מאמרים - מי רוצה רגליים יפות ? הדפסה מאתר מאמרים

מי רוצה רגליים יפות ?

נכתב על ידי רונית ביטון

[ הדפסת המאמר ]

כל מי שטיפוח הוא חלק משגרת יומה , בוודאי בוחנת יום-יום בקפידה את איברי גופה החשופים והמוסתרים: כפות רגליים , כפות ידיים, זרועות, ישבן, בטן  ... ובהתאם לכך עושה מקצה שיפורים בעצמה או נעזרת באנשי המקצוע.


והרגליים - גם מי שלא "מתוקתקת" לא חשה בנוח  לחשוף רגליים במראה "קורי עכביש" גם אם השמלה שלה נרכשה בשדרת המעצבים ברומא .


מעבר לפאן האסתטי, ורידים ברגליים יכולים להיות גם בעיה רפואית ולגרום לכאבים ואפילו ליצירת בצקות ודלקות.


אז מהם ורידים ברגלים? דליות ברגלים הם בעצם ורידים בולטים הניכרים לעין לאורך הרגל. הן למעשה כלי דם מורחבים הנגרמות ע"י לחץ שנוצר בתוך הורידים, אשר לאורך זמן מחליש את דפנותיו.


ורידים ברגליים הינה תופעה שכיחה מאוד, אשר כמעט מחצית מהאוכלוסיה עשויה לסבול ממנה, בשלב כזה או אחר של החיים.


ורידים ברגליים הינה תופעה שלא ניתן למנוע אותה, ולעיתים קרובות אף תורשתית, אך ניתן להקל על התפרצותה, או לעכבה באמצעות מספר פעולות פשוטות שנאמץ לעצמנו בחיי היום יום.


אז מה ניתן לעשות -   


1. הימנעו מעמידה ממושכת - העמידה מגבירה את הלחץ הוורידי בכפות הרגליים וברגליים עצמן וע"י כך מחלישה את כלי הדם. אם עבודתכם מחייבת עמידה ממושכת השתדלו לזוז ממקום למקום.


 


2. השתתפו בפעילויות ספורטיביות – לא צריך לרוץ מרתון . גם הליכה יכולה לעזור מאוד לזרימת הדם (סירקולצייה) ברגליים, וע"י כך להקטין את הסיכוי להיווצרות ורידים ברגליים. מה גם שהפעילות הספורטיבית עוזרת גם להילחם בלחץ דם גבוה, ומחזקת את כל מערכות זרימת הדם בגוף.


 


3. הימנעו ממשקל יתר - אנשים בעלי משקל עודף מפעילים יותר לחץ על כלי הדם, מאשר אנשים במשקל תקין וכתוצאה מכך עלולים להגדיל את הסיכוי להופעת הורידים ברגליים. הרגלי אכילה טובים והורדת משקל חשובים למניעת היווצרות הופעת הורידים ברגליים.


 


4.הימנעו מעישון - העישון מגביר את לחץ הדם בגוף, ולחץ דם גבוה הינו אחד הגורמים המרכזיים ביותר המשפיעים על היווצרות דליות. 


 


5. הימנעו מלבוש הדוק וצמוד באזור הרגליים - הלחץ שמופעל על כלי הדם כתוצאה מלבוש צמוד עלול לגרום להתפתחות ורידים ברגליים ולכל הנשים שאוהבות להתהלך בנעלי עקב : אולי זה תורם למראה אבל לא לבריאות. נעילת נעליים נוחות ושטוחות עדיפה מאוד על פני נעלי עקב


 


6. הרימו רגליים - הרמת הרגליים טובה מאוד להגברת סירקולציית הדם ברגליים, בייחוד לאלה מאיתנו שעומדים שעות רבות על הרגליים. גם שכיבה במיטה עם כרית מגביהה מתחת לרגלכם, תעשה את העבודה היטב.


 


7. לשבת בצורה נכונה-ישיבה נכונה וזקופה ללא הצלבת הרגליים מטיבה עם זרימת הדם. כאשר אנחנו מצליבים רגליים,אנחנו מונעים מהדם לזרום בצורה טובה, וכך מגבירים את הסיכון להיווצרות הדליות.


 


כמובן שכל הטיפים שציינתי הם בגדר המלצה ולא באים להחליף התייעצות עם  רופא ,בין אם מדובר בתופעה קוסמטית, ובין אם מדובר בבעיה רפואית .


 


 והעיקר... תהיו בריאים ! השאר יהיה רק בונוס ........

אודות הכותב:

 במכון של רונית ביטון תיהני ממגוון רחב של שירותי יופי ובריאות במקום אחד, תתחילי בטיפול פנים, אח"כ תתפנקי בעיסויי הוליסטי משחרר ולסיום תוכלי לקנח במניקור לטיפוח הציפורניים וכל זה בליווי צוות מיקצועי ואדיב ובאווירה שקטה ומרגיעה. 


רונית ביטון – קוסמטיקאית פרא רפואית http://www.ronitt.co.il 03-922-6662

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il