נדודי שינה: איך יוצאים מזה במהירות ובקלות
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

נדודי שינה: איך יוצאים מזה במהירות ובקלות 

מאת   11/02/2019 |  נצפה 700 פעמים

נדודי השינה היא אחת מהפרעות השינה השכיחות.

אנשים רבים ניצבים בפני קושי בכל הנוגע לשינה, כשהם מנסים לישון, הם אינם יודעים האם יצליחו לישון, לכמה שעות, כמה פעמים יקומו בלילה ואיך יקומו מחר בבוקר ליום מתיש ומעייף במיוחד נוסף אחרי לילה ללא שינה ויצליחו לתפקד. במצב כזה נטילת כדורי שינה היא אפשרות שקוסמת במיוחד. נדמה שאפילו אין צורך "לישון עליה".

הפיתרון המהיר והקל ביותר להיפטר ממטרד זה ששמו נדודי שינה הוא כמובן כדור שינה. ישנם סוגים רבים של כדורים, עליהם תוכלו להתייעץ עם רופא המשפחה שלכם ולקבל ממנו מרשם. כשתיקחו את הכדור מובטחת לכם שינה. גם אם לא ערבה ואיכותית. 

אך לכל כדור, ובכלל זה גם לכדורי שינה יש תופעות לוואי מסוכנות יותר או פחות, עליהן תוכלו לקרוא כשתקראו את הדף הנלווה לחפיסת הכדורים שלכם. כן, מה שכתוב שם זה אמיתי וזה לא כתוב שם סתם. מעבר לכך, אתם מסתכנים בפיתוח תלות פיזית ונפשית שתקשה עליכם להפסיק ולהשתמש בכדורים אחרי זמן מה, כשתרצו. מה גם שהמינון לא יישאר ברמה ההתחלתית שלו. עם הזמן תגלו כי עליכם, על מנת להשיג את אותו אפקט, להגדיל את מינון הכדורים שלכם.

כדור שינה הוא כמו כל כדור אחר. ויש לזכור זאת. כמו שכשנוטלים משככי כאבים, אזי ברור שבכך לא פותרים מהשורש את הסיבה שהולידה את הכאבים האלה, ובאין כדור בסביבה, הם עלולים לחזור בעוצמה רבה יותר, כך גם במקרה של כדורי שינה.

נכון שיש כאלה שחיים שנים על כדורים כאלה ואחרים, אך הבעיה השורשית עומדת בעינה ואף מחמירה לנוכח ההזנחה. מסיבה זאת ולא רק, כדאי לתת את הדעת לסיבות האפשריות העומדות בבסיסה של תופעת נדודי השינה. כמו כל בעיה, הם לא מופיעים סתם כך.

לנדודי שינה סיבות רבות: נוירולוגיות, פיזיות, נפשיות ורגשיות ויש שהם עומדים כבעיה בזכות עצמה.

לכן מומלץ, לפני שלוקחים כדור לנסות לרדת לשורש הבעיה. בתרבות המערבית בה ישנה נטייה לאמץ פתרונות שטחיים ומהירים על פני העמקה ובירור יסודיים, זאת נראית אולי התעסקות מיותרת.

אך תחשבו, אם היה מדובר במחלה אחרת, גם אז הייתם קודם כל לוקחים כדור, ואחר כך מנסים להירפא ממנה? מדוע, דווקא במקרה של בעיית שינה, נראה כי אין לחשוב יותר מדי טרם נטילת הכדור? 

מניסיוני, זאת לא תהיה דרך מהירה וקלה. אך אם תבחרו בדרך הזאת, תמנעו מעצמכם התמכרות מיותרת ומזיקה ממנה תצטרכו אחר כך להיגמל, תפתחו תחושת מסוגלות עצמית ותרגישו טוב יותר עם עצמכם. האם זה לא חשוב מספיק על מנת לא לבחור בדרך הזאת?

בנוסף, אולי זאת גם תהיה הדרך דרכה תתיידדו עם הגוף שלכם ותתחילו לראות בו בן ברית וחבר שבדרכו מביע כלפיכם את דאגתו וצרכיו. תתוודעו אל הקשר בין הגוף לנפש ותרכשו הרגלי חיים ושינה טובים יותר.        

 שירלי קורין:  


מטפלת בנדודי שינה


עו"ס ומטפלת ברפואה משלימה


 050-6998715      


https://www.facebook.com/pg/tipultrauma/about/?ref=page_internal


https://kabanit.co.il/?fbclid=IwAR1MwfJi6-5klsmaEb8DJNBH_vEnDLWv1IYJ2fBaWbEJhvxcMyhWVdnxffs

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה