מאמרים - מענק פרסום בגוגל לעמותות - מדריך הדפסה מאתר מאמרים

מענק פרסום בגוגל לעמותות - מדריך

נכתב על ידי מיכל מורנו

[ הדפסת המאמר ]

כחלק מפעילות הפרו-בונו ומערך התרומות של חברת גוגל העולמית, מציעה גוגל לעמותות ומלכ"רים אשר עומדים בקריטריונים שנקבעו ? לקבל מענק פרסום מתמשך בשווי 10,000 דולר בחודש.


מענק זה ניתן לעמותות ומלכ"רים בצורת כספי פרסום במנוע החיפוש גוגל, וניתן לעשות בו שימוש על מנת להגדיל את היקף הפעילות של עמותות ומלכ"רים בדרכים שונות.


בין היעדים הניתנים להשגה במסגרת פרסום זה: גיוס תרומות ומתנדבים והגדלת החשיפה אותה מקבלת העמותה באופן מקוון.


 


איך זה עובד?


הפרסום אותו מעניקה גוגל לעמותות ? הוא פרסום המופיע לצד ומעל לתוצאות החיפוש במנוע החיפוש גוגל.


דוגמאות לעמותות העושות שימוש בתכנית המענקים של גוגל ? תוכלו למצוא בחיפוש פשוט בגוגל למילה "תרומות" למשל.


עמותות ומלכ"רים אשר התקבלו לתכנית ? מקבלים מגוגל סכום של כ-40 אלף שקלים בחודש לצרכי פרסום בגוגל.


עמותות אשר מנהלות את הקמפיין שלהם בגוגל בצורה יעילה ונכונה ? יכולות להגיש בקשה לקמפיין מענק מקצועי, ולקבל תקציב מוגדל של 160 אלף שקלים בחודש.


 


מי זכאי לקבלת המענק?


באופן כללי, עמותות הזכאיות למענק של 40 אלף שקלים בחודש הן עמותות רשומות בישראל, שהן בעלות אתר אינטרנט בדומיין משלהן, ואשר עוסקות בפעילות צדקה.


 


עמותות אשר הן זכאיות למענק המוגדל (קמפיין מענק מקצועי / google grants pro) בסך 160 אלף שקלים בחודש ? הן עמותות אשר מנהלות את החשבון מעל ל-3 חודשים, מודדות המרות באתר האינטרנט שלהן, מניבות שיעור הקלקה על מודעות שהוא גדול מ-1%, ומתחייבות בפני גוגל להעסיק מנהל קמפיינים לניהול התקציב.


 


מלכ"רים ועמותות העוסקים בתחומי חינוך או רפואה למשל, אינם זכאים למענק זה.


למידע נוסף בנושא זכאות למענק: http://www.google.co.il/intl/iw/grants/eligibility.html


 


איך מגישים בקשה?


השלב הראשון ? פתיחת חשבון מפרסם ויצירת קמפיין ראשון


על מנת להגיש בקשה, יש לפתוח חשבון פרסום בגוגל ? בו מטבע החיוב הוא דולרים (ולא שקלים), לייצר קמפיין אחד לפחות ובו קבוצת מודעות אחת לפחות עם מילות מפתח ומודעות.


לתשומת לבכם: לאחר יצירת החשבון והקמפיין ? חשוב לא להכניס בחשבון פרטי חיוב כלשהם.


 


השלב השני ? כתיבת מסמך עמדה לגוגל


לפני הגשת הבקשה ? עליך לכתוב מסמך עמדה לגוגל, המתאר כיצד הארגון שלך יעשה שימוש בתכנית המענקים של גוגל על מנת לקדם השפעה חברתית.


 


השלב השלישי ? מילוי טופס הבקשה לגוגל


בשלב זה יהא עליך למלא את כל הפרטים הרלוונטיים לארגון, לצרף את מספר הלקוח שלך באדוורדס


קישור לטופס הבקשה: http://www.google.co.il/intl/iw/grants/apply.html


 


מדוע יש צורך בניהול הקמפיין?


כפי שניתן לראות בצילום תוצאות החיפוש - ישנן בישראל עשרות רבות של עמותות שכבר קיבלו את המענק ועושות בו שימוש מיומן.


העמותות שכבר קיבלו את המענק ? למעשה מתחרות ביניהן על הקליקים בגוגל. כך - למרות שהפרסום הוא בחינם, בזירה בה יש הרבה מפרסמי חינם, יש תחרות על הקליקים, ולא כל מפרסם מצליח לייצר את התנועה הנדרשת לאתר או לדף הנחיתה שלו.


ניהול מיומן של הקמפיין ? הוא כזה שיחתור לקבלת מקסימום תוצאות במסגרת הקיימת, ולטייב את התוצאות שהוא מקבל: יותר תרומות, יותר מתנדבים ויותר חשיפה בכל חודש מחדש.


ניהול מיומן ומקצועי של הקמפיין ? יוכל גם להביא את הקמפיין לקמפיין מענק מקצועי של גוגל, ולהכפיל פי 4 את התקציב אותו גוגל מעניקה לעמותה.


מיותר לציין כי השינוי שיכול ליצור כזה קמפיין בעמותה הוא שינוי מהותי ומשמעותי.


 

אודות הכותב:

מיכל מורנו הנה בעלים ומנהלת בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט, בעלת הסמכה של גוגל לניהול קמפיינים, מנהלת קבוצת "מקצועני פרסום בגוגל" המונה מעל ל-3000 חברים, ומנהלת קמפיינים מזה 12 שנים.

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il