מנהל בית ספר - כמנהיג
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

מנהל בית ספר - כמנהיג 

מאת   20/02/2009 |  נצפה 18177 פעמים
הדמות בעלת נאחריות לתפקודו היעיל והחכם של ביה"ס להצלחתו ולהצטיי

הדמות בעלת האחריות לתפקודו היעיל והחכם של ביה"ס להצלחתו ולהצטיינותו במירב התחומים הוא מנהל שהופך למנהיג. קיים הבדל מהותי בין מנהל טוב ומנהיג. ניתן ללמוד ולרכוש כלים כדי להפוך ממנהל למנהיג זו- הדרך להצטיינות לזקיפות קומה ולדימוי עצמי חיובי וטוב של המנהל ושל כל מורה בצוות.

מנהל חכם- לומד וקורא כל הזמן ככל שמנהיג משכיל יותר, קובע יותר עיתים לתורה ,הוא רוכש לו יותר כלים מנהיגותיים המסייעים לו להוביל מערכת חינוכית עם צוות המורים . מנהל ביה"ס הוא התפקיד החשוב ביותר בעיצוב פני הדור, בוגרים איכותיים שלנו ישכילו להצליח בכל משימה ועבודה שבה הם יעסקו אם אנו נפנים בהם הערכים הטובים ונעצב דמותם באיכות הטובה ביותר. הרי יצקנו תשתית מעולה ,כאשר הבסיס איתן ניתן לבנות עליו בניינים שונים ומגוונים ניתן לעסוק בכל מקצוע בעתיד- אם החינוך הנכון והחכם טבוע בכל נימי נפשו של הבוגר.

כמה כללים מהותיים כדי להיות מנהל מנהיג מצוין :


הצעה לתכנון עבודה שבועי של המנהל:


    • 

    הקצאת שעה קבועה בתחילת יום הלימודים לקביעת נוכחות, פתרון בעיות מזדמנות תכנון והערכות.


    • 

    הקצאת זמן קבוע בתוכנית העבודה השבועית למפגש עם הסגן או צוות הניהול או רכזי המקצוע למסירת מידע, תכנון והיערכות שבועית.


    • 

    הקצאת זמן קבוע בתכנית העבודה השבועית למפגש עם הרכז הקהילתי, החברתי ורכז האירועים לתיאום והיערכות שבועית.


    • 

    הקצאת שעה יומית קבועה לפגישות אישיות בלתי מתוכננות, ע"פ צרכי השעה עם גורמים שונים כגון : מורים, הורים, תלמידים וכיו"ב.


    • 

    הקצאת שעה שבועית קבועה למפגש עם המזכירה והשרתים לסיכום שבועי ולתכנון פעילות.


    • 

    הקצאת 6 שעות מפוזרות במהלך שבוע הלימודים להוראה בכיתות, כמתחייב בנהלי משרד החינוך.


    • 

    הקצאת שעה שבועית למפגש עם הצוות הטיפולי: פסיכולוג, אחות, מורה יועצת, מורה טיפולית מורה מסייעת וכדו' כדי לאתר בעיות בית ספריות ולגבש דרכים לפתרונם.


    • 

    הקצאת יום שבועי שלם לישיבות מנהלים, כנסים והשתלמויות יזומות ע"י הפיקוח.


    • 

    הקצאת שעה שבועית או יותר, בהתאם לצורך, למפגש עם רכזי מקצוע למעקב משותף אחרי ביצוע התכנית , ביצוע אבחונים וקביעת דרכי טיפול.

לחלופין: מפגש עם הספרנית ומרכזת המעבדה הפדגוגית.


    • 

    הקצאת שעה שבועית או יותר בהתאם לגודלו של בית הספר- לביקור בשיעורי מורים


    • 

    הקצאת שעות שבועיות פנויות לארגון עבודה משרדית ולתיאום פגישות עם גורמי חוץ כגון : רשות מקומית, משרד החינוך ועוד..



הקפד על הופעה אסתטית אל תזלזל בכך.

מטרות...


    • 

    הצבת מטרות:


*השיחה האישית מאוד חשובה ועקרונית להצלחה


סיכום:מילות מפתח




- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה