איך לבחור רכב חדש
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

איך לבחור רכב חדש 

מאת   27/09/2008 |  נצפה 3375 פעמים
אז איך תכלס בוחרים מכונית חדשה?

כשאנחנו עומדים לפני החלטה בנושא רכישת מכונית חדשה, עולים אינספור שיקולים ומשפיעים על יכולתנו לבחור: המבחר הקיים, המחירים, שיקולי מיסוי (קבוצות רכב - בעיקר בעסקים), מה אומרים לנו אחרים, סחירות של המכונית והפחד שנאבד עליה כסף רב ועוד.

אז איך בוחרים? כמובן שלכל אחד השיקולים שלו, ננסה לעשות קצת סדר בתחום.

דבר ראשון, כדאי מאוד לבצע את הפעולה הבסיסית ביותר, שלצערנו לרוב לא עושים כלל: לבחון לאילו מטרות אנו רוכשים את הרכב. ניתן לבחון את מטרותינו לפי קריטריונים שנקבע, להלן כמה מרכזיים:
? מה מטרת המכונית - למה היא תשמש?
? כמה אנשים אמורים לנסוע במכונית זו ביום יום, כמה בסופי שבוע?
? עד כמה מכונית זו בטיחותית? לעולם אל תזלזלו בסיכוי שתהיו, חלילה וחס, מעורבים בתאונה. לא תוכלו לסלוח לעצמכם אם מישהו יפגע כתוצאה מבחירה שאתם עשיתם.
? לא לשכוח כי למכונית בטיחות אקטיבית: היגוי, אחיזת כביש ראויה, יכולת בלימה טובה, מערכות עזר למניעת החלקה ועוד, ופאסיבית: כריות אוויר, חגורות בטיחות מודרניות, מבחני ריסוק, אזורי קריסה וכד'.
? האם אתם אמורים לשנע מטען רב? (עגלות ילדים, תיקים, מזוודות, יוצאים הרבה לטיולים) מה גודל תא המטען הרצוי לכם?
? האם ביצועי מנוע מאוד חשובים לכם? כנ"ל לגבי ביצועי השלדה ואחיזת הכביש.

השיטה הנכונה ביותר לטעמי היא לעשות רשימת מטלות למכונית ולדרג אותן בציונים מ- 1 עד 3.
מטלות חשובות מאוד (חייב שיהיה במכונית) = 1, מטלות פחות חשובות = 3. דוגמה למטלה חשובה מאוד: אם יש לכם 2 ילדים ומכונית אחת במשפחה, חייב שיהיו 4 מושבים במכונית. ואז, גם אם בא לכם מכונית דו מושבית פתוחה - זה לא בא בחשבון.

לאחר שבניתם רשימה זו, עיינו במדריך וראו אלו מכוניות נפסלות אוטומטית, אלו באות בחשבון ואלו ממש מתאימות, וכבר צמצמתם את הבעיה.

שימו לב: כשאתם בודקים דברים מהרשימה שלכם, השתדלו להיות אובייקטיביים ככל שניתן. לצערי ניזון שוק הרכב מהמון דעות קדומות ופרות קדושות שאינן נכונות בהכרח, ו"כל אחד מכיר מישהו שמכיר מישהו ששמע שהרכב הזה מתקלקל כל יומיים ובכלל לא בטוח". כבר נתקלתי במכוניות שנחשבות למאוד לא אמינות ושהוכיחו אמינות יוצאת דופן בצי רכב גדול (כלומר לא הייתה מקריות באמינות המכוניות אלא ראייה סטטיסטית מפוקחת) וכן הלאה.

עוד שיקול שיש להסתכל באופן קצת שונה: ירידת הערך. אמנם ירידת ערך עלולה לכאוב בכיס, אך שימו לב כי ירידת הערך, אם מתפרסת על פני השנים בהם הרכב משרת אתכם, אינה כל כך נוראית כפי שזה נשמע.
דוגמה: מכונית משפחתית שעולה 110,000 ש"ח ומאבדת לאחר 5 שנים מערכה. המכונית ה"סחירה יותר" תימכר לצורך הדוגמה ב- 5,000 ש"ח יותר מזו הנמכרת "קשה" יותר, כלומר: איבדתם 5,000 ש"ח ב- 5 שנים = 1,000 ש"ח בשנה = 83 ש"ח בחודש! האם 83 שקלים בחודש שווים להפסיד מכונית שמתאימה יותר לדרישותיכם תמורת סחירות גבוהה יותר?

דבר אחרון: אם כולם קונים דגם מסוים, זה בפירוש אינו אומר שדגם זה הוא הטוב ביותר! אין לשכוח ששוק הרכב הישראלי מעוות, בגלל שיקולי מיסוי ושליטת שוק הליסינג, ושיקולי הקנייה של חברות, שקונות מכוניות בליסינג, שונים משיקולי האדם הפרטי.

בחנו וראו איזה רכב באמת מתאים לדרישותיכם. שאלו ובררו באינטרנט ובדרכים סבירות על הרכב, ותנו לעצמכם לבחור את הרכב הנכון לכם ולא את זה שנכון "לכל עם ישראל".

ועצה אחרונה וחשובה ביותר: תמיד בצעו נסיעת מבחן ברכב המעניין אתכם. לעתים תגלו בנסיעה בת חצי שעה דברים רבים שלא חשבתם עליהם כלל לפני שניסיתם את המכונית.

בהצלחה.
ראם סמואל הוא נהג מרוצי מכוניות בארץ ובאירופה, ובעל ניסיון נרחב כמאמן בבתי הספר הטובים בעולם לנהיגה מתקדמת.
ראם הוא יועץ בכיר בתחום הנהיגה בירחוני רכב מובילים ובתכניות טלוויזיה שונות.
בנוסף, ראם מעביר הרצאות בנושאי מוטיבציה, מצוינות, עבודת צוות, השגת יעדים והגשמה עצמית.

ראם סמואל הקים את מסלולים - חברה מובילה ללימוד ואימון נהיגה נכונה ומתקדמת.
http://www.maslulim.co.il

ניתן ליצור קשר עם ראם במייל info@maslulim.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה