מאמרים - בלי טובות - פשוט שיהיו נחמדים אליך הדפסה מאתר מאמרים

בלי טובות - פשוט שיהיו נחמדים אליך

נכתב על ידי רן טוביה

[ הדפסת המאמר ]

זהו המאמר האחרון בסדרה על ברוקרים, בטרם יועלו נושאים נוספים, אך חשוב ובעל משמעות לא פחות מקודמיו.


נתחיל עם ההכרה שברוקר צריך לתת לך שירות. לא שירות "טוב", אלא מצוין!


אף אחד מכם לא עושה "טובה" לאף אחד. יש ביניכם תקשורת על בסיס עסקי ומגיע לך לקבל את מה שמגיע לך. בלי חוכמות!


לא בטוח שתזדקק למגוון סוגי השירות שברוקר אמור לספק לך, אבל תמיד ראוי שכל האופציות יעמדו לרשותך. אתה אף פעם לא יודע מתי, אם בכלל, תזדקק להן.


לכן גם חשוב שבהקשר זה תשים לב לשני נושאים שיכולים להיות מאוד חשובים עבורך:



  • זמן מתן השירות – האם מדובר רק בכמה שעות במשך היום (ואולי בדיוק כשאתה ישן, כך שזה לא רלוונטי עבורך?), או רצוף יום ולילה בכל שבוע המסחר?

  • שפת השירות – דאג לקבל שירות בכל הנושאים בשפה שברורה לך לחלוטין! שאתה מבין היטב כל מילה! אחרת אתה חשוף להמון בעיות ותקלות – כולל סכומי כסף שיורדים לטמיון – כתוצאה מאי הבנה.


בין יתר השירותים שחשוב שתוודא שיש לך נתמקד בבולטים שבהם במסגרת ההתנהלות השוטפת:


נתחיל עם שירות לקוחות. תצטרך אותם בהתחלה (טפסים, פתיחת חשבון וכדומה). לאחר מכן – ייתכן ששנים לא תיצור קשר עם אף נציג. אבל זה לא אומר שלא יכולות לצוץ מספיק סיבות שבגללן מיד תצטרך לרוץ ולחייג אליהם.


תמיכה טכנית – לעתים ישנן תקלות טכניות. זה חלק מחיי המסחר (אמנם מעצבן ולפעמים מורט עצבים, אבל אין מה לעשות נגד זה). קורה שאתה זקוק לתמיכה כזו נואשות ובמהירות הבזק...


אינך יכול לשלוט בכך שבדיוק שנייה לאחר שפתחת עסקה... האינטרנט הפסיק "לנגן", ונשארת עם פוזיציה "חשופה" (למשל, לא הספקת להגדיר "הגבלת הפסד" ו"יעד רווח").


זה גם לא בשליטתך שמשהו בחשבון המסחר שלך פתאום השתבש, או שהוא פשוט "תקוע".


חדר מסחר – ישנם סוחרים רבים שלא עושים שימוש כלל בחדר מסחר של הברוקר (אם יש לו), ולעומתם לא מעטים שלא יכולים בלעדיו... וזה, בדרך כלל, מכמה סיבות, שהשכיחות הן:


א.      כשסוחר מעוניין לבצע עסקאות (או לעדכן אותן) גם כשהוא לא מול תכנת המסחר.


ב.      שלסוחר יש עניין לבדוק על מה האנליסטים של הברוקר סוחרים או על מה הם ממליצים באותה עת למסחר.


ג.       לפעמים הדבר נובע משאיפה לקבל תכנית עבודה מסודרת או פשוט להאזין לסקירות ואנליזות.


אם אתה מהסוחרים שפונים לחדר מסחר מסיבות אלו, או אחרות – עליך לוודא שהברוקר מספק לך חדר מסחר עם סוג השירות שאתה מעוניין בו. אל תקבל את זה כמובן מאליו. זה לא תמיד כך אצל כל ברוקר.


אך בכל מקרה השתדל מאוד להיזהר - שקול ובדוק במתינות מידע שמתקבל מאנליסטים או מכל סוחר אחר, כמו גם סוגי אנליזות וסקירות שונות.


זכור דבר חשוב!!! מעבר להיותם בני אדם ככל האדם גם הם יכולים לטעות (וזה קורה הרבה), ושסך הכול הם לא בהכרח סוחרים יותר וותיקים או מיומנים ממך. וכן – לפעמים המידע עשוי להיות מגמתי ולא לגמרי מספיק אובייקטיבי!!!


כך שכדאי לך להשתמש באינפורמציה ככלי תומך החלטה למסחר – לא ככלי שמוביל אותך להחלטה "עיוורת" לסחור על פי המלצותיהם!

אודות הכותב:

95% מפסידים בשוק ההון - אל תהיה אחד מהם!
למד את הסיבות החדות והברורות לכישלון רוב הסוחרים והבן כיצד אתה תימנע מכך!
קבל את הדו"ח החינמי: "כיצד תימנע עצמך מהפסדים"
הכותב הנו בעל האתר  www.fxitsrun.com  במסחר בשוק ההון

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il