מיתוס הלייקים בפייסבוק
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

מיתוס הלייקים בפייסבוק 

מאת   01/05/2016 |  נצפה 2967 פעמים

נוצרה דעה רווחת היום, שככל שלדף יש יותר אוהדים בדף (לייקים), ככה הדף יותר טוב, יותר איכותי, ומייצר יותר תנועה והכנסות מכך. המיתוס הזה ממש לא נכון. אם עד היום לא השגת תוצאות מפייסבוק, כנראה שזו הסיבה המרכזית לכך.

פעם, כל סטטוס שהיית מעלה, היה נחשף לכל אוהדי הדף שלך על ציר הזמן, בדומה לדף הפרטי.פייסבוק הבינה את הפוטנציאל הרווחי של דפי העסק בפייסבוק, ולכן משנת 2010 בערך, הגבילה את תפוצת הסטטוסים, לכמה אחוזים בודדים. למשל, אם יש לך 10,000 אוהדים בדף (מספר מרשים ביותר), רק כמה מאות מהם יחשפו לסטטוס שאתה מפרסם.

מיתוס הלייקים, נוצר בראשינו כי אנחנו מכירים את פייסבוק כפלטפורמה חינמית, אך אין הדבר נכון לדפים עסקיים בפייסבוק. לא סתם פייסבוק משקיעה את מירב משאביה, בשיפור מתמיד של מנהל המודעות שלה, ויצירת מגוון אפשרויות של מודעות. חשיפת פוסטים, קמפיין לייקים, המרות לאתר, יצירת לידים ועוד. לפייסבוק יש מאגר מידע עצום, אם זה ממידע ישיר שאתה מעביר לפייסבוק בדף הפרטי שלך, או במידע שהם לוקחים מאגרי מידע כמו גוגל. כדי שדף עסקי יצליח בפייסבוק, אנחנו חייבים להיעזר במנגנון הפרסום הממומן.

כל מי שפותח היום דף עסקי, מזמין ישר את כל החברים והמשפחה שלו, לעשות לייק לדף. הדף לגמרי לא רלוונטי. הדף העסקי שלך, צריך להיות מוקף באוהדים שיכולים להיות לקוחות פוטנציאלים שלך. המשפחה והחברים שלך, כנראה לא יקנו ממך, ולא ייצרו לך הכנסות. נכון, זה לא נראה טוב, לפתוח דף שיש לו מספר לייקים בודדים, אך אנו מתעסקים בהכנסת לקוחות, ולא יצירת דף יפה לעין.

 

טעות נפוצה שאני רואה אצל הרבה עסקים קטנים או עצמאיים, זה פרסום העסק או השירותים האישיים שלהם, גם בדף העסקי וגם בדף הפרטי. הדף הפרטי נועד לשתף את העולם בחיים האישיים שלכם. חברים, משפחה, הישגים אישיים, טיולים, בילויים, מחשבות, ערכים. נכון שהרבה מהחיים שלנו סובבים סביב העבודה, ומה שאנחנו עושים בחיים המקצועיים, אבל בשביל כך נוצר הדף העסקי, לספר כל דבר עליך ועל העסק שלך בדף זה. לרכז את כל הפעילות המקצועית למקום אחד. כמו שיש לך טלפון בבית וטלפון בעבודה, ככה אתה צריך להפריד בין דף פרטי לדף עסקי.

גם ככה פייסבוק מגבילה מאוד את חשיפת הסטטוסים לפייסבוק שלך בצורה אורגנית, אז אם אתה מעלה סטטוס, אתה רוצה שהוא יחשף לקהל האידיאלי ביותר.

לכן, אנחנו נתרכז להשיג את הלייקים הנכונים לדף העסקי, באמצעות מנגנון הפרסום ע"י פילוח נכון של הלקוח האידיאלי, באנשים שיהיו באמת לקוחות פוטנציאלים, ע"י לכידתם כאוהדים בדף, והתחלת יצירת מערכת יחסים איתם ויצירת אמון.

לאט לאט, נבנה את הדף באוהדים איכותיים, וניצור קהל בדף העסקי שלנו, שנוכל לפרסם אליו ולעשות לו שיווק חוזר, ולא נבזבז כספים ומשאבים, על קהל לא רלוונטי שלא יקנה מאיתנו.

הדבר המרכזי שאני רוצה שנזכור תמיד הוא – איכות הלייק ולא כמות.

שלומי כהן יועץ שיווק ופרסום בפייסבוק 0523773018 shlomke.aa@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה