ההתלבטות בין שתי ענקיות הפרסום החברתי.
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

ההתלבטות בין שתי ענקיות הפרסום החברתי. 

מאת   17/04/2018 |  נצפה 1479 פעמים

התוכן וכתיבת התוכן שהכי הרבה נחשפים אליו הוא התוכן שמוגש לנו באמצעות הרשת, את רב היום מבלים רב בני האדם מול למסכי הטלפונים החכמים שלהם, בלי להיכנס לפילוסופיה שבעניין האם זה טוב או רע, בתור בעל עסק, אתה חייב לעצמך ולעסק שלך את התועלת שאפשר להפיק מעובדה זו, פירסום בגוגל או פייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת ברשת יעילה כיום הרבה יותר מכל פרסום בצורה אחרת, יותר ממודעות, רדיו או טלוויזיה, נחשפים אנשים למודעות ברשת, ולא בכדי, עובדת היותנו מכורים למכשירים השונים גורמים למפרסמים להשתמש בעובדה הזו לטובת האינטרסים האישיים שלהם.

מי המפרסם הטוב יותר למודעה שלך, גוגל או פייסבוק?

יש הבדל מהותי בין הפרסום בגוגל לפרסום בפייסבוק, בדרך כלל פרסום של מודעה בגוגל תעשה אחרי שהמשתמש חיפש מילים בתחום קרוב לנושא העסק או השירות אותו אתה מפרסם, בשונה מכך, פרסום בפייסבוק תגרום למודעה שלך להופיע במקרה שפייסבוק זיהתה את המשתמש כלקוח פוטנציאלי לעסק שלך בהתאם לטכנולוגיות שונות שפיתחה החברה במשך השנים, המודעות יופיעו אצל אנשים בעלי עניין בתחום, מה שיגדיל את החשיפה בקר קהל יעד מתאים, פרסום מודעה בגוגל לעומת זאת אמנם מתחשבת במיקום ובשפה אולם לא נוקטת באמצעים כמו של פייסבוק כדי לחשוף את האנשים הכי מתאימים אלא מוצגת בעת חיפוש של ערך דומה.

למרות שפייסבוק היא חברה קטנה יותר מגוגל, מפרסמים רבים החלו להבין את הפוטנציאל שטמון בפרסום בפייסבוק, אנשים רבים מכורים לאפליקציה הזו ומבלים שעות מול המסך של פייסבוק, אנשים גם ושפים ברשת החברתית מידע אישי על עצמם שעוזר לרובוט להתאים את הפרסומות לפי תחומי העניין והצרכים האישיים של המשתמש, למרות שגוגל היא החברה הכי גדולה והכי נחשבת בשוק, פייסבוק עלולה להתחיל להתחרות בפרסומות שהיא מקבלת.

קידום אתרים בגוגל הוא עסק יקר יחסית לעומת הפרסום בפייסבוק, אולם פרסום בפלטפורמה של גוגל חושפת את המודעה שלך לקהל יעד רחב יותר, מודעה של גוגל מופיעה גם ברקע של אתרים אחרים בשונה מפרסום בפייסבוק שם המודעה מופיעה רק בדף של פייסבוק, פייסבוק גם מגבילה את החשיפה והרווחים מהפרסומים אצלה מתוך חשש שיתחילו להתחרות בה.

רב המשתמשים בפייסבוק עושים זאת דרך הטלפון החכם שם לא ניתן לראות את המודעות, כך שרק מי שגולש בפייסבוק באמצעות הדפדפן רואה את המודעות, פרסומות כאלה אפשר גם להעניק באמצעות מודעות בגוגל שמתאפשרות גם בדפים אחרים ומגיעות לכל מקום בקלות רבה יותר, עדיף לשלם מחיר מעט יותר גבוה כדי לחשוף את הפרסום בפני קהל יעד גדול ומותאם יותר.

הפרסום בפייסבוק נעשה בצורה יותר אישית מצד אחד זה יתרון של תחושה נעימה שמשהו חשב עליך, מצד שני פרסום כזה הוא פחות מקצועי ופחות אמין מפרסום נרחב יותר בגוגל.

אם אתה עומד בפני התלבטות לגבי המקום בו תפרסם את המודעה שלך, חשוב שתדע שהפלטפורמה הכי יעילה כיום היא האינטרנט באופן כללי, וגוגל או פייסבוק באופן פרטני.

אריק כהן

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה