תיקון רכב חשמלי לאחר תאונה - האומנם ?
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

תיקון רכב חשמלי לאחר תאונה - האומנם ? 

מאת   12/08/2012 |  נצפה 5387 פעמים

בעשור האחרון נראה כי ישנם ארגונים ויצרני רכב אשר רוצים לשמור על  איכות חיינו ובצדק ולכן, ישבו אותם חכמים וייצרו רכבים בהנעה חשמלית אשר אינם פולטים מזהמים לסביבה. - תעשייה זו הולכת וגוברת משום שיותר ויותר אנשים מבינים כי העתיד עומד להשתנות, וכך נוצר הביקוש הרב לאור העובדה כי מחירי הדלק בארץ ובעולם כולו מרקיע שחקים. בסין למשל בשנת 2011 נמכרו יותר מ - 75,000 מכוניות חשמליות.    -      עד כה פותחו כבר סוגים רבים של כלי רכב חשמליים / סלולאריים , והם נועדו לשימושים שונים: החל מקלנועיות ועד למכוניות ממש רגילות וידידותיות לסביבה אשר אינם פולטים עשן. - ישנם כמה וכמה סוגי מכוניות חשמליות, הנפוצות שבהן הינם מכוניות הממונעות באמצעות מצבר ונטענות באמצעות מטענים שונים לדוגמא: תחנות עגינה, טעינה סלולארית ו/או טעינה ישירה ע"י חיבור מקור הטעינה לשקע החשמלי במתחם מגורינו.

איפה הבעיה, כאשר הרכב החשמלי חווה תאונה.  -  במהלך 2011 בוצע ניסוי ע"י ארגון הבטיחות האמריקאי NHTSA ברכבים חשמליים, במהלך הניסוי המדמה התנגשות נראו סימני עשן ועד לבערה של הרכב . - חלק מהסיבה להתלקחות הפתאומית זו הפגיעה במערכות חשמל וחיווט הנמצאים לכל אורכו ורוחבו של הרכב בשל היותו כרכב חשמלי. - בכל הרכבים החשמליים קיים מנגנון חירום שנועד להפסיק את הזרם מהמצברים במקרה של תאונה, אבל אף יצרן יכול להבטיח כי לאחר ניתוק המפסק לא תהיה התלקחות ממגע של חוטים או כבלי חשמל המונחים לאורכו ולרוחבו של הרכב.     -     בכל מקרה של פגיעה ברכב ו/או תאונה, נכון להיום משרד התחבורה עדיין לא הוציא הנחיות בכתב לכל השמאים, (אשר לדעתי היה נדרש ממשרד התחבורה להוציא מכתבים אישיים לכל השמאים בישראל תוך עריכת קורס ו/או השתלמויות בנושא) אלא הנחיות כלליות בלבד אשר אומרות כי התיקון מתחייב ע"י מומחים מטעם היצרנית בלבד. אבל, אנחנו הישראלים מנסים כל הזמן "להתחכם" ולחסוך בעלויות. בשל כך נמנעים לתקן את הרכב במוסכי היבואן ובפרט, כאשר יש תאונה ברכב נציגי השירות של חברת הביטוח יעשו ככל שביכולתם לשכנע את בעל הרכב לתקן ב"מוסך הסדר" מטעם חברת הביטוח. - - יישום הנחיית נציגי חברת הביטוח ע"י בעל הרכב ותיקון הרכב במוסך ההסדר מהווה סכנת התלקחות ו/או פגיעה במערכות חשמל ומחשבים של הרכב בזמן תיקון כאשר ינסו להשחיז או לנסר חלק מהרכב.    -   בעקבות כך, פרסם לאחרונה משרד התחבורה הודעה האוסרת על כל מוסך לטפל ברכב חשמלי או היברידי אם עובדיו לא עברו קורס מיוחד המסמיך אותם לטפל ברכב היברידי.

בנוסף לכך, אגף הרכב במשרד התחבורה, מחייב כיום כל אדם הנותן שירות לרכב חשמלי או היברידי להכיר בכללי הבטיחות והמגבלות הקיימות ברכב היברידי לפני מתן השירות. ומטיל אחריות על המנהל המקצועי של המוסך להבהיר את הכללים לכל עובדי המוסך. -  אז יש הנחיות ועשרות הוראות של משרד התחבורה שלא מיושמות ע"י המוסכים, כאשר בסופו של יום אני משוכנע ובטוח כי כל עוד לא נגרם אסון חלילה אזי אין טעם לטפל בתופעה, אבל כשקורה משהו, כולם משתמטים מאחריות וממציאים מיליוני סיבות למה זה קרה.

חיים שריקי

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה