מאמרים - מהו שוק של קונים, מהו שוק של מוכרים ומה ההבדל הקריטי ביניהם? הדפסה מאתר מאמרים

מהו שוק של קונים, מהו שוק של מוכרים ומה ההבדל הקריטי ביניהם?

נכתב על ידי יואב ברנזון

[ הדפסת המאמר ]

מהו שוק של קונים, מהו שוק של מוכרים ומה ההבדל הקריטי ביניהם? 


 


 


שוק של קונים


 


שוק של קונים הוא שוק שבו הקונים הם החזקים, הם השולטים והם אלה שמכתיבים את המחירים. משמעות הדבר היא שבשוק של קונים - המוכרים חייבים להתגמש.


 


לדוגמה, שוק הנדלן באמריקה הוא שוק של קונים ולא של מוכרים. מכיוון שערך הבתים ירד בצורה ניכרת - כל מי שמחזיק נכס ינסה לחזר אחרי קונה פוטנציאלי ולהציע לו את ביתו במחיר מוזל מאוד. המוכרים בשוק כזה יבואו לקראת הקונים ויעשו הכל כדי לרצות אותם. 


 


 


 


שוק של מוכרים


 


שוק של מוכרים הוא שוק שבו המוכרים הם חזקים מאוד והם אלה שקובעים ואפילו מכתיבים את מחיר השוק. המשמעות היא שבשוק של מוכרים - הקונים חייבים להתגמש.


 


לדוגמה, שוק האייפד והאייפון באמריקה הוא שוק של מוכרים, במקרה זה חברת אפל. אלפים צובאים על החנויות, מחכים למוצר החם הבא, מוכנים לשלם בשבילו מחירים מפולפלים בידיעה ברורה מראש שמדובר במחירים גבוהים מהמחיר האמיתי. המאניה שיש סביב מוצרי אפל החדישים הופך את השוק הזה לשוק של מוכרים שבו אפל נהנית מהיסחפות אדירה של קונים אחרי מוצריה ומהיכולת שלה להכתיב לקונים הללו את המחיר וגם תנאי רכישה נוספים.   


 


 


 


האם אתם בשוק של מוכרים או קונים?


 


המושגים "שוק של קונים" או "שוק של מוכרים" אינם מוגבלים רק למימד הכלכלי של החיים. למשל, אתם עצמכם עוברים כל הזמן במהלך חיי היום יום משוק של קונים לשוק של מוכרים ולהיפך.


 


הדוגמה הבולטת ביותר היא שוק הזוגיות והאהבה. בכל פעם שאתם נמצאים בעמדת גובה, בכל פעם שאתם מרגישים חזקים, בכל פעם שיש לכם יתרון, בכל פעם שרוצים אותכם מאוד - אתם נמצאים בשוק של מוכרים, וכתוצאה מכך אתם יכולים להכתיב את "המחיר" שאתם רוצים. ולהיפך, בכל פעם שאתם נזקקים, חלשים, מתחננים, רצים אחרי מישהו, מתאהבים במישהו או תלויים בו - אתם נמצאים בשוק של קונים, ואתם נאלצים לרקוד לפי החליל שלו כדי להשיג אותו.


 


 


 


כיצד עוברים שוק?


 


אם אתם נמצאים בעמדת חיסרון וחולשה ואתם מעוניינים לשנות את מצבכם ולהגיע למצב של יתרון, כל שעליכם לעשות הוא לעבור לשוק אחר וחדש שבו יש לכם עמדת יתרון ועוצמה ברורים.


 


לדוגמה, אישה שמאוהבת נואשות בגבר מסויים אבל הוא אינו ממש מעוניין בה יכולה לצאת עם גברים אחרים וחדשים שמעוניינים בה מאוד ושלגביהם היא הקובעת את המחיר שלה. אישה כזאת עוברת ממצב של קונה נואשת שמוכנה לשלם כל מחיר עבור הגבר שלה למצב של מוכרת רגועה ושולטת שדורשת מחיר גבוה מגברים שנואשים אליה.  


 


 


וטיפ לסיום: כל החכמה היא להיות עם היד החזקה בשוק. כל אדם היה מעדיף להיות בעמדת היתרון ולא בעמדת החיסרון.


 


 

אודות הכותב:

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il