כיצד להפוך סעיף הוצאה תקשורתית לבזק לסעיף הכנסות מספקי התקשורת
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

כיצד להפוך סעיף הוצאה תקשורתית לבזק לסעיף הכנסות מספקי התקשורת 

מאת   12/03/2006 |  נצפה 3412 פעמים
בשוק התקשורת החדש, חברות המפעילות מוקדי שירות מרכזיים (CALL CENTER) לא רק שלא יצטרכו לשלם למפעילי התקשורת בגין קווי התקשורת שלהם, אלא יקבלו הכנסות ממפעילי התקשורת החדשים,
בגין הכנסות מהשיחות הנכנסות למוקדי השירות שלהם, בדומה למסלולים החדשים המוצעים כיום ע"י חברת סלקום ללקוחות הפרטיים בתחום השירותים הסלולאריים.

מסלולים דומים מופעלים כבר כיום ע"י חברת 012 לעסקים וחברת סלקום גם בשוק התקשורת הקווית,
אך מיושמים באופן זניח יחסית. זאת, בעקבות החששות של הארגונים העסקיים מאמינות ושרידות
מערך התקשורת, המבוסס על VoIP של המפעילים החדשים. כ"כ בשל אי יישום ניוד מספרים, דבר הדורש
השקעות רבות בפרסום ובמיתוג מחדש של השירות (דוגמת 2700* מוקד כללית CALL או 2407* של פועלים ישיר).

החששות הנ"ל יתפוגגו לאחר הפעלת תוכנית ניוד מספרים בסוף שנת 2006 ולאחר מועד תקופת החדירה והבשלות הטכנולוגית של המפעילים החדשים במהלך השנה. מיותר לציין שלאחר יישום טכנולוגיית חדישות, המשלבות סלולר ואלחוט (WiFi) במכשיר אחד (טכנולוגיה המכונה FMC), תוך שילוב במערך התקשורת החדש, המבוסס על רשתות תקשורת חדשות של הדור הבא (NGN), רמת השרידות והאמינות לא תהיה רחוקה למול רשתות הטלפוניה המסורתיות המופעלות כיום ע"י חברת בזק.
בשימוש בטכנולוגיות החדשות ניתן לנהל את השיחות הנכנסות והיוצאות הן מהמכשיר הנייח והן מהמכשיר הנייד הסלולארי תוך שימוש בתכונת "צלצול כפול", לצורך קבלת שיחות נכנסות במקביל. בכל מקרה של תקלה במערכת התקשורת הקווית המבוססת על מתגי NGN (מקרה נדיר יחסית), ניתן יהיה לנהל שיחות נכנסות ו/או יוצאות מהמכשירים הניידים ללא צורך בשינויי מספור.

על מנת להגיע לרמת אמינות ושרידות גבוהים, נדרשו הארגונים העסקיים המפעילים מוקדי שירות גדולים להשקיע סכומים משמעותיים במערך גיבוי פיזי, תמסורתי ומיתוגי, כולל השקעות בהקמת מערך התאוששות מאסון (DRP) עם קווי תקשורת פיזיים המבוססים על סיבים אופטיים גם באתרי הגיבוי, הן לתקשורת הנתונים והן לתקשורת הדיבור בנפרד.
במקרים רבים, העלויות ההשקעה והתחזוקה השוטפים בגין קווי התקשורת לגיבוי שאינם בשימוש שוטף הסתכמו במיליוני שקלים לתקופה של 5 שנים בלבד. בעולם התקשורת החדש והנייד המבוסס על מתגי NGN וטכנולוגיית FMC, המשלב את טכנולוגיית התקשורת הקווית עם עולם התקשורת הניידת האלחוטית/סלולארית, עלויות ההשקעה והתחזוקה השוטפים יהיו משמעותית נמוכים למול הטכנולוגיה המסורתית המבוססת על המתגים הספרתיים של "בזק".

עד מועד כניסת ניידות מספרים, שצפוי להתרחש לקראת סוף השנה, מנהלים במגזר העסקי, שיש אצלם מרכזי השירות, יכולים כבר כיום לרכוש קווים לצרכי שיחה יוצאת מהמפעילים החדשים, עדיין בלי לבטל את כל קווי בזק הקיימים אצלם. זאת כדי להתנסות ולהתרשם באופן בלתי אמצעי מאיכות השיחות ומאיכות השירות. זה יהיה צעד ראשון זהיר, שרצוי לבצעו עם ייעוץ מתאים ובניית תכנית עסקית בידי המומחים לנושא. רכישת קווים מהמתחרים, תוזיל לעסק את עלות קווי בזק, מרגע הרכישה, כך שההחזר על ההשקעה הוא מיידי. בהמשך, בזק תבצע תהליכי "שימור לקוחות" ותציע בעצמה הנחות ללקוחותיה, כך שהרווח לעסק יהיה בכל מקרה כפול.

חברות המפעילות מוקדי שירות לקוחות גדולים שלהן מעל 90% מהתנועה התקשורתית הנה תנועה נכנסת,
או חברות המפעילות מוקד מענה קולי ממוחשב לקבלת מידע/שירות ממערכות ניתוב שיחה (IVR), שאצלן 100% מהשיחות הן שיחות נכנסות, תוכלנה בעתיד לשנות את התוכנית העסקית בסעיף הוצאות התקשורת לבזק בגין דמי שימוש קבועים וצריכת דקות שיחה, מעמודת הוצאות לעמודת הכנסות מ"ספקי תקשורת". כל זאת בעקבות כניסתם של מפעילי תקשורת חדשים לשוק התקשורת הקווית, המתגמלים את הלקוחות על שיחות נכנסות.


Telecom Experts - הוקמה ע"י מהנדסים מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב במטרה לעזור לעסקים בצמצום והתייעלות הוצאות התקשורת.כאן תמצאו פתרונות יעילים ופשוטים לשירותים רבים שיחסכו בהוצאות התקשורת והמחשוב של העסק שלכם. שירות חיסכון לקוחות פלאפון. שירות חיסכון לקוחות סלקום. שירות חיסכון לקוחות אורנג'.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה