איך להגמל מסוכר
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

איך להגמל מסוכר 

מאת   04/01/2011 |  נצפה 4021 פעמים

תקציר הרצאה שהעברתי בנושא סוכר וממתיקים

היסטוריה של צריכת הסוכר

צורך פסיולוגי ופסיכולוגי בסוכר

היבטים פיזיולוגיים של צריכת סוכר


לעיון מעמיק בכל השפעות הסוכר על פי מחקרים מדעיים אני ממליצה לעיין בספרים כמו "הונאה מתוקה"/ מרקולה ופירסל, "היפוגליקמיה"/ ל. באד, "אנטי -אייג'ינג"/ קרסו , "ממתק מן הטבע"/ לוטוויק, "סרטן- מניעה וטיפול" /מריי, בירדסל, פיזורנו,ריילי

ממתיקים טבעיים

קלוריים - פירות טריים ויבשים, דבש, סילאן, חרובים (לוודא שאין תוספות תרכיזים וסוכר)

ללא קלוריות- סטיביה (השימוש בעלים זול, ואם רוצים אפשר במחיר יקר יותר לרכוש בנוזל וטבליות כמו סוכרזית), קינמון, שוש (ליקוריץ)

ממתיקים מעובדים

קלוריים- בינוניים (מעלים רמת סוכר בדם אך לא בצורה חדה): לתת גריסים (סיבים), סירופ אורז חום. רעים (ערך גליקמי גבוה ביותר):  כמעט כל הסוכרים אלכוהוליים (למעט קסיליטול שיש בו אף השפעות חיוביות כמו הגנה מעששת)

ללא קלוריות- כל הממתיקים מלאכותיים שעדיף להימנע מהם לחלוטין. רובם התגלו תוך כדי מחקר על חומרים כימיים חזקים כמו קוטלי חרקים, נפט ועוד. רעילותם הוכחה ואף ה-FDA מחייב פרסום של כמות מותרת לצרכן.

אז מה עושים?!

נכנסים לתהליך גמילה מסוכר:

 הרעיון הוא לשבור את מעגל ההתמכרות לסוכר על ידי צריכה מופחתת ומודעת של הסוכר, שכן לפעמים אנחנו גם לא מודעים שאנו מכניסים אותו לפה.

לשם יציאה מהבורות הקריטית לגבי מה נכנס לפינו, עלינו במינימום לקרוא את תוויות המזון, ולהקפיד ששלושת הרכיבים הראשונים בכל מוצר, שהם בעלי האחוז הגבוה ביותר באותו מוצר (מבחינת הרכבם) יהיו בריאים , כלומר- מעובדים כמה שפחות כמו דגנים מלאים במקום לבנים וללא סוכר ו/או תחליפיו המזיקים. בשאר המרכיבים להיות מודעים ולבחור אם המוצר מספיק טוב על פי הידע וההיגיון הבריא.

 בתהליך גמילה מסוכר מעובד יש להבין כי אנחנו רגילים גם במוח וגם בטעם לכמות גדולה מאד של סוכר, אך החדשות הטובות הן שניתן לאמן את פטמיות הטעם שעל הלשון לצריכה מינימאלית של סוכר.

צריכה נבונה של סוכר: העדפה של פירות וצמחי מרפא והפחתה עד 0 של פחמימות ריקות. העדפה של דגנים מלאים וסיבים. לוותר על קונספט הקינוח- שמייצר עומס סוכר בעיקר לאחר ארוחה, משום שמנת פרי למשל נחשבת כארוחת ביניים בפני עצמה.

 כאשר נתחיל לבחור מזונות בעלי ערך תזונתי גבוה יותר לגוף, ונוריד באופן משמעותי את צריכת הסוכר המעובד, נביא לכך  שהחשק הפראי למתוק יירד ואז אנו נוכל לשלוט היטב באוכל במקום שהוא ישלוט בנו, בשל רכבת הרים מטורפת של ניסיון לאזן את רמות הסוכר בגוף. אז כל ביס בפרי יהיה מתוק באמת, ללא שום אשמה ועם הרבה כיף.

 

 

להדרכות נוספות בחינם ולהורדות מעניינות- היכנסו לאתר : www.coachlia.co.il
אודות המחברת: ליה שניידר לוי , מנהלת אשת חיל- אימוני כושר ותזונה, חוגים, סדנאות ואימונים באופן פרטני ובקבוצות. מדריכה מוסמכת לפילטיס, מחול אירובי, חדר כושר. בעלת ניסיון בהדרכת אוכלוסיות מיוחדות כגון נשים בהריון ואחרי לידה, מבוגרים, בעלי קושי תנועתי.  ותק של של 13 שנות הדרכה. מוסמכת Coaching בהתמחות תזונה, ירידה במשקל ואורח חיים בריא. בנוסף- מורה לאמנויות, בהתמחות לקולנוע. עורכת סרטים אישיים.   

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה