3 סיבות לשלב פעילות גופנית בחיים שלכם
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

3 סיבות לשלב פעילות גופנית בחיים שלכם 

מאת   02/06/2020 |  נצפה 1795 פעמים

כמעט כל יום מביא איתו מחקר חדש בנושא פעילות גופנית, עם יתרונות וחסרונות חדשים, השפעות שונות ומגוונות על הגוף ולעיתים קרובות – הרבה פרטים מבלבלים. חלק מהמחקרים מראים ללא שום ספק יתרונות משמעותיים וטוענים כי אם אתם מעוניינים לרדת במשקל, אין דרך טובה יותר מאימון פיזי. אחרים לא מראים גישה חד משמעית.

אולם, האמונה הרווחת היא שפעילות גופנית משפרת את יכולותיו הפיזיות של כל מתאמן, בהתאמה לגיל ולמצבו הבריאותי כמובן – אבל למה, כמה ואיך? לפניכם 3 סיבות לשלב פעילות גופנית בחיים שלכם ולהתחיל עוד היום.

1. שיפור יכולת אירובית
הקיבולת האירובית שלכם היא היכולת של הגוף שלכם לעבוד בתפוקה מקסימלית על ידי העברת החמצן מהאוויר לרקמות הגוף שלכם. לרוב, אנשים מאבדים אחוז אחד בשנה מהיכולת האירובית שלהם או אם תרצו לעשות קצת מתמטיקה, 10% לכל עשור. אם תתחילו בחישובים בגיל 40, זה אומר שאנשים יכולים לאבד 30% מהקיבולת האירובית המקסימלית שלהם עד גיל 70. מדובר בהרבה התנשפויות לא רצויות בעליות. מחקרים על פעילות גופנית ארוכה וקצרת טווח מראים שאתם יכולים לחתוך לחצי את הנתון ולאבד רק 15% במקום 30% ב-30 השנים הבאות. יתרונות רבים של פעילות גופנית נגזרים מהנתון הבסיסי הזה, כך שאם תזכרו דבר אחד מהמאמר הזה, זכרו ששיפור היכולת האירובית היא הסיבה הטובה ביותר לבצע פעילות גופנית.

2. הורדת לחץ דם
לחץ דם גבוה כרוני הוא הצורה הנפוצה ביותר של מחלת לב. הגורמים ללחץ דם גבוה כוללים הצטברות פלאק בעורקים אשר נוצר כתוצאה מדיאטה עשירת שומנים לא איכותיים (מעובדים בדרך כלל). פעילות גופנית עוזרת להוריד את לחץ הדם, באופן חלקי, על ידי תקיפת הפלק בעורקים. כאשר העורקים מתרחבים, הדם זורם בהם באופן יותר חופשי ולחץ הדם שלכם בסופו של דבר מתחיל לרדת. בנוסף, לחץ הדם גם יורד כתוצאה מפעילות גופנית מפני שהלב שלכם, שריר, מקבל אימון. ככל שהלב שלכם יהיה חזק יותר, כך תגדל היכולת שלו להזרים דם בעורקים, מה שגם עוזר בהורדת לחץ הדם.

3. מפחית את הסיכון לסוכרת סוג 2
כנראה ששמעתם כי הימצאות סוכרת סוג 2 הופכת למשבר בריאותי בין לאומי. אפילו אם לא אכפת לכם מבריאות העולם, כדאי לכם לדאוג לסיכון האישי שלכם לחלות בסוכרת. מדובר במחלה שעלולה, עם הסיבוכים הרבים שלה, לסכן חיים ולהוריד משמעותית את איכות החיים שלכם. על ידי לקיחת חלק בפעילות גופנית סדירה, אתם משפרים את קצב חילוף החומרים, מה שעשוי לתרום בהפחתת הסיכוי לפתח סוכרת סוג 2.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה