נכתב על ידי
נטוורקינג היא תפיסה ואסטרטגיה שיווקית בה נערכים מפגשים, וירטואליים ו/או מוחשיים, של בעלי ובעלות עסקים מרקעים ותחומים שונים ומגוונים, על מנת ליצור שת"פ עסקיים והזדמנויות חדשות. כל אחד ואחת מן המשתתפים מגיעים עם עולמות התוכן, הניסיון, ההבנה והתובנות, מביאים הרבה ידע ומוכנים לשתף ולהעשיר בעלי עניין אחרים. נטוורקינג מצריך אחריות אישית ומעורבות אישית. ללא שני המרכיבים הללו, לא ייווצרו שת"פ מניבים והמפגשים יהפכו למפגשי חברתיים ותו לא. אבני דרך בבחירת קבוצת נטוורקינג וירטואלית / / או ממשית: 1) הגדירו את מטרותיכם. הגדירו לעצמכם את טווח הזמן וההשקעה השבועית/ החודשית אותם הנכם מוכנים להשקיע וכן באיזו מתכונת (מפגשים פרונטליים או קבוצה וירטואלית). 2) התייעצו עם חברים, קולגות, משפחה ומכרים. בקשו המלצות חיות על קבוצות שאכן עובדות ומניבות. 3) ערכו חיפוש ומחקר קטן משל עצמכם. ישנן קבוצות רבות בעולם ה-WEB שניתן לבחון את פעילותן לראות במה דברים אמורים ולקבל החלטה על סמך ההתרשמות שלכם. 4) ערכו ביקורים אצל חברי הקבוצות (באם זה באתר, דף פייסבוק, פרופיל עסקי ברשת עסקית וכיו"ב), בחנו האם עולם התוכן מעניין ומסקרן אתכם. אם מצאתם מישהו שתופס את עיניכם וליבכם, שווה ליצור עמו/ה קשר ולהתחיל מערכת יחסים נטוורקינגית. 5) תחזוקה. כמו כל מערכת יחסים אחרת, נטוורקינג דורש תחזוקה. אנשים נקשרים על רקע בסיס אישי ועסקי, עולם ערכים דומה, מטרות משותפות, השקפות עולם זהות ועוד. יש לזכור שכולנו בני אנוש. לעיתים טועים, לעיתים צודקים, לפעמים שוגים, לפרקים מתנצחים. כמו שחברות נמדדת לא רק בשעותיה היפות, חברי קבוצת הנטוורקינג גם הם נמדדים ביכולתם לעמוד בשעה שהנכם צריכים כתף תומכת ועצה מועילה. 6) בחינת התוצאות. אם הקבוצה אינה מספקת לכם ידע ומעשירה אתכם, זה הזמן לערוך חושבים האם אתם במקום הנכון. קבוצת נטוורקינג מראשית מטרתה, היא לקדם אתכם ואת העסק שלכם, אם זה בידע, בתובנות חדשות, באסטרטגיות שלא חשבתם עליהן, בטיפים והמלצות יישומיות, בכלים, משאבים ועוד. אם המפגשים הופכים להיות מפגשי חברה שאין בהם ערך מוסף, יכול מאוד להיות שהנכם מבזבזים את זמנכם היקר. 7) תפסת מרובה – לא תפסת. בהחלט טוב, רצוי ומומלץ לנהל את הפעילויות השיווקיות בכמה מישורים אך לא להגזים. נטוורקינג איכותי הוא כזה המתמקד ומתפקס בקבוצה המתאימה לך ולעסק שלך ביותר אין צורך לבצע דילוגים בין קבוצות רבות, המטרה היא להכיר לעומק, למצוא חיבור ולא לרפרף. 8) הביעו את עצמכם. קבוצת נטוורקינג אמורה לאפשר לחבריה להביע את עצמם, להציג את פעילותם להעלות נושאים ותחומי עניין לסדר היום, לשאול שאלות וכן גם לקבל כלים ותשובות. באם הקבוצה מתנהלת ע"י ONE MAN SHOW המרוכז בעצמו ובמטרותיו בלבד, כנראה שאתם בקבוצה הלא נכונה. 9) ישנו מושג הנקרא "תרנגולת זהב"(מביצי זהב) בנטוורקינג, הכוונה היא לבעלי מקצוע משלימים הפונים לאותם קהלי יעד, הם לא מתחרים אך בהחלט יכולים להמליץ עליכם כעל נותני שירותים משלימים. מצאו אותם בקבוצה שלכם, יצרו קשר ישיר ואישי עמם, בנו אמון וחברות, זה יניב לכם בעתיד גם בפן האישי וגם בזה העסקי. מי שלא יסמוך עליכם מבחינה אישית גם לא ימליץ עליכם באופן עסקי. 10) הצטרפות לקבוצת נטוורקינג לא מביאה אוטומטית תוצאות. מי שחושב כך, מבזבז את זמנו וזמנם של חבריו לקבוצה. זו השקעה, צריך התמדה, רצון והמון מוטיבציה. נדרש אמון ואמונה במטרה. התנאי הראשוני הוא להיות בן אדם. זה החושב, המרגיש, היוצר חברויות, בעל האינטרסים אך המבין שהוא נדרש גם לתמיכה וסיוע מהחברה הסובבת אותו. ועוד משהו קטן וסופר חשוב, חיוך לא עולה כסף אך יכול להניב בסופו של דבר ביצי זהב לעסק שלכם.
|
אודות הכותב:
שגית סקואין אוקטופוס. שירותי שיווק וקידום עסקים באינטרנט. sagitskuain@gmail.com http://thebusinessheartbeat.blogspot.com/ https://www.facebook.com/OCTOPUSWEBSERVICES
מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.