מאמרים - חשיבות השיווק המקוון הדפסה מאתר מאמרים

חשיבות השיווק המקוון

נכתב על ידי מיכאל רומנסקי

[ הדפסת המאמר ]

ההתפתחות המואצת של האינטרנט ובעיקר של חברות המבססות כמעט את כל פעילותן על הפעלת אתרי אינטרנט מסחריים, הפכה על פיה את מקצועות השיווק המוכרים לנו. במקום לשווק באמצעות פליירים , מודעות בעיתונים או אפילו פרסומות בטלוויזיה, השיווק המקוון פועל בעיקר מתוך רשת האינטרנט עצמה : דרך מנועי חיפוש , רשתות חברתיות ובאנרים באתרים ממוקדי נושא.


חשיבותו של השיווק המקוון נעוצה בכך שזהו המדיום הידידותי והישיר ביותר באמצעותו אפשר לפנות את הגולש. לדוגמה, בסיטואציה בה הגולש נתקל במודעה לאתר אינטרנט מסוים במנוע החיפוש גוגל, כל מה שעליו לעשות כדי להגיע לאתר הוא ללחוץ על המודעה. הוא אינו צריך לזכור את כתובת האתר או אפילו את שמו.


חברות וערוצים לשיווק מקוון באינטרנט


בגלל חשיבתו המרובה של הנושא, קמו חברות רבות אשר ההתמחות שלהן הינה שיווק באינטרנט. יש להבין כי כמעט בכל תחום קיימת תחרות עזה בין האתרים השונים על שטחי פרסום, ולכן האתר המשווק בצורה הטובה ביותר, זוכה בדרך כלל גם לחשיפה הגבוהה ביותר.


לדוגמה, בחברת קונברטונט פועלים במספר ערוצי שיווק על מנת לקדם אתרים בתחום הגיימינג:


1.קידום אתרים אורגני (SEO) - על מנת שאתר הלקוח יופיע במקום גבוה ככל הניתן בחלק האורגני של התוצאות. (בעמוד הראשון יש מקום לעשרה אתרים בלבד)


2.קידום ממומן (SEM) - על מנת שהאתר יופיע כמה שיותר פעמיים בחלק הממומן של התוצאות ובעלות הנמוכה ביותר לכל לחיצה.


3.שיווק באתרים מתמחים (Affiliates Marketing) - שיווק באמצעות באנרים באתרים העוסקים בנושא מסוים ומפנים אל אתרים אחרים בנושאים דומים תמורת עמלה מכל הפניה מוצלחת.


4.קניית מדיה ושיווק ברשתות חברתיות (SMO) - פעילות ברשתות חברתיות חושפת את האתר לקהל ממוקד של גולשים ויוצרת עימם קשר ישיר באמצעות דפי אוהדים. ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ישנם גם שטחי פרסום ממומנים בדומה למנועי חיפוש, ומכאן הצורך הנוסף בקניית מדיה נוספת גם ברשתות אלו.


עבודה בשיווק מקוון


מכיוון שתחום השיווק באינטרנט הוא תחרותי מאוד , גם דרישות המקצוע הן גבוהות יחסית ודורשות מן המועמד הכרה רחבה ומקיפה לא רק של התפקיד עצמו, אלא גם של הזירה הספציפית בה פועלת החברה. לדוגמה, דף משרות קונברטונט באתר החברה, מציין כי מי שרוצה להגיש מועמדות לתפקיד קידום ממומן , צריך להכיר את הזירה העסקית באינטרנט , אך מוטב שיכיר ספציפית גם את תחום אתרי הגיימינג בו פועלים עשרות ואף מאות אתרים שונים.

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il