לאכול בחמישה צבעים
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

לאכול בחמישה צבעים 

מאת   24/10/2012 |  נצפה 1759 פעמים

האם אתם זוכרים את התשדיר שהיה בטלוויזיה המעודד אכילה של ירקות בחמישה צבעים שונים בכל יום? זה באמת נדיר לראות בזמן הפרסומות בטלוויזיה תשדיר שאיננו פרסום של מוצר כלשהו, אלא מביא איזשהו מסר לטובת הציבור, והפעם - בנושא כה חשוב כמו תזונה נכונה ובריאה. ההמלצה לאכול 5 צבעים שונים של ירקות מבוססת על העובדה שירקות בצבעים שונים תורמים לגוף סוגים שונים של ויטמינים ומינרלים, ולכן אין להתמקד בירקות מקבוצת תבע אחת (למשל ירוקים) ולזנוח את השאר. להיפך - נאכל גם ירוקים, וגם ירקות משאר הצבעים: כתומים, אדומים, סגולים, לבנים, וצהובים.

המרכיבים בכל ירק המעניקים לו את צבעו הייחודי נקראים פיטוכימיקלים. הפיטוכימיקלים התגלו רק בשנים האחרונות במחקרים שנערכו בצמחים, והם מכילים סגולות בריאותיות רבות. כל צבע וסגולותיו הוא. למשל הירוק קשור לשיפור הראיה ומערכת העצמות, הסגול תורם לאנטי אייג'ינג (כלומר האטת תהליכי ההזדקנות של תאי הגוף), הכתום קשור למערכת החיסונית וידוע כמסייע במניעת סרטן, הלבן עוזר למניעת שלקות ולשמירה על בריאות הלב וכלי הדם שלנו, והאדום טוב נגד מחלות לב וסרטן.

הקפדה על אכילה של 5 צבעים בכל יום דורשת תכנון ומחשבה, עוד בשלב קניית המזון. על מנת שנוכל להרכיב ארוחה הכוללת ירקות בצבעים שונים, נצטרך שירקות אלו יהיו קיימים אצלנו במקרר. לכן, בעת הכנת רשימת הקניות השבועית, חשבו תמיד על קניית ירקות בשפע גוונים שונים. קנו ירק אחד או שניים מכל קבוצת צבע, על פי העדפותיכם. הנה כמה רעיונות למנות צבעוניות המשלבות ירקות רבים:

לרדת בקלות - לרדת במשקל זה קל!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה