כיצד נקבע הדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל?
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

כיצד נקבע הדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל? 

מאת   26/10/2011 |  נצפה 1237 פעמים

מי אינו רוצה שהאתר שלו יופיע ראשון בתוצאות החיפוש בגוגל? העניין הוא, שזה ממש לא פשוט. אין לדעת במדויק כיצד קובע גוגל את סדר הצגת תוצאות החיפוש. למעשה, כל יועץ קידום אתרים יאמר לכם שבהקשר זה- רב הנסתר מהעין מהגלוי. יחד עם זאת, במרוצת השנים האחרונות התגבשו בקרב אנשי המקצוע בתחום, מספר תובנות לגבי קריטריונים אשר כנראה יש להם חשיבות בקביעת הדרוג. להלן בודדים מהקריטריונים שיש עבורם קונצנזוס ברמה העקרונית:

* גילו של האתר- ככל שהאתר וותיק יותר, הדרוג שלו עשוי להיות גבוה יותר (הדבר תלוי למעשה בוותק הדפים המקשרים ואיכות הקישורים המושפעת ממנו)

* רמת הניקיון של הקוד-  ככל שהקוד באתר נקי יותר משגיאות, חווית המשתמש משתפרת (פחות הודעות שגיאה בדפדפנים!), והדרוג עשוי לעלות בהתאם.

* קישורים חיצוניים המפנים לאתר- גוגל "מעריך" במיוחד קישורים איכותיים, רלוונטיים וממקורות סמכותיים.

* קצב רענון התכנים באתר. לפי גוגל, אתר איכותי צריך לרענן תכנים בתדירות מסוימת, ולא "לקפוא על השמרים" לתקופות ממושכות. לכן, כדאי לבעל האתר לעדכן תכנים, להוסיף תכנים חדשים ולעדכן קישורים המופיעים בתכני הדפים.

* מהירות טעינת האתר בדפדפן. גוגל "אוהב" אתרים שנטענים מהר. על כן, רצוי שהשרת עליו מותקן האתר יימצא קרוב ככל האפשר, מבחינה גיאוגרפית, לקהל היעד של האתר.

* איכות התכנים המופיעים באתר, מידת הירידה לפרטים והערך המוסף שתכנים אלו מספקים לגולש.

* סטטיסטיקות הנוגעות להתנהגות הגולשים באתר. בפשטות, ככל שהסטטיסטיקות מציגות "ביקור איכותי" יותר, כך יהיה הדירוג גבוה יותר. אינדיקאטורים  סטטיסטיים ל"ביקור איכותי" יכולים להיות: כמות גולשים רבה, זמן שהייה ארוך באתר, כמות גדולה של דפים נצפים, ביקורים חוזרים, וכדומה.

אנשי SEO אשר חיים את תחום השיווק אונלייו עשויים לספר לכם על קריטריונים נוספים אשר עשויים להיות רלוונטיים אולם, הרבה יותר חשוב מכך, לסייע לכם להכין תמהיל שיווק אמיתי ברשת. שיווק אשר יסייע לכם להפוך למובילים בתחומכם. על כן, במידה ואתם נחושים בהחלטתכם לקדם את האתר שלכם, ראוי שתפנו ליועצים אשר יבחנו את אתרכם ויציעו לכם הצעות אשר יישומן יסייע בחשיפתכם ברשת. אל תתפתו לעסקאות במחירים מגוחכים, שיכולות להסתיים במפח נפש. הניסיון המקצועי הוא זה אשר "עושה את ההבדל". כאשר אתם נפגשים עם איש מקצוע בתחומי השיווק אונליין, דרשו לראות את תוצאותיו. כמו כן, אל תתביישו  ליצור קשר עם לקוחותיו ולשאול אותם על התרשמותם מהעבודה השותפת מול איש המקצוע.

 

איתן יריב, WAO שיווק באינטרנט

בקרו אותי בדף הפייסבוק של WAO, או עקבו אחרי בטוויטר גוגל + לקבלת חדשות חמות בתחום השיווק לעסקים באינטרנט!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה