מאמרים - שלושה דברים שכדאי לאנשי עסקים לדעת על כתיבה במדיה החברתית הדפסה מאתר מאמרים

שלושה דברים שכדאי לאנשי עסקים לדעת על כתיבה במדיה החברתית

נכתב על ידי איילת מיטש

[ הדפסת המאמר ]

בעלי עסקים רבים נרתעים מכתיבה במדיה החברתית למרות שהם יודעים שזהו מקום מצוין לפרסם את עצמם בו.


פייסבוק, המפורסם מבין הרשתות החברתיות, הוא ג'ונגל מפחיד ויותר מדי טעויות של יותר מדי אנשים


הרחיקו ממנו ומשאר הרשתות את אנשי המקצוע החרדים לשמם הטוב.


ימי מבצע "צוק איתן" ממחישים ביתר שאת את כוחה של המילה לטוב ולרע,


ובעלי עסקים רבים מעדיפים לחכות עד שיגיעו ימים שקטים יותר כדי להתבטא.


מצד אחד, צודקים. לא תמיד אפשר לשלוט בכל מה שמתפרסם,


גם אם דייקתם בניסוח שלכם והקפדתם לעקר ממנו כל משמעות נסתרת.


מצד שני, אתם מסתכנים בכך ששתיקתכם תימשך גם זמן רב אחר כך,


ולא תוכלו למצוא בחזרה את קולכם.


רשת חברתית אינה רק זירת קרבות.


אם מנהלים אותה נכון, במיוחד את המשברים שפורצים בה אפשר להתרחק במידת האפשר מצרות.


דבר אחד חשוב מאוד לזכור: בכל מקום, בכל תחום, בכל עידן, אי אפשר אף פעם לשלוט בתוצאות אלא בדרך.


תמיד יהיו כאלה שלא יאמינו לכם ולמה שאתם אומרים.


כל עוד עשיתם את המקסימום שאתם יכולים לעשות בצורה המיטבית ביותר אתם יכולים


להישען על כך ולתקן, במקרה שאכן, לא הובנתם נכון.


אין צורך לוותר על הפלטפורמה החינמית הטובה ביותר שיש לכם


לבניית המותג האישי שלכם רק משום שאחרים כשלו בו.


כדי להבין טוב יותר מה מותר ואסור לעשות נסו לפעול לפי ההנחיות הבאות.


הן יבטיחו לכם חשיפה מבוקרת וזהירה יותר, מבלי לוותר על הקול שלכם.




    • מי אתם? מהו השם שלכם? לעולם אל תוותרו על השם שלכם, וזה תקף לכל מקום. אתם לא עושים את זה בהכרח כדי למכור, אלא כדי שיכירו אתכם, כי אין לכם מה להסתיר, וכדי שיידעו שאתם שם. כתבו את השם המלא שלכם, עם שם העסק בדף העסקי, אבל לא כחלק משמכם הפרטי בדף האישי שלכם, מבלי להסתיר אותו. בפייסבוק זה כבר לא אפשרי וחוקי, מתברר, אבל בכל פורום אחר יש אפשרות להוסיף כינוי או שם מקצוע או עסק לשמכם הפרטי גם מבלי לפתוח דף עסקי, או להוסיף חתימה אישית שמפרטת את עיסוקיכם. כמו כן, דאגו לכך שתמונת הנושא (cover) של הדף העסקי שלכם תהיה קשורה לעסק או של העסק עצמו, או שתהיה ראויה ולא תעורר מחלוקת. זה יבטיח שבכל דיון שתשתתפו בו או בכל חיפוש מקרי שיעלה את השם שלכם עוד לקוח פוטנציאלי יתוודע לקיומכם.

    • רק כמה דמויות מוכרות מסוימות יכולות להרשות לעצמן לומר הכל. סביר להניח שאם לא מכירים אתכם עדיין אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להתבטא ללא גבולות. גם אם זה עולה לכם בריאות, רצוי לבסס נוכחות מסוימת במדיה החברתית כדי שיכירו את הצדדים הענייניים והעסקיים שלכם לפני שעוברים לצד האישי, הפמיליארי ואינדיבידואלי יותר. מבצע "צוק איתן" הדגים בצורה הברורה ביותר שלא לעולם חוסן גם אצל אהובי הקהל, ולא בקלות סולחים להם. זה עולה הרבה מאוד כסף, ולכן יש לחשוב היטב לפני שאתם מתבטאים בפומבי אם אתם יכולים לשלם את המחיר. ברור לי שמדובר בצנזורה שבימים כתיקונם לא הייתם תומכים בה, וברור שכולנו כאן בעד חופש דיבור ומחשבה. עם זאת, אני שואלת אתכם בכנות, האם גם בנושאים אחרים אתם מרשים לעצמכם לומר הכל מכל ללקוחות שלכם?

    • אפשר להיות נון-קונפורמיסטים בתבונה. בחרו את הקרבות שלכם והפגינו שיקול דעת מעבר לאגו שלכם. אם אתם יזמים, עצמאיים, מנוסים ויודעים בדיוק מה אתם שווים, אתם מודעים גם לקיומו של האגו וגבולותיו. אם יש משהו שאי אפשר לקחת בחזרה זה האינטרנט. גם אם תסירו פוסט מסוים או תגובה, עדיין לא תצליחו לשלוט בגוגל או למנוע מקורא עלום לעשות צילום מסך ולהנציח מה שאתם מתחרטים עליו בדיעבד. שאלו את עצמכם אם הייתם אומרים את אותו הדבר גם שעה אחר כך. למזלכם, יש לכם אפשרות לשמור בטיוטה את הפוסט שלכם נסתר מעין כל, הן בפייסבוק והן בתיקיית המסמכים שלכם. תמיד תוכלו להתחרט ולהעלות אותו בכל זאת. ההפך – לא בטוח.

אודות הכותב:

הוצאת סיליין - שירותי תוכן ומילים http://www.seelinepublishing.com/

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il