סלט סלק עם שומר ונענע
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

סלט סלק עם שומר ונענע 

מאת   08/08/2010 |  נצפה 2920 פעמים

פעמים רבות יוצא לנו להיתקל באנשים שאינם אוהבים סלק. לחלקם, בעיקר יוצאי מזרח אירופה, טראומות ילדות מסירים עמוסי סלק המתבשלים על הכיריים לצורך הכנת בורשט תוך כדי הפצת ריח דומיננטי בחלל הבית. אחרים פשוט נרתעים מהשורש הסגול הזה המשאיר את הידיים מוכתמות כאילו זה עתה סיימנו משמרת בבית מטבחיים.

דרך נפלאה להתגבר על פוביית הסלק היא לאכול אותו נא, כלומר לא מבושל. כן, בהחלט ניתן לאכול סלק באופן הזה ואפילו בכמה דרכים. דרך מוכרת היא בתוך מיץ. דוכני מיץ רבים (ג'וסיות) מוכרים מיצים סחוטים טריים הכוללים גם מיץ מסלק טרי. דרך נוספת היא לגרר את הסלק (בפומפיה ידנית או של מעבד מזון) ולהוסיפו לסלט ירקות או לתבשיל או למנת דגנים. לחובבי הקרפצ'יו, ניתן להכין קרפצ'יו צמחוני מסלק נא (לא מבושל) אותו פורסים דק דק (כמה שיותר דק, יותר מוצלח) ומשרים במרינדה הכוללת חומץ, שמן זית, ותבלון קל.

אנשים רבים הנרתעים מסלק מבושל גילו שדווקא סלק חי בגרסאות הנ"ל ערב מאוד לחיך שלהם. היום נתמקד דווקא בסלק מבושל בגירסה שאנו מאמינים שאף היא תסייע לאלו שאינם אוהבים סלק להפוך לחובבי סלק מושבעים.

לסלק סגולות בריאותיות רבות כולל חיזוק המערכת החיסונית, הורדת לחץ הדם ומניעת מחלות לב, בריאות מערכת העיכול, הקלה בעצירות (אינו גורם לנפיחות או גזים), השמדת תאים סרטניים, ניקוי הכבד (וכתוצאה מכך הפחתת לחצים נפשיים/עצבים), וסיוע במצבי אנמיה/חוסר דם. צריכת סלק מוגברת יכולה לגרום לשתן עם גוון אדום (גם בצואה). זוהי תופעה נורמלית ואין לחשוש ממנה.

אתם מוזמנים להיכנס אל פורום תזונה שלנו. זהו המקום לשאול שאלות, לשתף במתכונים ורעיונות, ואף להגיב לשאלות וסוגיות המועלות בו.
המצרכים הדרושים עבור 6 מנות:
2 סלקים
1 פקעת שומר קטנה
1 צרור עלי נענע
2 תפוזים
1/4 כוס חומץ בלסמי

אופן ההכנה:
שמים את הסלקים בסיר, מוסיפים מים עד לכיסוי מלא ומרתיחים במשך 30-20 דקות, עד להתרככות. נועצים מזלג בחלקם הפנימי כדי לוודא שהם אכן מוכנים.
בזמן שהסלקים מתבשלים, שוטפים את השומר ופורסים לפרוסות דקות מאוד.
קוצצים את עלי הנענע לרצועות דקות.
מגררים את קליפת התפוזים ואת התפוזים סוחטים למיץ לתוך קערה.
שוטפים את הסלקים בכיור.
מצננים מתחת למים זורמים ומקלפים בעזרת הידיים (הקליפה אמורה לרדת בקלות רבה).
חותכים את הסלקים לחתיכות בעובי של כ-1/2 ס"מ.
מעבירים את כל המרכיבים לקערה גדולה ומערבבים היטב.
תזונה |יוגה

המתכון לקוח מהספר "תזונה אינטגרטיבית" מאת ג'ושוע רוזנטל, הספר נמצא בתהליכי תרגום לעברית וייצא לאור בהוצאת פוקוס. זהו אחד משפע המתכונים הנלמדים בסדנאות הבישול הבריא שעורכים שפית הבריאות אביטל סבג ויועץ הבריאות והתזונה האינטגרטיבית

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה