מדידת אפקטביות במוצרי פרסום - החגים בפתח
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

מדידת אפקטביות במוצרי פרסום - החגים בפתח 

מאת   26/07/2009 |  נצפה 1505 פעמים
מדידת האפקטיביות הפרסומית של מוצרי פרסום.

כולנו מחפשים את העלות האפקטיבית בכלהשקעה שאנו עושים.
כדברי המנטרה הידועה "עלות מול תועלת".
אם אתה חושב על טלויזיה, רדיו, פליירים או פרסום באינטרנט..תגלה כי הדרך הטובה ביותר היא לערבב בין כל סוגי המדיה השונים.

בואו נודה בכך, כל אחד היה רוצה לראות את הלוגו של העסק שלו תלוי על לוח מודעות גדול או אולי על בנין המשקיף לנתיבי איילון. כל בעל עסק היה רוצה להגיע למאות ואולי לאלפי לקוחות מדי יום.
או מה דעתך לפרסם את עצמך בזמן שידורי משחק ספורט כמו דרבי חשוב עם אלפי צופים דרוכים ?

הרי לאף אחד מאיתנו אין תקציב ענק כדי לפרסם את העסק שלנו כמו שבאמת היינו רוצים. בכל זאת אנו עדין רוצים לפרסם את עצמינו או לפחות לקדם את מוצרינו בצורה כזו כדי שתמשוך לקוחות גם בחודשים הבאים בנוסף לשמירה על הלקוחות הקיימים.
תאר לך שהיית יכול ליצור בפני לקוחותיך את ההרגשה כאילו אתה גאון שיווקי המפרסם במאות ואולי אלפי שקלים כל חודש.
אז כמה זה עולה לך בעצם - כמה עולה לך לעשות את הרושם הזה ?
שקול לרגע את העוצמה של מוצרי קידום מכירות.
אם תקציב הפרסום שלך אינו גדול כדאי שתחשוב גם על החזר ההשקעה שלך.

לפניך מספר דוגמאות :
1. ניירות מזכר - אלו אותם ניירות קטנים המשמשים אותך לרשימת דברים קטנים. אותן דבקיות קטנות , לעיתים גדולות, אותן תולים במשרד או על מסך המחשב או בכל מקום אחר.
אם יש לך חבילה של 50 ניירות כאלה...הם יגיעו לכ - 50 חשיפות שונות בכ -50 הזדמנויות שונות. בכל פעם שמישהו ירשום משהו, הלוגו של העסק שלך יצוץ.
הדפס 100 ניירות או 1,000 ניירות מזכר..רק כך תגדיל את החשיפה שלך...
כך גם נחשב את העלות מול החשיפה. כל 50 ניירות שוות ערך שקל אחד. ולכן אם תרצה להגיע להדפסת 1,000 ניירות, העלות לכל הקמפיין תהיה 20 ש"ח בלבד.
2. לוחות שנה - מחקר אמריקני מצא כי מי שמקבל לוח שנה נחשף אליו בין פעמיים עד 3 פעמים בבית ובין 5 עד 6 פעמים במקום העבודה.
נניח שהממוצע הוא 4 חשיפות ליום ולכן אם נכפיל 4 ב 365, מספר הימים בשנה, נקבל 1,460 חשיפות , ללוגו שלך, בשנה אחת...וכמה עלה לך הלוח שנה ???? כמה שקלים בודדים.
לרוב, קשה למדוד את אפקטביות מוצרי הפרסום. שלא כמו במדיה המונית כגון טלויזיה, רדיו או עתונות.

במדידת השפעת מוצרי פרסום המצב מורכב מעט יותר אך נתונים מראים כי כאן נמדדת ההשפעה לאורך שנים לפי אורך חיי המוצר. לכל מוצר פרסום יש קהל יעד. אותו קהל יעד משתמש במוצר הפרסום שלך ונחשף אליו במספר ממוצע של פעמים לכל אורך זמן המדף של המוצר . כמובן שמדידות אלו נעשות תוך הנחה בלבד, עלינו לקחת בחשבון כי מדובר על מוצרי קידום מכירות אשר מטרתם היא לפרסם את העסק שלך או את המוצר שלך תוך הצדקת תקציב פרסום קטן יחסית לפרסום באפיקים אחרים.
בשונה מאפיקי פרסום אחרים, מוצרי הפרסום אינם "מציקים לך".
בזמן פרסומות בטלויזיה, הנטיה היא לנצל את זמן הפסקת הפרסומות לשם ביקור חטוף בשירותים, הכנת משהו קל לאכול , ביצוע שיחת טלפון חפוזה או טיול קצר עם הכלב. יוצא מכך שהקהל הצופה בטלויזיה מוותר על הצפיה בפרסומות לטובת עיסוקים אחרים שאינם מעיקים.

את מוצרי הפרסום קשה להפריד מערכם האמיתי. הם איתך, לידך ובסביבתך הטבעית. בין אם תרצה או לא, אתה תמיד ער אליהם כך או אחרת. בין אן מדובר על לוח שנה מהודר, עט יוקרתי או ארנק פלסטיק - הם תמיד יהיו שם.

הכותב הוא סמנכ"ל שיווק בחברת "אמייז מוצרי פרסום"




הנכם מוזמנים לבקר באתר שלנו :
http://www.amaze.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה