מהם גורמי ההתמכרות לאוכל?
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

מהם גורמי ההתמכרות לאוכל? 

מאת   20/07/2008 |  נצפה 2166 פעמים
שומנים וסוכרים הם כמו ניקוטין



שומנים וסוכרים באוכל הם כמו ניקוטין בסיגריות - יש להם איכות ממכרת. התמכרות לאוכל היא בדיוק כמו כל התמכרות אחרת - יש לה מאפיינים כימיים ברורים ופשוטים המהווים את המקור להתמכרות. בסיגריות זה הניקוטין. בסקס, בספורט ובהימורים אלה האנדורפינים, הסרוטונין והאדרנלין (סמים "טבעיים" המיוצרים על ידי הגוף).בשינה זה המלוטונין. ובאוכל, המרכיבים הממכרים הם שומנים וסוכרים.



כשאנו מכניסים לגופנו מאכלים עתירי שומנים וסוכרים אנו נכנסים למעגל ההתמכרות. תחילה אנו גורמים לגוף שלנו להיות במצב קיצוני של התעלות ואופוריה, המובילה זמן קצר לאחר מכן לנפילה ולדיכאון אשר יוצרים חלל ותחושת חוסר הגורמת לצורך אינסטינקטיבי לשוב לתחושת ההתעלות והאופוריה הראשונית דרך צריכה נוספת של החומרים הממכרים הללו, וחוזר חלילה.



ההתמכרות לאוכל היא מדע



לכל התמכרות יש תבנית אחת בסיסית וקבועה שחוזרת על עצמה - גל עולה ויורד של הגוף. הגל מתחיל במצב קיצוני של התעלות פיזית והנאה שלאחריו מתרחשת נפילה חזקה וישנו מצב של ירידה ונומך, וחוזר חלילה.



ההתמכרות לאוכל היא מדע מדויק לחלוטין המנוצל על ידי גורמים שונים בתעשיית המזון המודרנית כדי לגרום לאנשים להתמכר למוצרים הנמכרים על ידם בחנויות. יצירת מוצרי מזון בעלי מרכיבים דומיננטיים של שומן וסוכר משפיעים באופן לא מודע על הצרכנים לצרוך אותם יותר ויותר, ולמעשה להתמכר אליהם. וכך, ככל שהצרכנים מתמכרים למוצרים הללו - הם צורכים אותם בכמויות גדולות יותר ומעשירים את כיסיהן של חברות המזון.



מדוע כדאי להימנע ממזון שומני או מתוק?



מצד אחד, גוף האדם אינו זקוק לשומנים ולסוכרים כדי לשגשג ולפרוח, אלא בכמויות קטנות ומוגבלות מאוד. מצד שני, לגוף האדם ישנה נטייה התמכרותית לחומרים האלה, וברגע שהוא מורגל אליהם במשך תקופה קצרה יחסית הוא מייד מפתח אליהם צורך התמכרותי. שימו לב, צריכת שומנים וסוכרים ללא הגבלה מביאה לאכילה מופרזת שאינה תואמת את תחושת הרעב שלנו אלא את הצורך ההתמכרותי שלנו, לעלייה מהירה במשקל, לחוסר איזון נפשי ולתנודות במצב הרוח.



מומלץ מאוד להימנע משומנים ומסוכרים ולהיגמל מהם בצורה מודעת ומכוונת. גמילה ממרכיבים אלה וצריכתם בצורה מועטה ביותר תביא לשתי תוצאות מהירות וברורות: האחת, צריכת מזון מבוקרת וקטנה המתאימה לתחושת הרעב הטבעית והאמיתית של הגוף שלנו. השנייה, תחושה יציבה, מאוזנת, בריאה והרמונית של הנפש שלנו.



וטיפ לסיום: באופן עקרוני, ככל שאנו צורכים פחות שומנים וסוכרים הגוף שלנו מסוגל לייצר מתוכו כמויות גדולות יותר ויותר של אנרגיה, מרץ וחום כי הגוף האנושי פועל בצורה יעילה, חיונית, משוחררת ובריאה יותר ללא מרכיבים אלה.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה