מדוע צריך לדעת לתמחר מוצרים?
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

מדוע צריך לדעת לתמחר מוצרים? 

מאת   09/03/2014 |  נצפה 1560 פעמים

בעלי עסק רבים לא תמיד מודעים כיצד יש לתמחר בצורה נכונה את המוצרים, בעלי עסק אשר לוקחים את מחיר המוצר כפי שקנו אותו ומוסיפים עליו אחוז מסויים, אחרים לוקחים את מחיר השוק הקיים ומוכרים באותו מחיר.

לצורך הדוגמה נשווה שני יבואני בגדים האחד מייבא את הבגדים מאירופה והשני מהמזרח הרחוק, סביר להניח שהאחד המייבא את הבגדים מהמזרח הרחוק זול בהרבה, אך לצורך הדוגמה נניח כי הביגוד המיובא מסין הינו באותה איכות כמו הביגוד המיובא מאירופה. החנויות של שני בעלי העסקים נמצאות באותו קניון וגודל החנות זהה, כלומר הם משלמים את אותו סכום שכירות. בעל העסק המייבא מסין החל את פעילותו כשנה לאחר בעל העסק שמייבא מאירופה, ומוכר במחירים די זהים. למרבית תדהמתו ולמרות שהסחורה באיכות גבוהה מרבית הקונים מעדיפים את הסחורה בחנות השניה והשאלה מדוע?

הסיבה העיקרית בגללה העסק לא מתרומם הינו: סחורה המיובאת מסין נתפסת בד"כ לזולה יותר ולכן כאשר מחיר המוצר זהה וקיימת בחירה בין מוצר הנחשב יוקרתי למוצר פחות יוקרתי יעדיפו את המוצר היוקרתי.

מה האפשרויות העומדות לפני יבואן הבגדים מסין למכירות :

לבחון מהן העלויות האמיתיות של ייבוא הבגדים כגון המחיר ששילם לספק עבור הבגדים, עלות הייבוא וההובלה עד לחנות. עלויות אלו עליו להוסיף למחיר הבסיסי של המוצר.

 

עלויות הייבוא כולל עמיל מכס והובלה עד לחנות

חישוב העמסת עלויות הייבוא = ---------------------------------------------------

                                      עלויות  רכישת הבגדים בחו"ל

 

אחד הפרמטרים שיש לקחת בחשבון הינו אחוז המלאי אותו יצטרך למכור במכירת סוף העונה כלומר במחיר זול בכדי להפטר מהסחורה, מאחר וסחורה שנשארת במחסנים מעמיסה על הוצאות המימון של העסק.

סעיף ההוצאות הקבועות אשר שייכות להוצאות המכירה כלומר עלויות שכירת החנות, שכירת מחסן?, משכורות מוכרות, והעמסת החלק היחסי משכר הבעלים באם הוא גם עובד בחנות.

כאשר סיימנו את חישוב כל ההעמסות על מחיר הקניה של המוצר יש לבחון כעת גורמים נוספים שעלינו לקחת בחשבון כגון:

מיהם הלקוחות שלנו? כלומר יש לבחון את מצב השוק האם אתם נמצאים בקניון יוקרתי בו רוב הקונים מחפשים מוצרי יוקרה ומותגים או באזור בעל הכנסה ממוצעת?

לאלו קבוצות גיל אנו מוכרים את המוצרים שהבאנו? האם המוצר מיועד לבני נוער או למבוגרים?

מכאן ניתן להבין שתמחור המוצר אמנם נעשה לפי עלויות  רכישת המלאי אך עלינו לקחת בחשבון גורמים נוספים כמיתוג המוצר, קהלי היעד והתחרות הקיימת בשוק, כאשר המתחרה שלך מוכר מוצר זהה ב 30 ש"ח יקשה עליך למוכרו ב 60 ש"ח. בכדי למכור מוצר זהה במחיר גבוהה יותר יש לציין מהן האיכויות אשר יגרמו לקונה להעדיף את המוצר שלך על פני המתחרה. זכור אסור לך להשמיץ את המוצר המתחרה עליך רק לציין במה המוצר שלך טוב.

בהצלחה 

שרייבר רחל - ייעוץ וליווי פיננסי כלכלי עסקי קבלו עכשיו מדריך חנים להפוך לעסק מצליח הורדו עכשיו 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה