כל היום על המחשב? הטיפים שייסעו לכם לא להיות תפוסים ובכושר
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

כל היום על המחשב? הטיפים שייסעו לכם לא להיות תפוסים ובכושר 

מאת   04/02/2014 |  נצפה 2191 פעמים

רבים מאיתנו מוצאים את עצמם בעידן המודרני בעבודות תלויות מחשב. אנחנו מבלים בין שש לתשע שעות ביום אל מול הקופסא הזו ששינתה את חיינו, ואפילו יותר אם אתם מתכנתים עסוקים או אנשי סטרטאפ נועזים בחברות הייטק. מרגישים תפוסים? לד"ר אסנת רזיאל יש כמה עצות כיצד לעבוד מול מחשבים כל היום ולשרוד

ד"ר אסנת רזיאל

העידן הזה מחייב גם אתכם להיות מול מחשב שעות רבות? נכון, חלק גדול מן העבודות היום מצריכות זאת. כאבי מפרקים בשל ישיבה ארוכה, שרירים תפוסים וכואבים הם רק חלק הבעיות שמייצרות שעות עבודה מול מחשב. רבים מאתנו גם לא מבצעים פעילות גופנית בשל תחושת עייפות של שעות עבודה רבות מול מחשב ומוצאים את עצמנו בכושר גופני ירוד. כיצד פותרים זאת?

פעילות גופנית תוך כדי עבודה

מקומות עבודה רבים בארצות הברית וגם בארץ מבינים את חשיבות הפעילות הגופנית על מצב הרוח של העובדים ועל התפוקות. יש חדרי כושר רבים בלא מעט מקומות עבודה בארץ ובעולם. הקרבה הפיזית לחדרי כושר קובעת פעמים רבות האם נשתמש בהם או לא. מחקרים בעניין מוכיחים כי הקרבה למתקני הספורט מעלה את השימוש בהם.

יש לכם חדר כושר בעבודה? נגמרו התירוצים, תזמנו את שעת הסיום שלכם בעבודה בסמוך לאימונים קבועים. קובעים לעצמכם פגישות עבודה ביומן, תזמנו גם את הביקורים שלכם בחדר הכושר. מחויבות היא חלק גדול מן ההתמדה.

הפסקת צהרים

יש לכם הפסקת צהריים, נצלו אותה להליכה רגלית קצרה. לא כל יום חייבים ללכת למסעדה עם החברה. הליכה רגלית קצרה, היא פעילות גופנית מתונה המסייעת לכם להרגיש עם עצמכם טוב יותר.

ארגון נכון של סביבת העבודה שלכם

הרחיקו את המחשב כמה שיותר מן הפנים. נסו להישיר מבט בזווית של 90 מעלות והביטו לשליש העליון של המסך. דאגו שאור לא ישתקף על המסך, זה מפריע. הניחו את הרגליים על הרצפה, לא באוויר. השאירו ידיים על השולחן והיעזרו בו להישענות, כך תפחיתו עומס מן השכמות.

כואב לכם- הנה התרגילים אותם אתם יכולים לבצע מול המחשב שלכם!

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה