מאמרים - מוטיבציה והגישה המנצחת בלימודי אנגלית הדפסה מאתר מאמרים

מוטיבציה והגישה המנצחת בלימודי אנגלית

נכתב על ידי אריק רוזני

[ הדפסת המאמר ]

הגישה המנצחת בלימודי אנגלית היא "אני אתגבר על כל המכשולים ועל העצלנות שלי ואלמד את השפה הזאת ברמה הכי גבוהה שאפשר!"    


בלימודי אנגלית לא חסר כשלונות אפשריים וזה גם תהליך ארוך. לכן, היכולת שלך לספק לעצמך מוטיבציה ולשמור את המטרה מול העיניים - זאת יכולת קריטית. ראיתי הרבה תלמידים שהתחילו בהתלהבות ואז "דעכו" לאט לאט.  חסרה להם את היכולת להניע את עצמם.    


לימוד אנגלית דומה מאוד ללימוד של הנגינה בפסנתר או לימוד של אמנויות לחימה. כמו שלימוד נגינה דורש חזרה מתמדת, עשרות פעמים על כל המנגינה, כך גם בלימוד אנגלית הלומד צריך לחזור מספר רב של פעמים על אותו חומר קריאה או האזנה ו"ללטש" אותו עד שהוא מבין את החומר במלואו. במקרה של האזנות - עליו לפתח סדרה חדשה של מיומנויות שקשורות לזיהוי הצלילים של השפה הזרה, שהם לא דומות לצלילים של עברית. האוזן צריכה גם לקלוט את המעברים בין המילים, את החיבורים שלהם, צריך לדעת לזהות את המילים גם כשחצי מילה "נבלעת" ברצף הדיבור וכו'.  בקריאה, צריך הרבה פעמים "להלחם" עם המבנה של המשפט, כאשר בעברית היינו אומרים את אותו משפט בסדר מילים אחר לגמרי. כמו כן, יש מילים רבות שהם למעשה ביטויים, כלומר, יש להם משמעות שונה כשהם ביחד מאשר המשמעות של כל מילה בנפרד. לדוגמה: work - לעבוד, אבל work out - להתאמן.     


לכן, הגישה היחידה שמתקבלת כאן - היא גישה מקצוענית. אפילו בספורט ניתן להיות חובבן  - אבל באנגלית לא. אתה פשוט לא תבין מה אומרים לך ולא תהיה מסוגל לבטא את עצמך.


כדי להבין סרטים, ספרים "רגילים" (לא אנגלית קלה) או לשוחח עם אדם שהוא דובר אנגלית שפת אם - אתה חייב להיות מקצוען!    


מניסיוני כמורה פרטי ומאמן להצלחה באנגלית - התלמיד יכול לבוא אליי והוא אומר לי עד כמה הוא רוצה ללמוד אנגלית ועד כמה הוא מוכן להתאמן ולהשקיע מאמץ. אבל כשאנחנו מתחילים לעבוד, הוא מתחיל לראות את התמונה יותר ויותר בהירה בנוגע למה באמת עליו לעשות כדי להגיע לרמה גבוהה. ואז - או שהוא "דוחף" קדימה ומספק לעצמו מוטיבציה נדרשת, או שהוא "דועך" בתור תלמיד.


לדוגמה, אני שולח לו קובץ האזנה עם שיחה מוקלטת בין שני דוברי אנגלית ובמהלך השיעור אנחנו עוברים עליה ומוציאים כל מילה שהוא לא מבין, ומפרשים. הוא נדהם לגלות שבכל פסקה קטנה יש לו 10-20 מילים שהוא לא מכיר, וזה אדם שכבר היה לו בסיס והוא חשב שהוא יודע ברמה די סבירה... 


הוא מבין שגם אם הוא מבין את המילה הכתובה, לא בהכרח שהוא יצליח לזהות אותה בשיחה מדוברת. גם כשאני מראה לו מה השיטה ללימוד יחסית מהיר וקל של המילים, הוא עדיין זוכר חלק אחד ושוכח חלק אחר (שזה תהליך נורמלי) - ואז הוא צריך לחזור שוב על אלה שהוא שכח - ולאחר מכן להאזין לשיחה שוב.    


בקיצור - הוא מתחיל לקלוט את הממדים האמתיים של הפרויקט הזה בשם "לימוד אנגלית" - ויש אנשים שעלולים להיבהל מזה.    


אבל אל תיבהל. פשוט תעשה כל יום עוד ועוד צעד בכיוון - ובסופו של דבר אתה תראה שהשיפור מתרחש כמעט מעצמו. כל דבר כאן הוא בעל משמעות. האזנת 5 דקות לשיחה באנגלית ב-MP3 שלך - מעולה!  קראת 10 שורות בספר - נפלא! במעבר חצייה האזנת לשיחה של שני אמריקאים שעמדו לידך - יופי! כל צעד קטן כאן הוא בעל משמעות. תמיד תוסיף עצים למדורה.


אז כמו שאמרתי - מטרה מול העיניים - אני אתגבר על כל המכשולים והעצלנות שלי ואלמד את השפה הזאת ברמה הכי גבוהה שאפשר!     הפוך זאת למוטו שלך בלימודי אנגלית.   

אודות הכותב:

אריק רוזני מאמן אישי ללימוד עצמי של אנגלית www.english-upgrade.com 050-8258755

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il