מאמרים - סוכרת הריונית הדפסה מאתר מאמרים

סוכרת הריונית

נכתב על ידי עידן אלמוג

[ הדפסת המאמר ]

שכיחות הסוכרת ההריונית היא 5%-2 מכלל הנשים ההרות.


סיבוכי הסוכרת ההריונית הם: עובר גדול מידי, קשיים בלידה, ריבוי מי שפיר, האטה בהבשלת מערכות העובר כגון הריאות.


 הסיכונים הכרוכים במצב הנקרא "סוכרת הריונית" נובעים ברובם מהמשקל הגדול ומבנה הגוף של היילוד. עוברים אלו, המגיעים לעיתים למשקלים של למעלה מ-4 ק"ג, עלולים להקשות על לידה ווגינאלית (לדנית). במצב של סכרת הריונית נתקלים פעמים רבות בתופעות הבאות:



  • חוסר התקדמות בלידה

  • שיעור ניתוחים קיסריים גבוה

  • פרע כתפיים (הסיכון המשמעותי ביותר) - מצב בו במהלך הלידה הכתפיים "נתקעות" בתעלת הלידה, ויש קושי בחילוצן.


 


הסוכרת ההריונית מתגלה בין השבוע ה-24 לשבוע ה-28 בעקבות בדיקת סקר לסוכרת הנקרא: GCT= Glucose Challenge Test.


בבדיקה זו האישה שותה 50 גרם גלוקוז לאחר ארוחה קלה ולאחר כשעה משתיית הגלוקוז, נמדדת רמת הסוכר בדמה.


ערך הנמוך מ- 140 נחשב תקין.


בין 200-140 האישה נמצאת בקבוצת סיכון ונדרשת לעשות העמסת 100 גרם גלוקוז בצום.


מעל 200 האישה מזוהה בוודאות כסובלת מסוכרת הריונית.


 


בבדיקת העמסת 100 גרם גלוקוז בצום, הערכים צריכים להיות כאלו:


לאחר שעה - 180, לאחר שעתיים- 155, לאחר 3 שעות- 140.


 


רמות גלוקוז הנחשבות תקינות בצום מוחלט הן עד 95.


כשעה לאחר ארוחה- עד 140.


כשעתיים לאחר ארוחה- עד 120.


 


הרכב התזונה לאישה בהריון צריך להיות כ- 40% פחמימות, 20% חלבונים ו- 40% שומנים.


כדאי לחלק את התפריט ל-6 ארוחות ביום.


 


תפריט לדוגמה:


 


לארוחת בוקר: 2 פרוסות לחם מלא + גבינה / טחינה גולמית + דבש / טונה / ביצה.


 


לארוחת צהרים: 150 גרם בשר / עוף / דג + כוס אורז / תירס / קינואה.


להוסיף לארוחה סלט עשיר המורכב מירקות, נבטים, אגוזים, זרעי פשתן טחון ושמן זית.


 


לארוחת ערב: 2 כוסות פסטה מקמח מלא + רוטב עגבניות טרי + ירקות.


 


ארוחות ביניים: כדאי להקפיד לאכול כל 3 שעות על מנת לשמור על רמות סוכר תקינות.


ניתן לבחור: פירות יבשים / שקדים / אגוזים / חטיף אנרגיה / יוגורט ביו / עוגיות מקמח מלא.


פופקורן / קרקרים / פירות וירקות טריים.


 


שיהיה בתיאבון!


 

אודות הכותב:

עידן אלמוג הבעלים ומייסד של סטודיו 2AIM לאימונים פונקציונאלים ויוגה במוריה 16, חיפה. http://www.2-aim.com עידן אמזלג הינו פיזיולוג,המתמקצע באימון כושר פונקציונלי ומורה להאטה ואשטנגה יוגה. עידן אמזלג מתמחה באימון אישי אחד על אחד ובאימון קבוצות קטנות באמצעות שיטת אימון ייחודית.

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il