ארוחת הבוקר האידיאלית: שייק עשיר בחלבונים
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

ארוחת הבוקר האידיאלית: שייק עשיר בחלבונים 

מאת   29/11/2008 |  נצפה 3393 פעמים
ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר של היום. ארוחה עשירה בחלבונים ובקלוריות מסייעת להוריד משקל ולשמור עליו לטווח הארוך, מפני שהיא מפחיתה את הרצון לנשנש במהלך היום. מסיבה זו, ממליצים המומחים על ארוחת בוקר מזינה ועשירה מדי יום הן לאלו שמחפשים לרזות באופן משמעותי והן לאלו שמעוניינים לשמור על המשקל.עם זאת, יש להקפיד על ארוחת בוקר עשירה וחכמה, מפני שארוחה עתירה בפחמימות פשוטות לא תפתור את הבעיה, להיפך: היא עלולה לגרום להשמנה ולבעיות בריאותיות. מצד שני, גם ויתור על ארוחת בוקר יכול לגרום לאותן בעיות בדיוק. כיצד?

המזון שייך לשתי משפחות - מזון המספק אנרגיה (חלבונים, שומנים ופחמימות) וחומרים בונים (חומצות אמינו, ויטמינים, מינרלים וכולי). את החומרים שמספקים אנרגיה הגוף מנצל בשעות היום, ובחומרים הבונים הוא משתמש בלילה. במהלך השינה, הגוף מאבד כליטר מים, ובבוקר הוא זקוק לאנרגיה ולמים שאיבד. גם אם לא מרגישים רעבים מייד כשקמים, זו רק שאלה של זמן.

ארוחת בוקר עתירת פחמימות אינה הפתרון. ארוחה שגרתית הכוללת קפה, טוסט וריבה מספקת לגוף פחמימות פשוטות, והגוף מקבל סוכר במקום מרכיבים חיוניים ומים. התוצאה: רמת הסוכר עולה והלבלב מייצר יותר מדי אינסולין, אשר הופך את הסוכר המיותר לשומן. לאחר מכן, רמת הסוכר בגוף צונחת וחוזרת תחושת הרעב, שכדי להתגבר עליה צורכים שוב פחמימות (עוגיות, קפה, סנדביצ'ים וכולי) זהו מעגל שחוזר על עצמו שוב ושוב במהלך היום, בתהליך שמוביל להתמכרות, להשמנה ולעתים קרובות לפיתוח סכרת. גם ויתור על ארוחת בוקר אינו פתרון: ויתור על ארוחת בוקר מביא לירידה ברמת הסוכר ולתחושת רעב, שיוצרות דחף לפחמימות פשוטות במשך היום.

ארוחה עתירה בפחמימות או ויתור על ארוחת בוקר הן הסיבות השכיחות ביותר למשקל עודף, ללחץ דם גבוה ולהתפתחות סכרת. ארוחת בוקר בריאה חייבת להחזיר לגוף את האנרגיה שאיבד ב-24 השעות האחרונות, להחזיר לו את החומרים הבונים והמים שאיבד במהלך הלילה ולשמור על רמת סוכר נורמלית שתמנע ייצוא של יותר מדי אינסולין.

הפתרון: שייק עשיר בחלבונים ודל בשומן (כ-200 קלוריות בלבד), המהווה ארוחת בוקר אידיאלית. שייק זה מספק לגוף את כל החומרים המזינים שלהם הוא זקוק, וכן מים שישפרו את הספיגה שלהם בגוף. ארוחת בוקר זו מספקת לגוף אנרגיה מחלבונים ולא מפחמימות פשוטות, ועל כן לא מעלה את רמת הסוכר בדם. מדובר בפתרון אידיאלי אשר שומר על תחושת השובע במהלך היום, מנטרל את הכמיהה לפחמימות פשוטות, ושומר על משקל באמצעות תזונה בריאה ונכונה.

על מנת לקבל מידע נוסף על ארוחת הבוקר שלנו ועל האופן שבו היא מסייעת לרדת במשקל ולשמור עליו צרו קשר

איילה נקש
אתר: www.TheGlobalWellnessTeam.com
אימייל: ayala.nakache@gmail.com
איילה נקש
מפיצה עצמאית בתחום איכות החיים
אשמח לתת עצה לכל מי שרק צריך הכוונה באיך לשפר את איכות חייו
http://www.TheGlobalWellnessTeam.com
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה