שיחת הטלפון הראשונה עם הלקוח!!! 10 דברות -לא תעשה-
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

שיחת הטלפון הראשונה עם הלקוח!!! 10 דברות -לא תעשה- 

מאת   24/12/2008 |  נצפה 2841 פעמים
עשרת הדיברות של "לא תעשה" בשיחת טלפון ראשונה עם לקוח.

1. אל תגרום ללקוח לחכות!
אילו ידעתם כמה עיסקאות פיספסתם רק בגלל שלא חזרתם בזמן ללקוח - הייתם פורשים מזמן...הקפידו לחזור ללקוח בהקדם האפשרי.

2. הבטחת? תקיים!
סיכמת עם הלקוח שבסיום השיחה תעביר לו הצעת מחיר/תמונות/פרטים נוספים..עשה זאת!
אם תעשה זאת מיד בתום השיחה - הלקוח יתרשם. אם לא תעשה זאת - אי אפשר לסמוך עליך.

3. אל תנסה לסגור עיסקה בטלפון.
לא שזה בלתי אפשרי ולעיתים אפילו כיף אבל כידוע לכם, אחוז קטן מאוד של העיסקאות נסגר טלפונית. תאם עם הלקוח פגישה מוקדם ככל האפשר! אל תרבה בפרטים ומחירים.

4. לעולם אבל לעולם אל תגיד את המילה "לא"!!!
גם אם אין סיכוי לסגור, גם אם הלקוח מחפש משהו אחר, גם אם הוא מבקש מחיר מביך, דאג להציע תחליף, המלץ על מתחרה, קשר אותו עם ספק אחר, תן לו מחיר כלשהו אבל השאר רושם חיובי ואל תשרוף גשרים.

5. לעולם אל תתמקח על המחיר בטלפון.
הלקוח שואל "זה מחיר סופי?" או "זה גבוה לי, יש מצב שאתה עושה לי הנחה?"
אמור לו מפורשות "בטלפון בטח לא אוכל להוריד כלום. בוא ניפגש ונתקדם שלב שלב"

6. אל תבקש מהלקוח לחזור אליך מאוחר יותר. דאג אתה לחזור אליו.
רוב הלקוחות שתבקש מהם להתקשר אליך מאוחר יותר - לא יתקשרו..
קח מספר טלפון וחזור אתה אל הלקוח. חזר אחריו. אל תתן לו הרגשה שהוא רודף אחרייך.

7. אל תשכח את שם הלקוח ואת השיחה יום אחרי...
אם אתה סובל מבעיות זיכרון רשום לעצמך את פרטי השיחה במקום קבוע המיועד לכך.
אל תצא חובבן כשלמחרת תתן מחיר שונה מהמחיר של אתמול ואל תעליב את הלקוח בכך שאתה שוכח אותו כל כך מהר. הוא זוכר אותך.
בכלל תמיד כדאי להכניס את הלקוח לזכרון הטלפון ולזהות אותו בשמו בפעם הבאה שיתקשר.
זה נותן ללקוח תחושה של אכפתיות וחברות.

8. אל תלעס או תעשן או תתרכז במשהו אחר בשיחתך עם הלקוח.
אם אתה לא פנוי, קח טלפון ואמור לו שאתה לא יכול לדבר וחשוב לך לתת לו את מלוא תשומת הלב ולכן תחזור אליו בשנייה שתתפנה.

9. אל תפנה את הלקוח לאדם אחר בעסק ע"י מסירת מספר הטלפון שלו.
הוא לא יתקשר. דאג לקחת את מספר הטלפון של הלקוח וודא כי האדם שאמור לחזור אליו אכן חוזר אליו.

10. אל תשקר. אתה רשאי לעגל, ללטש, להוסיף, להאדיר, לצבוע.
רק אל תשקר.
אייל אטד
SODOMORA - המועדון לאירועים
DECIBEL - החברה למוזיקה
http://www.sodomora.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה