בין עם זה מוצר ובין עם זה שירות, המוצר/שירות  שלנו צריך להתאים ללקוחות לא לנו אנו רק כלי שמתווך בין הלקוח לבין השרות ומקבל תמורה עליו ...אסור לנו בתכלית האיסור להתאהב במוצר שלנו ולרצות להשאיר אותו אצלנו, התמחור הגבוה שאינו עומד בקנה אחד עם צורכי השוק , חוסר הנכונות לנהל משא ומתן על השימוש כל שכן הפחד על המלאי שחס וחלילה לא יגמר לנו ...


 מוצר, כל מוצר יש עליו תגית מחיר כך גם לגבי שירות, אל לנו להחליט שהמוצר שלנו ו/או השירות שלנו הוא כזה שהלקוחות לא מבינים או כל כך צריכים שיסכימו לשלם כל מחיר, אנו צריכים להיות קשובים לצורכי הלקוחות שלנו המשוב שלהם הינו אחד הדברים הכי חשובים בעסק שלנו, אנחנו צריכים לאהוב את המוצר/שירות שלנו מספיק כדי ללהבין שאפשר לשפרו עוד ועוד ...


בואו נסכם


 אנחנו בעניין של לעשות כסף לא לשמר את המלאי שלנו




    • אנחנו אוהבים את המוצר/שירות שלנו אבל לא מאוהבים בו

    • אנחנו קשובים לצורכי הקהל ומוכנים לשנות על פי הדינמיקה הנדרשת

    • מלאי גדול ללא מכירות משמעו הצורך לבחון את הדברים ולשנות במיידי 

אודות הכותב:

אבא, בשלן, בלוגר, יזם, מגשר, מרצה, בלגניסט ומלווה עסקים 
דברו איתי על עסקים, דברו איתי על רעש ברשתות חברתיות .


אני תמיד זמין לחיוכים ובלאגן


0544716703

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il