כיצד ליצור מחזור שינה בריא וטוב?
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

כיצד ליצור מחזור שינה בריא וטוב? 

מאת   20/07/2008 |  נצפה 9553 פעמים


בעיות בשינה ונדודי שינה נובעים ממחזור שינה פגום ומדאגות



רוב בעיות השינה נוצרו במקורם ממחזור שינה ששובש והפך ללא תקין. שימו לב, מחזור שינה בלתי תקין הוא מחזור שינה שבו היום והלילה מתהפכים או ששעת ההירדמות היא מאוחרת מאוד באופן שמשבש את מחזור השינה הבריא.



מחזור שינה בלתי תקין מביא לדיכאון, למחסור חריף בשעות שינה איכותיות, לתחושה מתמשכת וכרונית של לחץ, חרדה, עצבנות, מתח ודאגה.



כיצד להסדיר את מחזור השינה שלנו?



מחזור שינה בריא הוא מחזור שינה קבוע ויומיומי של 6-8 שעות שינה רצופה מהשעות 23:00-1:00 בלילה ועד 6:00-8:00 בבוקר שלמחרת.



בדקו את מחזור השינה שלכם, ואם הוא חורג ממחזור השינה הבריא נסו להתאימו מחדש. זכרו, כדי ליצור מחזור שינה בריא עליכם להרגיל את עצמכם במשך מספר שבועות להיכנס למסגרת מחזור השינה הבריא. ברגע שתרכשו את ההרגל של מחזור שינה בריא - הוא יהפוך חלק משגרת חייכם והוא ישפר לעין ערוך את תפקודכם ואת הרגשתכם.



טכניקות שינה נוספות לסובלים מחוסר שעות שינה



במידה וסדר החיים שלכם אינו מאפשר מחזור שינה בריא נסו להזין את עצמכם בשינה איכותית ועמוקה, שהיא השינה החשובה והמשמעותית ביותר עבורכם באמצעות הטכניקות הבאות:



(1) שינה קצרת מועד של 10 דקות - רגיעה מוחלטת אפילו באמצע יום העבודה וכניסה למצב של שינה קצרת מועד של 10 עד 15 דקות שקולה ל-4 שעות שינה רגילה. נסו לתרגל את יכולתכם להתרכז ולישון באופן קצר מועד כדי למלא חוסרים או אובדן מצטבר של שעות שינה.



(2) מדיטציה - 10 עד 30 דקות של מדיטציה יומית יטעינו אתכם באנרגיות רעננות ובחיוניות לכל היום. למדו לעשות מדיטציה בתחילת היום, באמצע היום או בכל זמן שבו אתם מרגישים מותשים, לחוצים או עמוסים מדי.



(3) הפסקת הפרעות והשקטה מוחלטת של המערכת - למדו להשקיט את הסביבה בה אתם חיים מדי פעם כדי להשיב לעצמכם את השקט הפנימי. סגרו את כל האורות, את כל החלונות ואת כל הטלפונים ופשוט היכנסו לדממה מלאה ומוחלטת למשך זמן מה. אתם תופתעו לגלות עד כמה השקט מניע מחדש את החיים.



(4) שינה בסביבה מסודרת והרמונית לחלוטין - הקפידו לישון כשסביבת השינה שלכם מסודרת, נקייה, מאווררת והרמונית לחלוטין. זכרו, ככל שסביבתכם מסודרת, יפה והרמונית יותר כך השינה שלכם תהיה רגועה, בריאה, סדירה וטובה יותר.



וטיפ לסיום: ללא שינה תקינה איננו יכולים לתפקד. לאורך זמן, מצב של חוסר שינה יגרום לנו נזקים בלתי הפיכים, עד כדי שיגעון.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה