מה באמת ההבדל בין סרט תדמית לבין סרט מוצר?
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

מה באמת ההבדל בין סרט תדמית לבין סרט מוצר? 

מאת   01/08/2018 |  נצפה 1400 פעמים

כמעט כל חיפושי המידע נעשים דרך האינרנט

לא כל העסקים נעשים כיום און-ליין (דרך האינטרנט), אבל כמעט כל חיפושי המידע מבוצעים באינטרנט. וחיפוש מידע הכגם לגביי מידע על שירותים ומוצרים הנדרשים ללקוחות. ברגע שהם מצאו את המידע שהם מחפשים, והמידע עונה על הצורך שלהם, הם בעצם באותו רגע מקבלים החלטת קנייה. אם זה קורה כאשר הם באתר של עסק ספציפי- רוב הסיכויים שהרכישה בפועל תהיה מאותו עסק. לכן, מאוד כדאי שהאתר של העסק יכלול את המידע שלקוחות מחפשים.

מה הדרך הטובה ביותר להעביר מידע?

מסתבר שלקוחות כיום נעשו 'מפונקים'. הם כמעט ולא קוראים מידעהם מחפשים את המידע בסרטונים קצרים. אם הסרטון מספק להם את המידע- במקרה הטוב הם בודקים מעט את המידע הכתוב, לראות אם יש מידע נוסף חיוני לצורך קבלת החלטות, ובדרך כלל אז נקבעת החלטת קנייה. יש הרבה מחקרים שמראים שזמן שהיהי ממוצע בדף אינטרנט הוא שניות ספורות, אבל אם בדף אינטנרט קיים סרטון, זמן הצפייה הממומצע הוא כ- 30 שניות. מאוד מהותי בקבלת החלטות של לקוחות. זה הזמן הנדרש, לא יותר. לכן גם, כמעט כל עסק מבין שעל מנת לקדם את העסק כדאי שבאתר האינטרנט של העסק יהיה סרט, ובדרך כלל פונים אליינו בבקשה להפקת 'סרט תדמית'. כשאנחנו משוחחים על בעל העסק, מבינים שהמטרה בהפקת הסרט היא קידום המכירות של המוצרים והשירותים של העסק, מה שאומר שהם לא צריכים 'סרט תדמית' אלא 'סרט מוצר'

מה אם כך ההבדלים בין 'סרט תדמית' לבין 'סרט מוצר'?

על מנת שתהיה שפה משותפת בין בעלי עסקים המעוניינים בסרט עבור העסק, לבין חברות הפקה, כדאי להכיר את המושגים השימושיים בתחום ההפקות, ולא מדובר על הבדלים סמנטיים. מדובר על הבדלים מהותיים. בסעיף זה ננסה להבין את ההבדלים שבין 'סרט תדמית' לבין 'סרט מוצר', שהם הפקו העיקריות של סרטים לעסקים.

סרט תדמית-  נועד לחזק את המותג של העסק, לגרום ללקוחות להסתכל בצורה חיובית על העסק, ולהציג את החברה כמובילה בתחומה. סרטים כאלה הם באורך של 1-2 דקות, שבדרך כלל מציגים את הייחוד של העסק, טכנולוגיה ראשית, שירותים ומוצרים מובילים, ואיזה ערך החברה יכולה לספק ללקוחות שלה. עלות סרט תדמית יכולה לנוע מאלפים בודדים ועד עשרות אלפי שקלים, בהתאם לעסק.

סרט מוצר- נועד לקדם מכירות של מוצר מסויים. בכדי לעשות זאת חייבים להתמקד במוצר ספציפי, ולהציג את הערך שהמוצר מספ ללקוחות. איזה בעיה הוא פותר להם, או מה הם ירוויחו אם ישתמשו בו. לא לדבר על טכנולוגיה מורכבת, ולא על מפרטים חשמליים, שרק מרתיעים את הלקוח הממוצע, ולא תורמים להבנה של היתרון של המוצר ללקוח. חשוב גם להתדגיש במה המוצר יותר טוב מהתחרות, לא בצורה ישירה, אלא להדגיש את היתרונות בצורה בולטת, כך שלקוח יקבל החלטה לא רק לבצע רכישה, אלא לרכוש דווקא מהעסק. גם עלות סרט מוצר יכולה לנוע בין אלפים בודדים, ועד עשרות אלפי שקלים בתלות במוצר.

לסיכום, בעלי עסקים רוצים לחזק את המיתוג של העסק צריכים להזמין סרט תדמית. אבל, אם רוצים לקדם מכירות של מוצרים, צריך להזמין סרט מוצר. 

 

עוזי יהב, מייסד  יהב הפקות ,  ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית וסרטי מוצר

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה