מתי צריך לאחד מוצרים ומתי צריך לפצל או להפריד אותם?
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

מתי צריך לאחד מוצרים ומתי צריך לפצל או להפריד אותם? 

מאת   26/08/2008 |  נצפה 2016 פעמים


מתי צריך לאחד מוצרים ומתי צריך לפצל או להפריד אותם? / מאת יואב ברנזון



תמחור עסקי



בעולם העסקים התמחור הוא הבסיס עליו מושתתים ההצלחה או הכישלון העסקי. תמחור לא נכון, כלומר תמחור גבוה מדי או נמוך מדי, עלול להיות כל ההבדל שבין הצלחת המוצר או השירות שלכם או כישלונו.



התמחור האופטימאלי והנכון ביותר של מוצרים או שירותים הוא תמחור המבוסס על הטכניקה של איחוד ופיצול מוצרים, בהתאם לדרישות השוק ולביקושים הקיימים.



לאחד מוצרים חלשים ולפצל מוצרים חזקים



העיקרון הבסיסי באיחוד או פיצול מוצרים הוא עוצמת המוצר. אם מדובר במוצר חלש (מחיר נמוך, רווח נמוך וביקוש נמוך) - כדאי לכם לאחד אותו עם מוצרים אחרים נוספים כך שכל מוצר מחזק את שאר המוצרים שאיתו.



לעומת זאת, אם מדובר במוצר חזק (מחיר גבוה, רווח גבוה וביקוש גבוה) - כדאי לכם לפצל את המוצר ולבודד אותו כדי לתת למוצר את כל הכוח שלו וכדי למקסם את הרווח שלכם מאותו המוצר.



דוגמאות



איחוד מוצרים חלשים: חבילת מוצרי פרפומריה היא דוגמה לאיחוד מוצרים ב"סל אחד" שמטרתה לקחת קבוצה של מוצרים חלשים ולהפוך אותה ל"מוצר אחד" אטרקטיבי, חזק ורווחי. כל מוצר בקבוצה תומך ביתר המוצרים שאיתו בסל, כך שכוח המכירה של הקבוצה חזק הרבה יותר מכוח המכירה של המוצר הבודד.



פיצול מוצרים חזקים: פיצול דירה להשכרה היא דוגמה לפיצול מוצר חזק לכמה "סלים" במטרה למקסם את הרווח עליו. בשוק שבו יש ביקוש חזק מאוד להשכרות, פיצול דירה גדולה לשלוש דירות קטנות להשכרה ממקסם את הרווח משכירות ומאפשר למעשה יצירת "מוצרים נוספים" מהמוצר המקורי החזק.



וטיפ לסיום: איחוד ופיצול מוצרים או שירותים היא הטכניקה היעילה ביותר למקסם רווחים.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה