מרכזיות לעסקים קטנים ובינוניים
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

מרכזיות לעסקים קטנים ובינוניים 

מאת   23/10/2012 |  נצפה 1466 פעמים

עסקים קטנים ובינוניים זקוקים לפתרונות טלפוניה יעילים, שיאפשרו תפוקת עבודה טובה יותר של העובדים ושירות לקוחות מוצלח ומהיר. מרכיב משמעותי בבחירת סוג המרכזיה עבור העסק הוא כמובן המחיר – שקלול של עלות המערכת, עלות התחזוקה ועלות השיחות. בתחשיב שנתי, עסק שיבחר את המרכזיה המתאימה ביותר לצרכיו ירוויח משמעותית משיפור יעילות העבודה והשירות וגם יחסוך אלפי שקלים בשנה על הוצאות הטלפוניה. שני הפתרונות הדומיננטיים היום בשוק הם מרכזיית IP  ומרכזית PRI.

מרכזיית PRI

ראשי- התיבות של PRI הם Primary Rate Interface. מדובר בעצם בממשק של אפיקים ספרתיים דיגיטליים המועבר באמצעות סיב אופטי. זהו פתרון פשוט יחסית, המחליף את המרכזייה האנלוגית הישנה ומוסיף לה כמה יתרונות משמעותיים. בין היתר ניתן לקבל באמצעותו 30 מספרי טלפון עוקבים ולתת לכל עובד מספר ישיר שיקל על הלקוחות להגיע אליו ולקבל מענה מהיר לצרכיו. למרכזיית PRI  מערכת ניתוב שיחות יעילה, שמעבירה שיחה אוטומטית לקו שירות פנוי. יש גם אפשרויות מתקדמות נוספות, כגון התממשקות עם רשת האינטרנט שמאפשרת תקשורת וידאו או שימוש בדואר אלקטרוני.

מרכזיית IP

מרכזיית IP  היא מרכזייה מרוחקת מבוססת רשת, הפועלת מתוך שרת חיצוני ומניעה שירותי טלפוניה וירטואליים לחברה. לשירות הוירטואלי מספר יתרונות בולטים : הוא מאפשר גמישות רבה בבניית רשת הטלפוניה והתאמתה לצרכי החברה ושימוש בכלים מתקדמים, כמו מערכת CRM  ממוחשבת שעוקבת אחר קשר עם לקוחות ומאפשרת מתן מענה מהיר ויעיל יותר ללקוחות החברה. יתרון חשוב נוסף נובע מהיעדר הצורך במרכזייה פיזית, מספר רב של מכשירים או חיווט מורכב במשרד. התקשורת פועלת דרך רשת האינטרנט הקיימים ובאמצעות המחשבים, כך שהיא מועדת לפחות תקלות ודורשת פחות תחזוקה. יחד עם זאת, יש חברות שיעדיפו מרכזיית PRI  רגילה, שנסמכת על קו טלפון רגיל ואינה תלויה ברשת האינטרנט, שיכולה ליפול מפעם לפעם ולעכב את העבודה בחברה.

בחירת מרכזייה

בסופו של יום בחירת המרכזייה תלויה בסוג והיקף הפעילות הטלפונית בחברה מסויימת. חברה שמעוניינת בגמישות מקסימלית ובמינימום של עבודת תשתית פיזית (למשל חברה קטנה שאין לה מנהל IT רשמי), תעדיף לפעמים שירותי IP. חברה שתלויה באופן מכריע בזמינות המלאה של קווי הטלפון שלה בכל רגע ורגע על מנת להבטיח שירותים אמינים ללקוחות, יכולה להעדיף מרכזיית PRI שמבטיחה הרבה מפתרונות הטכנולוגיה החדשים תוך שימוש ביתרונות של סיב אופטי. חשוב לדעת שיש גם שירותים משולבים כמו ה – IP PRI  שנכנס לשימוש בהצלחה בשנים האחרונות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה