מדוע בתי ספר לצרכים מיוחדים מוכרחים לשווק את עצמם?
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

מדוע בתי ספר לצרכים מיוחדים מוכרחים לשווק את עצמם? 

מאת   29/12/2018 |  נצפה 368 פעמים

ברוב הערים בארץ תלמידים לומדים בבתי ספר ציבוריים לפי איזורי מגורים. אין כלל בחירה לאן הילד יתקבל.

על אף אי ההבחירה הזו, בתי ספר משקיעים הון בשיווק ומיתוג בתי הספר ונלחמים אחד בשני על תואר "מובילות בחינוך".

לעומתם, בתי ספר לחינוך מיוחד וצרכים מיוחדים, אינם משקיעים כלל בהצגת הצלחותיהם והשגיהם הלימודיים והמקצועיים, ולבתי הספר הללו ישנה בחירה - ההורים מחליטים לאן ילדיהם ישובצו.

כולנו חזינו במצב העגום של חוסר הקבלה והרצון של הורים שילדיהם ילמדו בצוותא עם ילדים שונים מהם. 90% למען האמת. עגום? הרבה יותר מכך.

למרות הנסיונות הרבים בחינוך קבלת השונה, רוב רובינו אינו מקבל ואינו מוכן שילדיו יחזו במצג ה"מבעית" של ילד שנראה אחרת, מתנהג או מדבר אחרת. 

מדוע איננו מקבלים באמת את השונה?

אחת הסיבות העיקריות לכך היא אותם בתי הספר "מיוחדים" שאינם משקיעים בהצגת הצלחות והישגי בית הספר. נראה כי אותם מוסדות נותרים מודרים מן החברה ואף אחד לא יודע מה נעשה בתוכם.

האם ידעתם שחברת ענק טכנולוגית מלמדת בבית ספר במרכז הארץ ילדים עם פיגור כיצד לבנות מצגות?

האם ידעתם כי נבחרת כדורגל מחו"ל מגיעה כל שנה לשחק עם תלמידים על הרצף האוטיסטי?

כיצד תדעו? הם לא מספרים לאף אחד.

אחריות תאגידית מתחילה בבית הספר היסודי

כל ארגון או חברה היום חתומים על "אחריות תאגידית". נוסף לכך, עם חוק הנגישות יש הכרח לכל חברה לגייס עובדים עם צרכים מיוחדים וישנה הכשרה מיוחדת המסייעת להם להטמע ולהפוך לעובד מן המניין.

אם כך, אותם בתי ספר לצרכים מיוחדים צריכים להכין את דור העתיד לעבודה בשוק החופשי, ולשתף פעולה עם חברות ותאגידים  בבית הספר היסודי ועד התיכון.

על מנת ליצור את אותם שיתופי פעולה, על אותם מוסדות לגייס חברות אלו באמצעות שיווק ומיתוג בית הספר שלהם. כיצד ידעו אותן חברות ותאגידים שהם יכולים להכין את הדור הצעיר? זהו תפקידו של בית הספר לעשות זאת.

שיווק ומיתוג בתי ספר לצרכים מיוחדים

באחריות בתי הספר המיוחדים לבנות תכנית מיתוג שתאיר באור חיובי את הישגי והצלחות בית הספר. יש להתייחס לתכנית זו בכובד ראש ולראות את המוסד כעסק לכל דבר- יש לו לקוחות (הורים), משתפי פעולה (חברות וארגונים), הכנסות (תורמים), ושלל מוצרים.

בידם של מנהלי אותם מוסדות מיוחדים לשנות את תפיסת החברה אותם. כל עוד אף אחד לא ידע מה קורה באותם בתי ספר, לא יתחולל שינוי של ממש!

אור קריבוס 


יועצת ומרצה לאסטרטגיה שיווקית, מומחית לבידול עסקים


פייסבוק: https://www.facebook.com/maznika>

054-4413422


 



 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה