מאמרים - איור בתפקידים שעוד לא היכרתם הדפסה מאתר מאמרים

איור בתפקידים שעוד לא היכרתם

נכתב על ידי מיכל נמצוב

[ הדפסת המאמר ]

מכירים את השאלה הזאת מה היית לוקח איתך לאי בודד? התשובה שלי כנראה תהיה קשורה לצבעים וניירות (אחרי בעלי כמובן :)).


אם יש משהו שאני אוהבת לעשות, זה לאייר.
לתת משמעות לדברים בצורה קצת שונה, בדרך שלי. יש כאלה שישימו אזניות וימצאו את הפינה שלהם, אני אסדר לעצמי פינה עם צבעים מכל הסוגים, עפרונות, עטים, ניירות, עיתונים וכל הבא ליד. זה השקט שלי.
בדרך כלל כשאומרים לנו איור, אנחנו מדמיינים בראש ספר ילדים עם איורים המלווים אותו. אבל יש עולם שלם מעבר מאחורי המילה איור. נכון שאיור לספרי ילדים הוא המוכר מבין כל האופציות (ואני אוהבת אותו מאוד מאוד) אבל היום רציתי לספר לכם על עוד כמה סוגים של איורים.

איורים הם לא לילדים בלבד! איורים למבוגרים עובדים לא פחות (וכשאני אומרת למבוגרים אין הכוונה למשהו גס...) כמו בעיצוב גרפי, מטרתו של איור היא להעביר מסר בצורה שונה וייחודית. לתת לצופה דרך מעניינת וקלה יותר לקבל מידע ולהזדהות איתו. לגרום לו להתעניין יותר ויותר. לפעמים אומרים שספר מאוייר פחות מתאים למבוגרים מהסיבה שהוא חוסם את הדימיון במהלך הקריאה. כשאין איור, כל קורא מרכיב לעצמו בדמיון את התמונה המצטיירת לו בעקבות הטקסט שהוא קרא. אני חייבת להודות- יש בזה מן ההיגיון. בדיוק מהסיבה הזאת, אני חושבת שאיור למטרות שיווקיות ועסקיות הוא מצויין.
 
כמה כרטיסי ביקור / לוגו / ברושורים... ראיתם בחייכם? כמה מהם אתם זוכרים? רובם וודאי נראו לכם סטנדרטיים. מוצר מאוייר מסוג זה, הוא ייחודי ולא שיגרתי! כמובן שצריכה להיות סיבה לשימוש באיור בתדמית שלכם- בטכניקה מתאימה ועם קונספט רלוונטי, אבל זה יכול להיות פתרון מצויין לשפה חזותית חדשה, מקורית ומעניינת. 

כשמחליטים על יצירת שפה חזותית מאויירת, נפתחות הרבה אפשרויות לקבלת שפה אישית וייחודית. אני מוצאת שקו חופשי של מאייר, מקרין ברוב המקרים חום ומשדר משהו אישי, פחות "עסקי וקר", משהו שקל יותר לקהל להתחבר אליו. מזמין יותר. איור יכול להתאים גם בשילוב עם טכניקות אחרות כמו צילום למשל. 




גם הזמנות מאויירות לחתונה הם דרך מיוחדת למי שלא אוהב להצטלם אבל רוצה שיזכרו שזאת ההזמנה שלו. אז אמרנו שאיור יכול לעזור לנו להגיע אל הקהל שלנו- עסקי או חברתי, בצורה מפתיעה ו"רכה" יותר. יכול להשתלב בכל תחום ולתת לו את היחודיות שלו. 

יש מגוון שפות מאויירות, אתם רק צריכים לדעת מה לבחור.
את כל האיורים האלה- כולל איורים לספרי ילדים ועוד קצת אני עושה.

 

אודות הכותב:

מיכל נמצוב- עיצוב תדמית עסקית במשיכת מכחול. לעסקים שרוצים להגיע אל הלקוח דרך הרגש, ולגעת בליבו. מתמחה בפיתוח שפה חזותית ייחודית, רעננה וזכירה לעסקים קטנים ובינוניים, במטרה ליצור בידול מהמתחרים. עובדת בשילוב טכניקות ייחודיות ומקוריות של עיצוב גרפי ואיור.

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il