שירותי טלפוניה לעסקים במיקור חוץ (חלק א')
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

שירותי טלפוניה לעסקים במיקור חוץ (חלק א') 

מאת   08/07/2012 |  נצפה 2209 פעמים

שירותי טלפוניה לעסקים במיקור חוץ (חלק א')

 

שוק התקשורת העסקית משנה את פניו עם כניסת פתרונות מיקור חוץ בתקשורת, שמוזילים עלויות ומספקים יכולות מתקדמות.

 בחירת מרכזיה הפכה לתהליך מורכב של שיקול דעת וקביעת המתווה לבחירה המתאימה ביותר לעסק ולתקציבו. לשאלה "כיצד לבחור מרכזיית טלפוניה לעסק" אין תשובה אחת ברורה. בין החלופות המומלצות, מוצגות כאן שלוש חלופות של טלפוניה במיקור חוץ:

א. טלפוניה בענן (הכוונה לענן חיצוני או היברידי. לא לענן פרטי, שהוא סוג אפשרי אחר של מיקור חוץ, כמופיע בסעיף ג').

ב. טלפוניה במיקור חוץ בתצורת IP-Centrex.

ג. טלפוניה במיקור חוץ אצל ספק השירות, בין בחצרי הלקוח ("ענן פרטי") ובין שהמרכזיה מצויה אצל ספק השירות, או במקום מרכזי המשרת כמה עסקים באותו מתחם בניין. תצורת החיבור המקובלת כאן היא: SIP Trunk. זו גם התצורה המקובלת בחיבורי ענן.

ההבדלים בין שלוש החלופות הללו הם בשיטת התמחור, הצורך (יש או אין) ברישיונות, שיטת התמיכה, אפשרויות השימוש והרחבת יכולות. הפתרון הזול ביותר הוא פתרון בענן. יש לו גם חסרונות. למשל: אין טלפוניה כשהתקשורת החיצונית (WAN) ניתקת. כמובן, אפשר במצב של ניתוק התקשורת הקווית לעבור לחיבור טלפוניה סלולרית, אם חלופה כזו קיימת כחלק מהשירות בענן. בכל מקרה, כל פתרון במיקור חוץ זול יותר מפתרון תקשורת קנייני, ומספק יכולות נרחבות יותר (דוגמת Call Center ו- Unified Communications), כשלרוב פתרון כזה מגיע בקוד פתוח, שמוזיל עוד יותר את העלויות ומונע "חתונה קתולית".   איך בוחרים שירותי מרכזייה במיקור חוץ בענן?

ניתן לקבל פתרונות מספקים מקומיים (הרשימה בסוף המאמר) או מספקים בינלאומיים, המציעים פיתוח ויישום פתרונות בענן על בסיס ענן היברידי או ציבורי. בענן הציבורי מוצע לבחון ולהתנסות בפתרונות בענן של אמזון או לחילופין של גוגל. בסופו של דבר, הלקוח יכול לבחור את הענן כרצונו ולפי צרכיו. שימוש ב- IP-LCR עם חיבורי SIP-Trunk יכולים לחסוך לארגון 30% - 70% מהוצאות התקשורת, בתלות בדפוסי השימוש, תוך הגברת השרידות והאבטחה של שירותי התקשורת, עם תמיכה מובנית בפתרונות UC (תקשורת אחודה) בגישה זו.

בענן המחשוב, הנתונים והלוגיקה העסקית של מערכות המחשוב נמצאים בשרתים ובמרכזי מחשבים, והם מופעלים מיחידות קצה מרוחקות, ולמעשה, מכל מקום בארץ או בעולם. כתוצאה מכך, אין המשתמשים צריכים לרכוש ולנהל משאבי ומערכות מחשוב, ובמקום זאת הם שוכרים אותה כשירות מספקים, שמעמידים כוח מחשוב, שהגישה אליו תהיה מרחוק דרך האינטרנט, או ברשת היברידית.

 על פי הערכות חברות המחקר, עד סוף 2012 יעברו כ- 20% מכלל הדוא"ל בעולם העסקים והארגונים בעולם בשירותי ענן. עד 2013, כ- 60% מתעבורת השרתים בעולם תיעשה באמצעות שרתים וירטואליים. עד 2015, כמעט כל תעבורת האינטרנט הנייד בעולם תיעשה באמצעות שירותים וירטואליים. עד 2016, רוב מערכי ה- ICT בעולם יהיו בעננים פרטיים או ציבוריים. לכן, מושגים כמו SaaS, PaaS, IaaS יהפכו למוכרים בעולם העסקי והארגוני. מומלץ לעסקים להצטרף למהפכת הענן כבר עכשיו.

היתרונות במעבר לשירותי מרכזיות טלפונים במיקור חוץ בענן הם בולטים:

 
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה