טיפים לשינה נעימה ומרגיעה
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

טיפים לשינה נעימה ומרגיעה 

מאת   31/07/2012 |  נצפה 3301 פעמים

 

עייפים? רעבים? עצבניים? התחושות מוכרות? מנהלת מכירות ישראל של איתמר מדיקל, אלונה סגל עם מספר המלצות לשינה טובה ואיכותית לימי השרב הקרובים.

לפני השינה:

  1. המנעו מפעילות גופנית 3-4 שעות לפני השינה, האנדורפינים המשתחררים עם פעילות גופנית מעוררים את הגוף.
  2. תרגיעו את הראש כשעתיים לפני השינה- אל תנסו לפתור בעיות מסובכות, מחשבה יצירתית, , עבודה, חשבונות, לימודים, חדשות והכי חשוב: אל תכניסו את כל זה למיטה- קראו ספר, עשו יוגה, מקלחת עם שמנים ארומטיים, הגוף "יוריד הילוך" מעצמו וירגע.
  3. הימנעו מניקוטין כשעה לפני השינה- הניקוטין מעורר ונשאר במחזור הדם כ- 14 שעות!
  4. כשעה לפני השינה- אל תשתו משקאות מוגזים, אלכוהול, שוקולד, משקאות המכילים קפאין- קפה, תה, משקאות מעוררים וממריצים- מאחר והם מעלים את רמת האנרגיה של הגוף. על פי הרפואה הסינית- מומלץ לשתות תה קמומיל (בבונג) כי הצמח מרגיע את האנרגיה של הגוף.
  5. אל תאכלו ארוחות כבדות לפני השינה מערכת העיכול ממריצה את הגוף, יחד עם זאת אל תלכו לישון רעבים. ומאוד חשוב להקפיד על ארוחות מסודרות לאורך כל היום.

במהלך השינה:

  1. לבשו בגדים נוחים ולא לוחצים לשינה, החשיכו את החדר השקיטו אותו, נשמו נשימות ארוכות במשך 3 דקות והיכנסו לאווירה רגועה שמתאימה לשינה טובה.
  2. הכינו את המיטה לשינה האופטימלית- כריות, סדינים מפנקים, מזרון נוח וכמובן טמפרטורה טובה ונעימה בחדר. אל תשכחו להוציא מהמיטה חפצים חדים ומפריעים (טלפונים, ספרים, שלטים). אל תשנו עם החיית מחמד במיטה- התזוזות שלו/ה במהלך הלילה יכולים להעיר אתכם.
  3. קמים עם סימנים כחולים על היד והאישה כועסת? אתה נוחר! בקש מהרופא המשפחתי שלך  להיבדק על ידי מכשיר ה- WatchPat על מנת לבדוק האם יש לך דום נשימה בשינה.

 

בבוקר:

  1. כשהשעון המעורר מצלצל- קומו, אל תפעילו "נודניק" בשעון. הגוף צריך להתעורר ולא לשקוע בנמנום. במקרים קיצוניים של עייפות יתר- תישארו במיטה ותשנו עוד 20 דקות- מאוד חשוב לא להפוך את זה לקבוע.
  2. הקפידו על שגרת שינה קבועה: תלכו לישון ותקומו כל יום באותה בשעה- כך הגוף יתרגל והשינה תהיה רצופה וקבועה. אל תשנו במהלך היום. אתם רוצים להתפנק בשנת צהריים? לכו לנוח עד 8 שעות משעת ההתעוררות שלכם כי אם תלכו לישון אחרי, הדבר יכול לפגוע בשנת הלילה שלכם.

 

הטיפים נאספו על ידי מנהלת מכירות ישראל איתמר מדיקל, אלונה סגל.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה