ג'ינגלים - הדרך המהירה אל לב הלקוח
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

ג'ינגלים - הדרך המהירה אל לב הלקוח 

מאת   31/08/2009 |  נצפה 2465 פעמים

 

 

ג'ינגלים – הדרך המהירה אל לב הלקוח

 

ג'ינגלים הנם שיטה שיווקית מוצלחת להגיע אל קהל היעד דרך ערוצי התקשורת השונים.

ג'ינגל הוא קטע קצר בעל לחן קליט ולעתים בעל מלים ספורות, כאשר הרעיון העומד מאחוריו, הוא להעביר את המסר השיווקי בקלות ובצורה בה המאזין יוכל לזכור, להמהם ואפילו לשיר את הפרסומת. הגאונות בג'ינגל טוב היא בפשטות.

הג'ינגל של לוח העיר, לדוגמה, זכור לרבים עוד משנות השמונים המאוחרות. "שש שלוש שמונה עשרים עשרים, מי שלא זוכר לא מוכר". משפט אחד, רובו מורכב ממספר הטלפון. הלחן קל, ומעט המלים שבו מתחרזות. אפילו שם המפרסם, לוח העיר, אינו מוזכר בו. המילה החשובה כאן היא בסיומת המתנגנת. כאשר אדם ירצה למכור משהו, הוא יזכור את המילה "מוכר" ואת מספר הטלפון. מפרסמי לוח העיר לא העמיסו בפרטים. דרך ג'ינגלים אין לדעת כמה עולה מודעה, דרך התשלום, מהו מחזור התפוצה, מתי תתפרסם ולכמה זמן. העיקר הוא שהמאזין זכר את מספר הטלפון ברגע ההחלטה הקריטי, והעסק משך אליו עוד לקוח פוטנציאלי. זוהי מטרתו העילאית של מפרסם הג'ינגל. ליצור ג'ינגלים המעבירים מסר קצרצר בעל מידע חשוב אך מתומצת, אשר דרך המנגינה, נשאר בראש המאזין עד ולכשיזדקק לו.

 

עוד חוזר הניגון – ג'ינגלים מתחילת דרכם ועד היום

 

ג'ינגלים החלו את דרכם בארצות הברית, עוד בשנות ה-20, בתקופה בה הרדיו שימש תפקיד מרכזי ככלי תקשורת בכל בית.

מפרסמי חברת ג'נרל מילס, היו החלוצים בחיבור פרסומת ללחן קליט, והג'ינגל הראשון אשר עלה לאוויר הוקדש למוצר דגני הבוקר שלהם "וויטס". הרעיון חלחל בשוק הפרסום הבינלאומי  במהירות, ובשנות ה-30 וה-40 מרבית המפרסמים בחרו לשדר פרסומות מתנגנות ברדיו.

גם בימינו, בעידן הטלוויזיה והאינטרנט, בהצטרפות הפן החזותי והשכלול לעולם התקשורת, ג'ינגלים עדיין מהווים אמצעי פרסום עיקרי ויעיל במגוון ערוצי המדיה.

 

איך ג'ינגל נולד? מתחיל מבפנים ומתג'נגל החוצה

 

ביצירת ג'ינגל למוצר או שירות, כמו בכל אמצעי פרסום, המטרה העיקרית הנה להתאים לקהל היעד. צוות היוצרים הבסיסי יורכב מאנשי השיווק, אשר יפרטו בדיוק מהו המסר אשר הג'ינגל אמור להעביר, באיזו שפה להשתמש, אילו כלים מוזיקליים, אפקטים קוליים או פלייבקים יתלוו לג'ינגל. בצוות יהיה גם  קופירייטר, אשר ימצא דרך להפוך את המסר לקצר וקל ומלחין ויחבר למסר מנגינה תואמת וקליטה.

ברגע שמחליטים על קונספט, וסערת המוחות מולידה ג'ינגל מוצלח על הדף, כמו בכל הקלטת שיר, השלב הבא הנו למצוא זמרים ונגנים מתאימים.

כל שנותר עתה, הוא למצוא אולפן הקלטות ולהפיח בג'ינגל רוח חיים. ברגע שההקלטה גמורה ואושרה ע"י כל הגורמים המעורבים, הג'ינגל משוחרר לפרסום בערוצי המדיה השונים. אם הג'ינגל טוב ומשודר פעמים רבות, לא יעבור זמן רב עד אשר יישמע המהום מוכר בוקע מן המכונית העומדת ברמזור, או זמזום במקלחת הבוקר. ג'ינגלים מוצלחים עשויים להישאר בתודעת הציבור למשך שנים רבות.

 

 

 

 

 

 

 

 

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.
http://www.seoisrael.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה