מאמרים - כללים לטיפול בלחץ דם הדפסה מאתר מאמרים

כללים לטיפול בלחץ דם

נכתב על ידי עידן אלמוג

[ הדפסת המאמר ]

לחץ דם הוא מדד המייצג את הלחץ שמופעל על דפנות העורקים במהלך מצבי המנוחה והכיווץ של פעימת הלב. 
הלחץ הוא תוצר של כמות הדם בעורקים, הכוח שמופעל להזרמת הדם (באמצעות הלב), גודל וגמישות העורקים. 
לחץ הדם איננו קבוע בגוף האדם וערכי לחץ הדם משתנים במצבים שונים כגון: תנוחת גוף שונה, קצב נשימה, סטרס, מצב גופני, נטילת תרופות, תזונה שונה, עונות השנה ואף יש הבדל בלחץ הדם בין היום לבין הלילה. 
בדרך כלל לחץ הדם נמוך יותר בלילה והוא עולה עם הקימה בבוקר.


ישנם מספר כללים שאם ניישמם נוכל לשמור על לחץ דם תקין


 


1.    הפחתת משקל.


2.    הפחתת צריכת אלכוהול- האלכוהול גורם להפרשת אדרנלין שגורמת לעליה בלחץ הדם, עקב כיווץ כלי הדם.


3.    הפחתת צריכת המלח והגברת צריכת האשלגן, עודף נתרן גורם להצטברות נוזלים בגוף והצטברות זו יוצרת לחץ על כלי הדם וללחץ דם גבוה.


4.    הפחתת צריכת הסוכרים בתזונה, הסוכר גורם לכך שהנתרן לא יופרש ביעילות מהגוף ובנוסף גורם להפרשת אדרנלין שמעלה את לחץ הדם.


5.    הפסקת עישון- העישון גורם לכיווץ כלי דם- בייחוד כלי הדם שמספקים חמצן ללב.


6.    הפחתת צריכת קפה שמשפיע על מערכת כלי הדם כולה לרעה.


7.    הפחתת צריכת שומן רווי בתזונה- בשר שמן ומוצרי חלב שמנים ובכך גם לשמור על רמת כולסטרול נמוך שמסייע להפחתת לחץ הדם.


8.    להרבות בפעילות גופנית .


9.    להרבות בצריכת סיבים תזונתיים, בעיקר סובין שיבולת שועל.


10.להרבות בצריכת מזונות המכילים אשלגן כגון: תפוחי אדמה, אבוקדו, עגבניות, בננות, שעועית, משמש מיובש, מלון, אגס, בשר תרנגולת, טונה, אשכוליות וירקות.


11. לצרוך מזונות טבעיים ומלאים, לדוגמה: לחם מחיטה מלאה, אורז מלא, פסטות מחיטה מלאה, דגנים וקטניות, פירות וירקות.


12. להרבות באכילת שום- השום מכיל גופרית ומסייע להורדת שומנים בדם ובהתאם גם להורדת לחץ הדם.


13. תוספי מזון מתאימים: ויטמין C , חומצות שומן חיוניות, סידן ומגנזיום, חומצות אמינו, משקה כלורופיל וסיבים תזונתיים.


14. צמחים מתאימים: עוזרר- מכיל פלבנואידים שמסייעים לשלמות הנימים ומנמיכים רמות לחץ דם.


מי פטרוזיליה- עוזרים להוציא נוזלים מהגוף ובכך להפחית עומס על כלי הדם.


15. כלל אחרון אך חשוב ? להירגע!!! מתח הוא גורם סיכון ללחץ דם גבוה.


 

אודות הכותב:

עידן אלמוג  הבעלים ומייסד של סטודיו 2AIM לאימונים פונקציונאלים ויוגה במוריה 16, חיפה. http://www.2-aim.com .פיזיולוג,המתמקצע באימון כושר פונקציונלי ומורה להאטה ואשטנגה יוגה. עידן אמזלג מתמחה באימון אישי אחד על אחד ובאימון קבוצות קטנות באמצעות שיטת אימון ייחודית.

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il