קידום אתרים לוקאלי - למי זה מועיל ואיך עושים את זה נכון?
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

קידום אתרים לוקאלי - למי זה מועיל ואיך עושים את זה נכון? 

מאת   26/08/2021 |  נצפה 137 פעמים

אנחנו נוטים לחשוב שמסחר אונליין הוא כזה שלא תלוי בשום דבר פיזי כמו מיקום, אך למעשה עסקים רבים פונים לאוכלוסיה מקומית, גם באמצעות אתר האינטרנט שלהם, ולא רק באמצעות החנות הפיזית. זו גם הסיבה שחשוב להבין מהו פרסום לוקאלי ואיך נכון להשתמש בו על מנת לייצר רווחים עבור העסק.

 

קידום אתרים SEO הוא אחת מפעולות השיווק הבסיסיות ביותר במערך השיווק הדיגיטלי. כל חברה לבניית אתרים או חברה לפרסום בגוגל בדרך כלל תציע שירות של קידום אתרים לצד שירות של קמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות וכמובן כלים שיווקיים נוספים. כדי לדייק את עבודת ה- SEO, יש צורך בפעמים רבות לבנות מערך שיווק שיקדם את האתר באופן מקומי, השירות הזה מכונה קידום אתרים לוקאלי. בעלי עסקים רבים רוצים לטפס בסולם התוצאות בגוגל כאשר הגולשים מחפשים שירות או מוצר כלשהו בסביבתם הקרובה. כך למשל, אם תושב חיפה יחפש בגוגל "אופניים לילדים", קידום אתרים לוקאלי יבטיח שהתוצאות הראשונות יהיו של חנויות אופניים בחיפה, גם אם הגולש לא ציין את המילה חיפה בחיפוש.

 

למה כדאי לקדם את האתר באופן לוקאלי?

 

חיפוש מבוסס מיקום הוא אחת מהדרכים הפופולריות ביותר לחיפוש בגוגל ובאפליקציות שונות. מסתבר שמיקום העסק נתפס כפרמטר חשוב בעיני מחפש השירות או המוצר, ולכן שווה להשקיע בקידום לוקאלי. מה זה אומר להשקיע? ישנן כמה פעולות שאפשר לעשות, שיבטיחו זיהוי ברמה המקומית ע"י גוגל. קבלו כמה טיפים:

  1. יצירת כרטיס עסק - גוגל מאפשרת לכל בעל עסק ליצור כרטיס עסק באמצעות "גוגל לעסק שלי" (Google My Business). בכרטיס מופיעים פרטים מזהים של בעל העסק - שם בית העסק, כתובתו, טלפונים, אתר וכו'. גוגל שולחת קוד על מנת לוודא שבעל העסק אכן יקודם באזור של העסק שלו. הפרטים האלה יעלו גם בחיפוש ב"גוגל מפות".

  2. להירשם לכל אינדקס עסקים חינמי (או בתשלום סמלי) ולוודא ששם העסק יהיה תחת שם האזור והעיר לפי המיון שגוגל עושה באינדקסים.

  3. להכניס סכמה של Local Business על מנת שגוגל יקרא, אפילו בקוד האתר, שמדובר בעסק מקומי באזור ובעיר מסוימים.

  4. להכניס את שם מקום העסק בכל תגית אפשרית באתר, למשל בתגית הכותרת, תגית התיאור וכדומה.

 

כרטיס עסק ב"גוגל לעסק שלי" - למה זה חשוב?

 

פתיחת כרטיס עסק ב"גוגל לעסק שלי" (Google My Business) היא הצעד המשמעותי ביותר בתהליך הקידום הלוקאלי. גוגל שואף להציג את התוצאות הרלבנטיות ביותר עבור הגולשים, ולכן מבצע ניתוח של נתוני העסקים מגוגל מפות ומגוגל עסקים ונותן קדימות לתוצאות המקומיות לפני התוצאות האורגניות ובחלק מהמקרים אף לפני המודעות. בנוסף, בגרטיס העסק מופיעים פרטים מאוד חשובים ליצירת קשר מהיר ומיידי - מספר טלפון, אתר החברה, כתובת. הפרטים האלה הוכחו כמעלים את יחס ההמרה באתר וכמושכים לקוחות לעסק המקומי. 

 

איך אפשר לשדרג את גוגל לעסק שלי?

 

כרטיס העסק שתיצרו בגוגל לעסק שלי הוא בעצם כרטיס הביקור שלכם וחלון הראווה לאתר שלכם, לכן בהחלט כדאי לכם להשקיע בו. אפשר לשדרג את Google לעסק שלי באופן משמעותי על ידי הוספת תמונות, קישור לאתר שלכם או לפרופילים שלכם ברשתות החברתיות, תקצירי המוצרים או השירותים שאתם מציעים ועוד. 

דוגמאות להודעות שיכולות לקדם את העסק:

 

לסיכום, פרסום וקידום אתרים לוקאלי חשוב במיוחד כאשר מדובר בבית עסק מקומי, אשר פונה לקהל מקומי. המגמה של גוגל היא לקדם את העסקים המקומיים, כך שיבלטו בתוצאות החיפוש, וזאת כדי להגדיל את הרלוונטיות עבור הגולשים. יצירת כרטיס עסק ב"גוגל לעסק שלי" היא הצעד הראשון והמשמעותי ביותר לקידום העסק בגוגל באופן לוקאלי.

 

שלומי גינזבורג קידום אתרים וניהול מוניטין

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה