מאמרים - בשיטת ג. יפית זה מצליח! הדפסה מאתר מאמרים

בשיטת ג. יפית זה מצליח!

נכתב על ידי עוזי יהב

[ הדפסת המאמר ]

בכל שבוע משודרות בטלביזיה עשרות פרסומות. את רובן אנחנו כלל לא זוכרים. אבל, את הפרסומות של ג. יפית משום מה קשה לשכוח. בכל מבחני "זכירות" הפרסומות של ג. יפית מובילות. במאמר זה ננסה להבין את שיטת הפרסומות של ג. יפית, ואם כדאי וניתן ליישמן גם בהפקה של סרטי תדמית.


 


כיום, רוב הפרסומות בטלביזיה, כוללות את המרכיבים הבאים:


 


-          הרבה מאוד אפקטים ממוחשבים, תוך שימוש באמצעי עריכת וידאו מתקדמים


-           כמות גדולה של משתתפים (חברות יס או פלאפון משתמשות לעיתים בעשרות ניצבים בכל פרסומת)


-          שימוש בגימיקים רבים (לפעמים בניסיון להצחיק, אלמנט שנחשב לתורם במבחני זכירות)


-          מסרים שיווקיים לא לגמרי ברורים, או עודף של מסרים שיווקיים (מסרים רבים)


 


מול אלה, ניצבות הפרסומות של ג. יפית, ונראה שהן ההפך הגמור:


 


-          סרטי וידאו מאוד פשוטים, כמעט ללא אמצעי עריכה או אפקטים מתוחכמים


-          מעט מאוד משתתפים, בדרך כלל רק ג. יפית ולפעמים עוד בני משפחה (כלתה או נכדה)


-          אין גימיקים, כאשר הכל נאמר בשפה פשוטה וישירה


-          בדרך כלל מסר שיווקי עיקרי יחיד, הנאמר גם הוא בשפה פשוטה וישירה, ולעיתים חוזרים עליו מספר פעמים


 


ג. יפית הבינה שעל מנת למכור יש לשדר אמינות, פשטות וגישה אישית. באופן כזה בנויות כל הפרסומות שלה. האמינות מושגת על ידי הגדרת "בדקתי אישית", תוך מעורבות שלה ושל בני משפחתה, שהיא בוודאי רוצה להגן עליהם ולהמליץ על מוצר טוב ואמין. הפשטות מושגת באמצעות שימוש במסר יחיד ועיקרי, אשר היא חוזרת עליו מספר פעמים ובשפה מאוד פשוטה. והגישה האישית כמובן מושגת על ידי מעורבותה האישית בכל בדיקה, או של בני משפחתה הקרובים.


הגימיק היחיד שבו ג. יפית משתמשת הוא צירף המילים: "מילה שלי. נקודה"!, שרק מוסיפה לאמינות שלה, וכמובן למבחן הזכירות.


זהו, זה כל הקסם. באמצעות שימוש בכמה אמצעים פשוטים, מצליחה ג. יפית לעבור בהצלחה את כל מבחני הזכירות, כל זאת תוך הוצאה מאוד נמוכה בהפקה.


 


נושא חם בשנים האחרונות הוא הוספה של סרטי תדמית לעסקים, באתרי האינטרנט של העסק. רוב הסרטים כיום בנויים כמו פרסומות בטלביזיה, עתירי אפקטים ממוחשבים, עם ניצבים רבים, ומעט דיבורים. הכל, במטרה למשוך תשומת לב ולהרשים. אבל, סוג כזה של סרטים אולי מתאים לתערוכות, שבהן רוצים ללכוד את עינו של אדם החולף ליד עמדת ההצגה בתערוכה. מסרט תדמית מצפים למשהו אחר.


 


בשנים האחרונות כתבתי מאמרים רבים על חשיבות הפן האישי בהפקה של סרטי תדמית, במאמרים כגון: סרטי תדמית- מי צריך את זה?, לדעתי, חשוב ביותר לפנות לצרכן בשפה פשוטה, ישירה ואישית, ללא גימיקים או אפקטים תזזיתיים, המסתירים את המסרים השיווקיים. בהחלט מומלץ לאמץ את שיטת ג. יפית גם לסרטי תדמית, המופקים עבור עסקים ומוצגים באינטרנט.


 


הסרט על צייר הקירות רמי מאירי- המימד הנוסף, הוא מסוג סרטוני תדמית אשר שמו דגש על המימד האישי, תוך הצבתו של רמי מאירי בחזית והצגת תפישת העולם המיוחדת שלו, כל זאת תוך כדי צפייה בעבודות שלו. לא במקרה הסרט זכה למעל 19 אלף צפיות (!), ולהגדלה משמעותית של הפניות העסקיות אל רמי מאירי.


 


סרט זה הופק בעלות נמוכה יחסית, אבל הצליח לגעת באנשים, ובמקרים רבים להתניע את תהליך המכירה, שכל כך חשוב לעסק.


 


 

אודות הכותב:

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית. יום בשבוע משמש עוזי יהב מנחה לקולנוע של קבוצות נוער בסיכון מטעם ראיה, בית ספר לתקשורת מקדמת

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il