שפת גוף לנותני שירות
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

שפת גוף לנותני שירות 

מאת   06/04/2009 |  נצפה 3733 פעמים

שירות לקוחות הנו נדבך חשוב מאוד בכל עסק, בעיקר בימים אלה כאשר התחרות קשה מתמיד. אחד הכלים רבי העוצמה העומדים לרשות חברה לטיפול בלקוחותיה הוא שפת גוף. זו משפיעה על האופן בו יתפוס הלקוח את החברה כבר במגע הראשוני עמה, גם אם הוא מתקיים באמצעות הטלפון. כך למשל, קול שנשמע ידידותי ונלהב יכול להכריע אם הלקוח יבחר לעבוד עם חברה מסוימת.

כאשר האינטראקציה עם הלקוח היא פנים אל פנים, שפת הגוף של העובדים מסייעת ליצור את הרושם הראשוני. אם העובדים יושבים בחוסר מעשה, נראים משועממים ושרועים בעייפות בעמדותיהם, מיותר לציין מה זה עושה לתדמית של החברה. ולעומת זאת, חישבו איזו השפעה נפלאה תהיה על הלקוחות אם הם נכנסים לחברה שעובדיה דרוכים, מסבירי פנים ופונים אליהם באופן יזום מיד כשהם עוברים את סף הדלת.

ככלל, חשוב ששפת הגוף של נותן השירות תהיה מכובדת ומותאמת ללקוח. יש להתייחס לכל לקוח כאל אורח כבוד. ניתן להשיג זאת באמצעים פשוטים כמו קשר עין ושפת גוף פתוחה וידידותית. אחד האתגרים הגדולים של נותני שירות הוא התמודדות עם לקוח זועם. במעמד כזה שפת הגוף יכולה לסייע לפתור את הבעיה, אך מאידך היא גם עלולה להחמיר את המצב. פעמים רבות הלקוח מחפש פורקן לתסכול שלו ואינו זקוק להרבה יותר מאשר אוזן קשבת. במקרים כאלה, על העובדים לשמור על הבעת פנים ניטרלית, להקשיב לו ולשדר פתיחות. לעומת זאת, נותן שירות יכול להחמיר את המצב אם יקטע את הלקוח באמצע דבריו, ישדר תוקפנות וישתמש במחוות ידיים מוגזמות.  

נותני השירות הינם הגורם שהארגון בחר להציב "בחזית" - מול מקבל השירות - וככאלה הם נדרשים לא פעם להתמודד עם לקוחות זועמים, מאוכזבים, לחוצים או מודאגים. משימה זו מורכבת בשל מחויבותם לייצוג הולם של הארגון, בשעה שהם עצמם נאלצים לספוג בשם הארגון תגובות קשות. התנהלות נינוחה ומרגיעה של נותן השירות עושה את ההבדל בין טיפול נכון בלקוח לבין החמרת הבעיה. זו מוקרנת במידה רבה על ידי שפת הגוף של נותן השירות.  

מה משדרת שפת הגוף של נותן השירות?

דוגמאות מתוך סרט-ההדרכה  " שפת גוף לנותני שירות ":  

ידיים:

  מבט:

  פוזיציה ותנועות:

  המסר המרכזי לנותן השירות: בסיטואציה של מתן שירות - לעולם יהיה הלקוח בתפקיד הדומיננטי, בעוד אתה בתפקיד ה"נחות" (ואין זה משנה אם אינך חש כך באופן אישי). לכן, במצב של מצוקה יש לשדר מסר זה ללקוח כדי להרגיעו. מי שזוכר זאת יצליח בקו הקדמי!    

נושאי סרטים נוספים:  

ליצור קשר ב- 90 שניות - סרט משעשע המתמקד בחשיבותן של השניות הראשונות באינטראקציה עם הלקוח. ניקולס בות'מן, מומחה בעל שם עולמי, מספק דרכים מומלצות שיסייעו לנצל את הזמן הקצר הזה כדי לבנות במהירות קשר של אמון וקירבה, באמצעות גישה נכונה, שפת גוף מתאימה ויכולת לנהל שיחה.  

הטרדה מינית תחליטו אתם - הטרדה מינית היא סוגיה שנויה במחלוקת ולא תמיד מובנת בסביבת העבודה של ימינו. הסרט מנסה להבהיר את הבלבול השורר לגבי השאלה מהי הטרדה מינית ומה היא לא. באמצעות מצבים השייכים לתחום האפור של הטרדה מינית במקומות עבודה שונים, מתבקשים הצופים לקבוע האם מתרחשת הטרדה מינית. בחור ובחורה מנתחים כל סצינה ובודקים את הגבולות הדקים שלעיתים נחצים ויוצרים בסיס לתלונה מוצדקת על הטרדה מינית.  

ערכות הדרכה לבטיחות - ערכות הבטיחות הן מוצר חדש ל פיתוח הדרכה, המסייע להעביר הדרכות חוויתיות, מקצועיות ואינטראקטיביות. כל ערכה מכילה סרט מקצועי להדרכת בטיחות, מצגת הדרכה הכוללת הסברים למדריך, הפעלה אינטגרטיבית ומבזק ידע.  

ועוד.

מולטידע מפעילה ספריה מקצועית ועדכנית של סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר לביצוע כל סוגי הלמידה בארגון. 09-9585907 multyeda@inter.net.il ת.ד. 40 קיבוץ שפיים בקרו באתר:


שפת גוף


פרזנטציה

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה