איך להשיג זרם קבוע של לקוחות לאתר שלך באמצעות יחסי ציבור ברשת
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

איך להשיג זרם קבוע של לקוחות לאתר שלך באמצעות יחסי ציבור ברשת 

מאת   29/11/2010 |  נצפה 1987 פעמים

לא צריך עיתונאים בשביל להגיע ללקוחות. את זה כותב מי שמתפרנס מעבודה הזו מעל 10 שנים. למה כוונתי. היום באמצעות האינטרנט ניתן לתקשר עם לקוחות שלכם באופן בלתי אמצעי, להביא את התכנים שלכם אליהם באופן ישיר. יחסי ציבור באינטרנט נשענים על עקרון יסוד שכמות היא איכות. אם פעם שלחתם הודעות לעיתונות לקומץ עיתונאים הרי שהיום כבר לא צריך להתלות בחסדיו של אותו קומץ. לפני עלייתו לאוויר של ערוץ 2 היו לערוץ הראשון 80% רייטינג. אחרי עלייתו הרייטינג של שני הערוצים ירד ל-30%. למה? מפני שצופים הבינו שיש להם אפשרות לבחור, אז העיניים התפזרו ואף נמוגו. כיום העיניים מפוזרות בהרבה יותר מקומות. האינטרנט מציע אין ספור אתרים לתחום שונים ומגוונים: אתרי נישה, בלוגים, אתרים חברתיים כמו פייסבוק.

איך רותמים את הכוח של האינטרנט לקידום העסק? אתחיל בהצגת מקרה שהיה לי לפני מספר שנים בהן טיפלתי ביחסי ציבור למופע הצדעה לבמאי צדי צרפתי שהפיקה עמותה לקידום אומנות הבמה בחדרה. במקום לפנות ישירות לכתבי התרבות באמצעי התקשורת המרכזיים הלכנו על אסטרטגיה רוחבית. שלחנו את הידיעה לכל אתרי הנישה והבלוגרים שכותבים על תרבות (ישנם לא מעט). העלנו את הידיעה באתרי מאמרים חינם. כך בתוך שבוע הגענו למצב שהידיעה כבר הופיעה ב-40 אתרים לתחום הבידור. אבל לא הסתפקנו בידיעה אחת. המשכנו להוציא מדי שבוע בחודש עד למופע סיפורים על הנעשה מאחורי הקלעים, פרטים על העמותה ועוד סיפורים עסיסיים. מהר מאוד נוצר מצב שנציגים מהתקשורת המרכזית פנו אלינו. 7 לילות החליטו לעשות כתבה על המופע. החדשות של ערוץ 10 הגיעו לסקר. תוכניות הבוקר, דיברו. ולמעשה לא עשינו להם טלפון אחד. לא היינו צריכים. מפני שכל מי שמתעניין בעולם הבידור כבר ידע על המופע מאתר , בלוג כזה או אחר.

את ההצלחה הזו שחזרתי לאחר מכן עם לקוחות נוספים וכעט אציג לכם כאן בדיוק איך עושים את זה. ראוי לשים לב שכיום מספר רב של סיפורים המסוקרים בעיתון או בטלוויזיה הופיעו לראשונה דרך האינטרנט. לשיטתי, ההפרדה בין יחסי ציבור 'מסורתיים' ליחסי ציבור באינטרנט היא מלאכותית, אך יחד עם זאת פרק זה נועד לתת לכם הקוראים כלים בסיסיים להפצת הרעיונות שלכם דרך הרשת.

 היתרון של יחסי ציבור באינטרנט הוא שלא צריך סיפור פנטסטי כמו בתקשורת המרכזית אלא פשוט לייצר תוכן שיעניין את הקהל שלכם באופן ישיר. כדי להגיע לתוצאות עם יחסי ציבור באינטרנט צריך לבנות לשווק לפחות 2 הודעות לעיתונות/ מאמרי דעה / מדריכים מדי חודש. זה נשמע מורכב? ממש לא. הנה נושאים עליהם אפשר לכתוב הודעות לעיתונות:  

 בגדול העילה לכתיבת הודעה לעיתונות לא שונה מזו המיועדת לתקשורת המרכזית. התוספת היא בערוצי השיווק האינטרנטיים להם אנו מפיצים את החומרים שלנו:

 יחסי ציבור מייצרים לנו זרם קבוע של לקוחות הנחשפים לתכנים שלנו. למעשה באמצעות עבודה נכונה אנו משיגים: 

 לסיכום הנה הצעדים ליחסי ציבור באינטרנט: 

  1. החליטו מראש על אילו נושאים אתם כותבים ל-3 חודשים הקרובים
  2. כתבו הודעה לעיתונות והפיצו אותה לפחות 2 פעמים בחודש
  3. צרו ערוצי שיווק באינטרנט: אתרי מאמרים, מדיה חברתית וכיו"ב. ככל שמספר הערוצים גדול יותר כך תשיגו יותר תנועה.
  4. התמידו בשיווק הידיעות שלכם

 כבר לא צריך לרדוף אחרי קומץ עיתונאים בעיתונות או בטלוויזיה. האינטרנט היא הבמה הטבעית של יזמים ואנשים יוצרים. פשוט תאמצו אסטרטגיה רציפה כתיבה והפצת הודעות לעיתונות לערוצים המופיעים בתרשים. הבטחה שלי היא שאם תעשו עבודה טובה גם התקשורת המיינסטרים תגיע אליכם.

הכותב שותף במשרד ביט תקשורת יחסי ציבור

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה